Gå til innhold

Screenshot av Linux-desktop (Modem Warning)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig. Opplever Screenlets som sirup. Hadde det en periode, men alt gikk vanvittig treigt...

Dessuten ser det ut som om Screenlets ikke utvikles mer. Synd egentlig, for det hadde da litt potensiale. Jeg synes GNOME burde inkludere offisielle "widgets" som i KDE og Windows Vista/7. Sånne tredjepartswidgets fungerer bare så som så. Widgets + en dock hadde for meg vært mye mer lovende for GNOME 3.0 enn GNOME-shell...

Lenke til kommentar

Etter å ha undersøkt tror jeg at jeg venter litt med å oppgradere fra KDE 3.5 til KDE 4.

Hva vil folk anbefale for å vise prosessorbruk, temperaturer etc. på skrivebordet? Så langt har jeg satt opp noen gamle SuperKaramba-temaer, men det virker ikke helt optimalt.

Endret av ....
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har vært borti en del Linux distroer før, men det har alltid endt opp med at jeg gikk tilbake til Windows. Nå har jeg for første gang installert Fedora 13 på min Lenovo Thinkpad T500, og jeg er sykt fornøyd. Alt fungerer. Det fungerer faktisk bedre enn hva Windows 7 gjorde. For første gang føler jeg meg "trygg" på å bruke en Linux distro som mitt hoved operativsystem:)

Anyways her er mitt oppsett:)

Dock: Gnome DO Docky

Ikoner: Faenza

Theme: Darklooks

Bakgrunn: http://wallbase.net/wallpaper/166254

post-86151-1282395705,2454_thumb.png

Endret av mesha
  • Liker 2
Lenke til kommentar

cpu-temp funker fint. men hddtemp funker ikke. står bare {hddtemp /dev/sda} i Conky. har du forresten noen peiling på hvordan man kan få temperaturen på gpu? den står i nvidia-settings iallfall.

edit:

har hddtemp installert altså. programmet funker fint. men i Conky står det altså bare {hddtemp /dev/sda}.

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar

Har du sjekket at disken din er i databasen til hddtemp? Legger ved min config for hddtemp

HDDTEMP_EXEC=/usr/sbin/hddtemp
HDDTEMP_OPTS="-l 127.0.0.1 -4 -n -q"
HDDTEMP_DRIVES="/dev/sda"

Av en eller annen grunn vil ikke conky vise hddtemp riktig med mindre hddtemp selv kjører uten noen feil og advarsler.

Du kan bruke ${nvidia temp} i nyere versjoner av conky, men conky må være compilert med gtk (altså nvidia-settings).

Lenke til kommentar

"Conky må være kompilert med gtk (altså nvidia-settings" - HÆ? :p

antar du mener at Conky må være kompilert med nvidia-USE-flag, noe det er. så dette funka fint. :-)

la forøvrig nå merke til at Conky ikke er kompilert med hddtemp, så jeg skal prøve å omkompilere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...