aarolilja Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) det gjør du ikke. du får dog opp den virtuelle terminalen via ctrl+alt+f1, tipper jeg. Endret 12. juni 2010 av aarolilja Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Hvilken distro er det? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Rimelig sikker på at det er ubuntu med et kult tema og en awn dock. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Japp, ser litt "gnomish" ut, Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Det ser iallefall ut som om det er Ubuntu sine ikoner til høyre på det øverste panelet og gnome menu bar. Også ser det ut som han har brukt Nautilus-Elementary med toolbar editor for å forandre på utseende til File Browser. EDIT: Temaet er Elemantary. https://launchpad.net/~elementaryart/+archive/ppa Endret 13. juni 2010 av tamarin Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Det ser da ut som et ganske standard Elementary theme? Lenke til kommentar
claes Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Jepp, vanlig elementary tema med awn dock og nautilus-elementary Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 det gjør du ikke. du får dog opp den virtuelle terminalen via ctrl+alt+f1, tipper jeg. ok, og hvordan avslutter jeg den? Har sett mange har terminalen liggende ute på desktopen, hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 det gjør du ikke. du får dog opp den virtuelle terminalen via ctrl+alt+f1, tipper jeg. ok, og hvordan avslutter jeg den? Har sett mange har terminalen liggende ute på desktopen, hvordan gjør jeg dette? desktop ligger på ctrl alt F7 som default i ubuntu, i Fedora ligger den på F1 tror jeg. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 ok, og hvordan avslutter jeg den? Har sett mange har terminalen liggende ute på desktopen, hvordan gjør jeg dette? det vil du ikke gjøre. du kan logge ut med exit. ingen har terminalen på skrivebordet. de har en terminalemulator, som er et grafisk applikasjon som emulerer en virtuell konsoll. det finnes en milliard av dem. personlig anbefaler jeg urxvt. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Nå syns jeg du er unødvendig vanskelig aarolilja! Alle vet jo hva han mener med terminalen, du også, faktisk så sier de aller, aller fleste "terminalen". Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Det heter jo faktisk "Terminal" i menyer i Gnome etc. også. "Terminalemulator" er et ord som har lidd samme skjebne som "automobil", for å dra inn en bilanalogi. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 @xecuter å? jeg synes tvert imot du er unødvendig ukorrekt i din terminologi. ingen av dere bruker terminal. dere bruker en virtuell konsoll, og kanskje et grafisk applikasjon som emulerer dette virtuelle konsollet. @sokalf jeg har ingen ambisjoner om å benytte navnekonvensjoner etablert av et prosjekt som kaller seg for "GNOME". Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 @sokalf jeg har ingen ambisjoner om å benytte navnekonvensjoner etablert av et prosjekt som kaller seg for "GNOME". Da må du innse at vi andre har tenkt til å benytte de. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Sånn ut av ren nysjerrighet.., hva er det en "egentlig" heter da? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) En litt artig navnforklaring på tilda: tilda - first person shooter console likeness terminal Endret 13. juni 2010 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Liker nerdefaktoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå