aarolilja Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 bilder er bloat vettu. men er skyld i det samme selv. har Larry the Cow stirrende på meg i bakgrunnen. 1 Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 GNOME + Global Menubar + AWN Er det thunar? Når begynte det å se bra ut? Lenke til kommentar
Noble Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 GNOME + Global Menubar + AWN Er det thunar? Når begynte det å se bra ut? Er faktisk Nautilus. Thunar ser også bra ut når man får et skin på den Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Tror jeg kunne vedda mora mi på at det der var Thunar. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Ser da mer eller mindre identisk ut med nautilus som følger ubuntu 10.04, bare uten menylinjen Lenke til kommentar
Kamelot Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Hei. Jeg er ganske ny bruker av Linux. Har prøvd det tidligere, men interessen har ikke helt vært der. Men etter at Ubuntu 10.04 ble lansert så falt jeg for denne distroen. Så nå blir det etterhvert dualboot med Ubuntu og Windows 7 Ultimate når den kommer i posten her i gården, også på min nye bærbare Har nå prøvd å ordnet min desktop. Ettersom jeg er ganske ny i Linuxverdenen så er det noe begrenset det jeg har fått til, men jeg er fornøyd så langt Min desktop skal være enkel men likevel fin å se på. Hmmmmm... Jeg får ikke lastet opp bildet av desktoppen... Meldingen jeg får er: Feil Du har ikke tillatelse til å laste opp denne filtypen Hva gjør jeg feil? Edit: Tror jeg fikk det til nå Yes! Lærer noe nytt hele tiden Endret 6. mai 2010 av Kamelot Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Jeg ble også litt frelst av 10.04, har tidligere surret rundt med Ubuntu 8.xx og ulike KDE versjoner. Ser ikke ut som om det blir win7 med det første her i gården, likte virkelig den nye distroen. Edit: OG FIRE TIMER SENERE FAILET LINUX HARDT Endret 6. mai 2010 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 La inn Ubuntu 10.4 for et par dager siden eg også. Er ganske fornøyd så langt. Så lenge DAC'en som eg venter på fungerer uten trøbbel så tror eg ikke det blir Windows på en stund. Bakgrunnen har eg laget selv, ellers har eg bare kopiert "litt" av en annen desktop eg såg her inne.. Lenke til kommentar
claes Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hva heter themet og hva heter den conky greia (hvis det er det der er) du har på toppen? Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Themet heter Wasp og Conkyen ligger ved. #avoid flicker double_buffer yes #own window to run simultanious 2 or more conkys own_window yes own_window_transparent no own_window_type normal own_window_hints undecorate,sticky,skip_taskbar,skip_pager #borders draw_borders no border_margin 1 #shades draw_shades no #position gap_x 5 gap_y 0 alignment top_left #behaviour update_interval 1 #colour default_color 8f8f8f #default_shade_color 000000 own_window_colour 222222 #font use_xft yes xftfont DejaVu Serif Book:pixelsize=9 #to prevent window from moving use_spacer none minimum_size 1680 0 #mpd mpd_host localhost mpd_port 6600 # Possible variables to be used: # # Variable Arguments Description # acpiacadapter ACPI ac adapter state. # acpifan ACPI fan state # acpitemp ACPI temperature. # adt746xcpu CPU temperature from therm_adt746x # adt746xfan Fan speed from therm_adt746x # battery (num) Remaining capasity in ACPI or APM # battery. ACPI battery number can be # given as argument (default is BAT0). # buffers Amount of memory buffered # cached Amount of memory cached # color (color) Change drawing color to color # cpu CPU usage in percents # cpubar (height) Bar that shows CPU usage, height is # bar's height in pixels # downspeed net Download speed in kilobytes # downspeedf net Download speed in kilobytes with one # decimal # exec shell command Executes a shell command and displays # the output in torsmo. warning: this # takes a lot more resources than other # variables. I'd recommend coding wanted # behaviour in C and posting a patch :-). # execi interval, shell Same as exec but with specific interval. # command Interval can't be less than # update_interval in configuration. # fs_bar (height), (fs) Bar that shows how much space is used on # a file system. height is the height in # pixels. fs is any file on that file # system. # fs_free (fs) Free space on a file system available # for users. # fs_free_perc (fs) Free percentage of space on a file # system available for users. # fs_size (fs) File system size # fs_used (fs) File system used space # hr (height) Horizontal line, height is the height in # pixels # i2c (dev), type, n I2C sensor from sysfs (Linux 2.6). dev # may be omitted if you have only one I2C # device. type is either in (or vol) # meaning voltage, fan meaning fan or temp # meaning temperature. n is number of the # sensor. See /sys/bus/i2c/devices/ on # your local computer. # kernel Kernel version # loadavg (1), (2), (3) System load average, 1 is for past 1 # minute, 2 for past 5 minutes and 3 for # past 15 minutes. # machine Machine, i686 for example # mails Mail count in mail spool. You can use # program like fetchmail to get mails from # some server using your favourite # protocol. See also new_mails. # mem Amount of memory in use # membar (height) Bar that shows amount of memory in use # memmax Total amount of memory # memperc Percentage of memory in use # new_mails Unread mail count in mail spool. # nodename Hostname # outlinecolor (color) Change outline color # pre_exec shell command Executes a shell command one time before # torsmo displays anything and puts output # as text. # processes Total processes (sleeping and running) # running_processes Running processes (not sleeping), # requires Linux 2.6 # shadecolor (color) Change shading color # stippled_hr (space), Stippled (dashed) horizontal line # (height) # swapbar (height) Bar that shows amount of swap in use # swap Amount of swap in use # swapmax Total amount of swap # swapperc Percentage of swap in use # sysname System name, Linux for example # time (format) Local time, see man strftime to get more # information about format # totaldown net Total download, overflows at 4 GB on # Linux with 32-bit arch and there doesn't # seem to be a way to know how many times # it has already done that before torsmo # has started. # totalup net Total upload, this one too, may overflow # updates Number of updates (for debugging) # upspeed net Upload speed in kilobytes # upspeedf net Upload speed in kilobytes with one # decimal # uptime Uptime # uptime_short Uptime in a shorter format # # seti_prog Seti@home current progress # seti_progbar (height) Seti@home current progress bar # seti_credit Seti@hoome total user credit #$alignc center text TEXT ${voffset -1} Cpu: ${color e0e0e0}${font}${cpu cpu0}% ${color} | Mem: ${color e0e0e0}${font}${mem}${color} | ${color} Uptime: ${color e0e0e0}${font}${uptime_short}${color} | ${color} Down: ${color e0e0e0}${font}${downspeed wlan0} Kb/s ${color} ${totaldown wlan0} downloaded${color} | Up: ${color} ${color e0e0e0}${upspeed wlan0} Kb/s ${color} ${totalup wlan0} uploaded${color} | ${color}Root: ${color e0e0e0}${font}${fs_free /} ${color} Home: ${color e0e0e0}${font}${fs_free /home}${color} | Now Playing : ${color e0e0e0}${font} ${exec rhythmbox-client --no-start --print-playing} Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg er en minimalist, og liker ting stort. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg er en minimalist, og liker ting stort. Da kan du redusere størrelsen i dock-en din da? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Det var det som var poenget mitt, jeg liker den stor. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Håper inderlig du bruker Intellihide eller noe på den docken Lenke til kommentar
Noble Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Pcen er helt sykt kjapp, Arch Linux i686 + Openbox + conky + tint2 P9300 CPU 40GB Intel SSD 2GIG RAM Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Alt for lenge mellom hver gang jeg får posta noe her. Pleide å ha fullstendig dilla Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Eneste som mangler nå er screenlets programmet gdocs som jeg ikke for til å fungere... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Eneste som mangler nå er screenlets programmet gdocs som jeg ikke for til å fungere... Link til theme og desktop-apps? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå