Ritualz1 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hvordan gjør jeg det da? ${execi 120 fortune -s | fold -w95} Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Etter å kjappt sjekka ut parameterne på fold så mener jeg dette skal være rett ${execi 120 fortune -s | fold -sw30} Juster antall tegn selv Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Funket ikke... Kan det være noe med at gap på siden? Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 - Mandriva One 2010.0 - KDE 4.3 Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 OpenSUSE 11.2 med KDE! Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Så veldig brukervennlig ut! SPØRSMÅL: Hvorfor leveres så få linux- distroer med et så elegant grensesnitt som standard ? f.eks mint og ubuntu leveres med trøtte, dølle og utdaterte farger. Kubuntu og Conky. Kjører Compiz Fusion istedetfor Kwin, fordi Compiz kjører glattere. Dermed må jeg også bruke emerald tydeligvis... Er glad i å skifte skrivebordsbakgrunner, så varer vel ikke så lenge før jeg skifter igjen... Endret 24. november 2009 av FlinkeFreddy Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Så veldig brukervennlig ut! SPØRSMÅL: Hvorfor leveres så få linux- distroer med et så elegant grensesnitt som standard ? f.eks mint og ubuntu leveres med trøtte, dølle og utdaterte farger. Kubuntu og Conky. Kjører Compiz Fusion istedetfor Kwin, fordi Compiz kjører glattere. Dermed må jeg også bruke emerald tydeligvis... Er glad i å skifte skrivebordsbakgrunner, så varer vel ikke så lenge før jeg skifter igjen... Spørs på øyet som ser. Noen liker de fargene du refererer som "dølle og utdaterte" og disse er heller ikke vanskelig bytte ut. Ubuntufargene er vel begynt å bli nærmest tradisjonelle så om de radikalt endrer de, vil vel kun skje over en større periode av tid og ikke fra en versjon til en annen. Endret 25. november 2009 av Marsan Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Kubuntu 9.10 KDE 4.3 Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Søkte litt på conky konfigurasjoner og kom over denne, skulle ønske at denne desktop settingen var min Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Endelig har jeg klart det! Programmerte en kalender i php, implementerte templatesystemet mitt, brukersystemet, samt et finurlig AJAX-system og slengte hele driten inn i en lokal apacheserver. Så, ved hjelp av devilspie og Google prism, kan jeg endelig ha min helt egen klikkbare kalender på skrivebordet! Så kan jeg legge til events og slikt <3 Tok litt for mange timer ut av eksamenstiden ^^ Og så havnet utseende i andre rekke.. Nevermind min sykelige avhengighet av kanji. Potensialet med en browser som desktopbakgrunn er stor. Man kan drite i conky og mekke hele greia i JS! Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 I disse sådan stunder skulle jeg ønske jeg var nok datakyndig til å lage en slik kalender... Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) I disse sådan stunder skulle jeg ønske jeg var nok datakyndig til å lage en slik kalender... Hvis du har kapasitet til å sette opp server, kan du jo få min? tpl-fila er templaten (html) til kalenderen. dat-fila er flatfila events lagres i. Spør noen flinke barn i HTML/CSS-forumet om du ikke kjenner til markup ^^ EDIT: Er det nå jeg skal angre på at jeg ikke la ved lisensbetingelser? calendar.zip Endret 4. desember 2009 av Mads-b Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg kan hjelpe deg Ole Den var litt smart Og ja, er nå du skulle hatt GPL eller noe (DO IT FAST) Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Meh. Kjører vanlig opphavsrett. Du kan bruke kalenderscriptet mitt privat, men ikke selge det. Du kan modifisere det, men ikke gi det ut under eget navn Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Meh. Kjører vanlig opphavsrett. Du kan bruke kalenderscriptet mitt privat, men ikke selge det. Du kan modifisere det, men ikke gi det ut under eget navn Gjelder det også andre enn han? Juridisk sett ville det nemlig neppe blitt tolket den veien. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Med andre ord... Beskyttet av GPL eller noe lignende Men tror nok alectbm må hjelpe meg med den der, har såvidt begynt å forså conky ordentlig nå Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Mads-b: Har du blingset litt på datoen til ITGK? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Mads-b: Har du blingset litt på datoen til ITGK? Faen! sant det! bommet med en dag! Takk for påminnelsen! Litt surt å stille en dag for sent til eksamen Kan jo skrive en guide til kalenderen i full fart. STEG 1: Installer apache, PHP, devilspie, prism og gdevilspie(optional) Apache og PHP kan sløyfes om du legger filene på en internettserver i stedet. Ikke lurt da, for da mister du skrivebordet når du er offline STEG 2: Få de respektive programmene til å fungere. Devilspie-daemon må starte ved boot. STEG 2,5: Sleng kalenderscriptet inn på serveren og få det til å fungere STEG 3: Kjør prism, og lag en .desktop-snarvei som automagisk åpner kalenderen når du kjører snarveien. STEG 4: Legg den til i oppstartsprogrammer ellerno' STEG 5: I gdevilspie, legg til regler på dette prism-vinduet. Du trenger: pin,undecorate, fullscreen, skip-pager, skip-tasklist, stick og below. STEG 6: ??? STEG 7: Profit! Endret 4. desember 2009 av Mads-b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå