µT. Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Mitt nye skrivebord. Her med tre forskjellige bakgrunner. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 ganske tøft Steffen. Hvorfor så stort mellomrom mellom de to nederste ikonene helt til høyre? Det var kult. La til asymmetri til et ellers ganske symmetrisk skrivebord Lenke til kommentar
µT. Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Takker og bukker Raijin Angående det nederste ikonet, så er jeg så vant til å ha papirkurven adskilt fra resten av gjengen av en merkelig grunn Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Steffen, jeg bøyer meg i støvet. Utrolig lekkert! Liker veldig godt docken din, hvilken er det? (Dele fullt oppsett?) Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Da har jeg bytta ut Arch Linux med Ubuntu 9.04 på hoved-pcen også (nederlag?). Litt overgang å gå fra Xmonad tiling wm til Gnome med Compiz, men dette skremmer ikke bort kamerater på samme måte i hvert fall . Ja, 5-6 terminaler oppe med tiling wm virker skremmende på mange... Uansett, her er mitt veldig kjedelige skrivebord (klarer ikke finne noe nyttig å fylle det med ): Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Kan vel ikke dele diverse ting med oss andre? Conkyen, dokken og ikonene? Hvis du du vil da. Endret 29. juni 2009 av Rockie Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Da har jeg bytta ut Arch Linux med Ubuntu 9.04 på hoved-pcen også (nederlag?). Litt overgang å gå fra Xmonad tiling wm til Gnome med Compiz, men dette skremmer ikke bort kamerater på samme måte i hvert fall . Ja, 5-6 terminaler oppe med tiling wm virker skremmende på mange... Uansett, her er mitt veldig kjedelige skrivebord (klarer ikke finne noe nyttig å fylle det med ): Dersom du vil imponere folk med desktop-bling er jo KDE veien å gå. Ellers er jo conky og ymse desklets klassiske pimp-my-desktop-dingser. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 blir det slemt av meg å foreslå at folk legger ut litt mer bilder av desktopen i bruk? Kunne vært greit å se hvordan emesene, firefox og nautilus blir seende ut også.. Selv sitter jeg sjeldent og stirrer på et blankt skrivebord Lenke til kommentar
µT. Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) OK, skal vi se - Jeg kan jo like gjerne ramse opp alt jeg har gjort: - GTK: Wasp-Hard (Ikke at man ser hvilken GTK jeg bruker på screenshotene. Fra Gnome-Look) - System ikoner: All White (Deviantart) - Desktop Ikoner: DTI2 (DeviantArt) - Conky: ASN (DeviantArt) - Font: UnDotum - Emerald: ASN (DeviantArt) - Kalender: Rainlender Lite 2.5 (www.rainlendar.net) - Kalender Skin: Lucid 2 (DeviantArt) - AWN-theme ("baren"): DarkGradient (Deviantart) - **AWN-ikoner: BASIC5 TEXTUAL (DeviantArt) - Wallpaper 1: NV3 (Den røde og svarte. Fra DeviantArt) - Wallpaper 2: Minimalism (Av brukeren Groggle fra DeviantArt) - Wallpaper 3: Push (Mann bak glass - Av brukeren Sanfranguy fra DeviantArt) **AWN-ikonene er ikke et ikon-tema til AWN, men kun PNG-ikoner. Så disse må sittes til manuelt ved å velge et ikon for hvert program. Dette tar tid hvis man har mange programmer i docken. AWN-Applets som Terminal og slikt må man konvertere PNG-filene til SVG grunnet man må dra dem ned på appleten siden disse ikke har sitt eget "Change icon"-valg. Det fungerer tydligvis ikke med PNG, men kun med SVG. Den enkleste måten å gjøre dette er å installere "InkScape". apt-get install inkscape Hvordan konvertere PNG til SVG i InkScape: - Åpne et PNG-ikon i InkScape - Trykk på "Effects"menyen. - Velg "Images" - Velg "Embed All Images" - Trykk "Apply" og "Close". - Velg nå "Save As" - Velg "Plain SVG" - Slett filendelsen "svg" på filnavnet - Trykk "Save" Endret 29. juni 2009 av Steffen Moss Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Det er jo som kjent helt latterlig varmt nå, så jeg prøver å kjøle ned desktopen min litt... Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) @ Steffen Moss Er det ikke noe enklere å lage svg-filer i gimp? Åpne .png, save as .svg Endret 29. juni 2009 av khaffner Lenke til kommentar
µT. Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Slik jeg har fått med meg så skal det tydligvis ikke være så lett. (Ifølge UbuntuForums-folket) Men for all del prøv med GIMP og si ifra her om det fungerer eller ei. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Her er min desktop med Ubuntu Edit: La inn et bilde til med en annen bakgrunn. Hvilken burde jeg bruke? Endret 29. juni 2009 av -TuX- Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Dersom du vil imponere folk med desktop-bling er jo KDE veien å gå. Ellers er jo conky og ymse desklets klassiske pimp-my-desktop-dingser. Jeg liker ikke KDE, og conky er sjeldent veldig nyttig. Hmm, tror jeg skal holde det "minimalistisk", i den grad Gnome med Compiz kan kalles minimalistisk Lenke til kommentar
µT. Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 @-Tux- : Hmmm.. Den øverste er vel den som fungerer best som en bakgrunn. Men det er jo selvfølgelig helt opp til deg for å bruke den du vil. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 @ Steffen Moss Er det ikke noe enklere å lage svg-filer i gimp? Åpne .png, save as .svg png -> bitmapformat svg -> vektorformat png -> svg = no go Det nærmeste man kommer er å "trace" dem, men resultatet blir så som så... Lenke til kommentar
µT. Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Jepp, er fullt klar over dette, men metoden i InkScape fungerer i det minste. Resultatet er som du sier, så som så. Men det er vanskelig å se forskjell på PNG og SVG-ikoner som er 256x256. Og spesielt når de blir skalert ned til ca. 50x50 og slikt når de brukes med AWN. Edit: Selvfølgelig ser man forskjell på PNG og SVG, men jeg mente at man ikke ser særlig forkjell på en PNG-fil som blir konvertert til SVG. Logisk nok. Endret 29. juni 2009 av Steffen Moss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå