Gå til innhold

Screenshot av Linux-desktop (Modem Warning)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GTK/Metacity: Shiki-Colors (Wise)

Ikoner: GNOME-Colors (Wise)

GNOME Do, Conky, Screenlets...

Kul skrift på skrivebordet! Hva heter den?

Purisa. Følger med Ubuntu, i alle fall med ubuntu-restricted-extras installert (men vet ikke om du trenger den).

Lenke til kommentar
Kunne du lagt ut Conky scriptet?

Modda versjon av dette:

http://www.gnome-look.org/content/show.php...s?content=92328

Jeg ser jo det da, men kunne tenkt meg de modifikasjonen du har lagt til :)

Du trenger conkyEmail, skriptet som finner offisiell IP + fontene for at det fungere. Lastes ned fra linken jeg viste til.

Har nå fiksa sånn at Conky finner automagisk distro/OS.

Here it comes (GMail brukernavn/passord tatt vekk):

http://pastebin.com/m3a1d37fd

Lenke til kommentar

utrolig kjekt med nettverksinformasjon om du er på ustabile nettverk ofte. også greit med RAM/CPU målere, for å se hvor hard maskinen arbeider, og hvilke program som opptar mye ressurser. jeg vurderer derimot å fjerne dato og klokke fra Conky, for det har jeg på KPanel :p

Lenke til kommentar
utrolig kjekt med nettverksinformasjon om du er på ustabile nettverk ofte. også greit med RAM/CPU målere, for å se hvor hard maskinen arbeider, og hvilke program som opptar mye ressurser. jeg vurderer derimot å fjerne dato og klokke fra Conky, for det har jeg på KPanel :p

Det meste kan man få på GNOME-panel også, men det er ikke så fancy :)

Lenke til kommentar

Hadde vært kult å sette opp Conky på nummer to-skjermen på Lenovo Thinkpad W700ds :) Kan også se for meg at conky er sprettent i et normalt to-skjermsoppsett, men synes hypen blir litt overdrevet på et vanlig en-skjermsoppsett. Man har jo det meste man trenger via panelet i Gnome, og i KDE vil jeg heller bruke plasmoids. Conky kan også være et fint samlested for info på et *box-oppsett, men for de fleste conky mer eller mindre unødvendig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...