Gå til innhold

Screenshot av Linux-desktop (Modem Warning)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Openbox, Tint som panel, og trayer til ... trayer :p Og, HandelGotDLig som font

#---------------------------------------------
# TINT CONFIG FILE

# PANEL
panel_mode = single_monitor
panel_monitor = 1
panel_position = bottom left
panel_size = 1808 28
panel_margin = 0 0
panel_padding = 9 3
font_shadow = 0

# PANEL BACKGROUND AND BORDER
panel_rounded = 4
panel_border_width = 0
panel_background_color = #000000 40
panel_border_color = #ffffff 18

# TASKS
task_text_centered = 1
task_width = 230
task_margin = 6
task_padding = 20
task_icon_size = 16
task_font = HandelGotDLig 10
task_font_color = #ffffff 80
task_active_font_color = #ffffff 100

# TASK BACKGROUND AND BORDER
task_rounded = 5
task_background_color = #ffffff 20
task_active_background_color = #ffffff 30
task_border_width = 0
task_border_color = #ffffff 18
task_active_border_color = #ffffff 70

# CLOCK
time1_format = %H:%M
time1_font = HandelGotDLig 10
time2_format = %A %d %B
time2_font = sans 6
clock_font_color = #ffffff 76

# MOUSE ACTION ON TASK
mouse_middle = none
mouse_right = close
mouse_scroll_up = toggle
mouse_scroll_down = iconify

Lenke til kommentar
To bilder av KDE4:

*snip*

Er KDE4 lagd for å ligne mest mulig på Vista eller? Blæh.

Vel ...

KDE 4 kan på noen områder minne litt om både OS X og Vista. Nå skal det jo sies at Vista lånte en del elementer fra OS X også. Igjen er det mange som mener at Windows 7 er en rip-off av KDE 4. Hvem som kom først og hvem som kom sist er lite relevant da alle låner ideer fra hverandre som du synes har noe nytte for seg, og forbedrer disse og integrerer det i sitt system.

Til mitt forsvar, selv om jeg ikke alltid legger ut skjermbilder som er av de mest praktiske løsningene, leker jeg med KDE for å se hvor fleksibelt og hvor mye det kan tilpasses med litt kreativitet, i det ene skjermbildet testet jeg ut hvordan man kunne få en lignende løsning til Vista sitt gadget-panel. Har lagt ut et par andre bilder jeg har laget av KDE 4 her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=12336411

Selv om jeg ikke synes hverken Gnome, Vista, KDE, Windows 7, OS X, osv ser stygt ut, og at KDE 4 har mer enn nok forskjeller for å skille seg fra andre grensesnitt, er åpen kildekodegrensesnitt utrolig fleksible, og kan tilpasses til å se ut slik man selv ønsker. Det samme kan ikke sies om Vista uten å måtte installere ekstra programvare.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Hehe. Grunnen til at jeg spurte var at jeg brukte Vista for første gang på torsdag (i flere timer faktisk. Lenge nok til å laste ned en Linux distro, og brenne ut denne) da jeg på impuls kjøpte en billig laptop torsdag kveld hvor Vista var installert. Personlig liker jeg ikke "glossy looket" i hverken Vista, KDE eller OSX.

Og siden det tross alt er skjermskuddtråden, får jeg vell laste opp bilde fra den nye laptopen. (Har ikke rukket å konfigurere pypanel enda, så derfor ser man conky-ene der ;) )

post-10183-1236539955_thumb.png

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

thanks rabbid :)

<3brownies,

openbox funker fett standalone det. Sleng inn feh og yakuake, noen themes, så ser det bra ut og funker fett. I oppstarts-scriptet kan du spesifisere hva som skal startes opp når du kjører openbox.

Jeg brukte openbox sammen med kdeprogrammer før jeg tok en reinstall :)

Lenke til kommentar
Smif: Bruker du OpenBox standalone? Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på Arch/OpenBox, og lurer på hva som er vanlig/best/å anbefale :)

Hva som er mest vanlig er jeg ikke sikker på. Men jeg liker standalone ja, mtp ytelse/ressursbruk. Jeg bruker som regel GTK programmer (fra gnome), men hater meg selv for det siden GTK spise ressurser.

Lenke til kommentar

Det er vel overkommelig at GTK spiser ressurser så lenge du ikke kjører fullverdig GNOME? :p

Vet ikke om det er riktig å spørre om dette i denne tråden:

Jeg har installert Arch og KDEMod, men likte det ikke. Syns på en måte det virket som om noe manglet. Fant ikke noen skrivebrodseffekter blant annet. Trodde KWin tok seg av dette, og at det kom som en del av KDE?

En ting jeg ønsker meg når jeg skal prøve OpenBox, er å binde super+scroll til en zoom-funksjon. Dette har jeg i GNOME (Compiz?) og har blitt mer eller mindre avhengig av det siden jeg bruker en 40" HDTV som skjerm :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...