Rabbid Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg er ingen vanelig bruker, jeg er admin og den eneste som bruker pc'n, altså kun 1 bruker.Ikke kom aa fortell meg at du kjörer som root? :!: Lenke til kommentar
Vighilicious Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Copy, men måtte bare prøve noe dystert. Er en humørsak Synes den desktoppen der var rimelig snaxzy Har nylig installert Archlinux selv med Xfce, men ikke nærheten av en slik desktop. Hvordan gikk du frem for å få desken din slik? Skal installere Arch på en annen pc nå også, hadde ikke gjort noe om resultatet av desktoppen ble noe lignende den der Lenke til kommentar
Espen-kun Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg er ingen vanelig bruker, jeg er admin og den eneste som bruker pc'n, altså kun 1 bruker.Ikke kom aa fortell meg at du kjörer som root? :!: Neinei, har den root brukeren også, men jeg fant noe greier på et ubuntu forum : gksudo "gnome-open %u" og puttet denne i en srivebord > høyreklikk > oppstarter, og da kan jeg bare fks. dra mappen med temaet inn i den, den opner da et vindu og da kan jeg gjøre hva jeg vil i ca 15min før jeg da må gjøre det på nytt . Vanskelig å forklare egentlig : P Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Tenker du på /usr/share/themes? Det er meningen at en vanlig bruker ikke skal ha skriverettigheter til den. Da bruker du heller ~/.themes. Jeg er ingen vanelig bruker, jeg er admin og den eneste som bruker pc'n, altså kun 1 bruker. den mappen .themes fant jeg ikke i /homefolder viss det var den du mente Feil, du ER en vanlig bruker (med mindre du logger inn som root, og da skal du ikke ha noen problemer med skriverettigheter). ~/.themes ligger ikke i /home men i /home/dittbrukernavn Og husk at fil og mappenavn som starter med et . er skjult Endret 1. mars 2009 av AlecTBM Lenke til kommentar
Smif Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Copy, men måtte bare prøve noe dystert. Er en humørsak Synes den desktoppen der var rimelig snaxzy Har nylig installert Archlinux selv med Xfce, men ikke nærheten av en slik desktop. Hvordan gikk du frem for å få desken din slik? Skal installere Arch på en annen pc nå også, hadde ikke gjort noe om resultatet av desktoppen ble noe lignende den der Er ikke noe hokus pokus å endre utseendet på en GNU/Linux maskin, og spiller "ingen" rolle hvilken distro du bruker. Du bare laster ned det theme du ønsker og gjør som vi forklarer Espen-kun, pakker ut filene og legger dem i ~/.themes. (altså i din home mappe). Det kan også være greit å skjønne litt hva de forskjellige komponentene av GUI'en er. F.eks. vindusbehandleren (på de bildene jeg postet bruker jeg compiz). Videre har du "innholdet" i et vindu, der bruker jeg GTK2. Alternativer til compiz er metacity, openbox osv osv... Og tilsvarende som GTK2 har du Qt og GTK(1). Med denne kunnskapen er det bare å søke/lete rundt på f.eks. gnome-look.org eller deviantart.com. Og bruker du XFCE kan du se på xfce-look.org. XFCE bruker som standard ikke compiz eller metacity (startard i gnome). Derfor kan du lete etter XFCE unter themes på xfce-look.org. Hvis du får mer problemer foreslår jeg at du lager en egen tråd om det. Espen-kun: Og hvis ~/.themes ikke er der lager du den (f.ek. /home/espen-kun/.themes) Lenke til kommentar
Espen-kun Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Den er ikke der, så jeg prøvde å lage den, da sier maskinen bare at den alerede finnes :S ? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Den er ikke der, så jeg prøvde å lage den, da sier maskinen bare at den alerede finnes :S ? Ja, da er det der. Men husk at den er skjult (punktum før navnet betyr skjult fil). For å se skjulte filer trykker du Ctrl+h Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Husk, .thems (og andre mapper og filer som starter med punktume) er skjulte Lenke til kommentar
Espen-kun Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 DER ja takk skal du ha : ) Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hvorfor legge inn themes manuelt i .themes mappa når dette lett kan installeres ved å høyreklikke på skrivebordet -> Endre skrivebordsbakgrunn -> Klikk på fanen "Tema" Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Fordi det som regel er enklere og ekstrahere en pakke i .theme-mappa. Endret 1. mars 2009 av Xecuter Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 er ekstraktere et norskt ord? Pakke ut Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 er ekstraktere et norskt ord? Pakke ut Det er et norsk ord etter det jeg vet (tok et kjapt google søk) Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Ordet "ekstraktere" finnes ikke i ordboka. "Ekstrahere", derimot.. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Leker meg med KDE 4.2. Jeg har aldri likt KDE helt, men hver nye versjon etter KDE 4.0 har blitt veldig mye bedre, så nå begynner det å bli riktig så bra. Etter å ha blitt avhengig av Spotify, er det riktig så flott at det fungerer plettfritt med wine. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg får liksom aldri helt hengen på KDE, er liksom for mye, samtidig som det er for lite. Og samtidig som det ser bra ut enkelte steder, ser det mindre bra ut andre steder. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Liker KDE4 helt til jeg klikker paa noe, da blir alt bare stygt Endret 1. mars 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg vet ikke riktig hvorfor, men KDE begynner å vokse på meg. Jeg har lenge bare brukt en minimal window manager (xmonad), men enkelte ting er litt mer tungvindt uten et helt desktop environment. Gnome synes jeg blir for tregt, samt at jeg liker gtk bare mindre og mindre... Innbiller meg også at gnome + compiz gjør alt mye tregere enn standardeffektene til KDE (uten at jeg aner hva som skaper disse skrivebordseffektene ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå