Smif Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hei Jeg har også conky kjørende og har sett hva man kan editere over her, men *hvor* er det man editerer/legger til dette i conky? Frode Conky bruker et lite script som configfil. Den fila ligger her: /home/bruker/.conkyrc (altså en skjult fil i home folderen din) Her kan du gjøre alle endringer du måtte ønske. Bare spør noen om dems config fil for et eksempel/inspirasjon eller blåkopi Dokumentasjon og syntaks ol finner du her. Click Lenke til kommentar
molland Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hei Jeg ser i Dolphin, er det korrekt? Ser i /home/frode men kan ikke se conk... mappa men det er vel bare å leite litt videre tenker jeg Frode Lenke til kommentar
Smif Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Hei Jeg ser i Dolphin, er det korrekt? Ser i /home/frode men kan ikke se conk... mappa men det er vel bare å leite litt videre tenker jeg Frode Du er på riktig sted, men du kan neppe se skjulte filer. (.conkyrc, dotten betyr skjult) Prøv Ctrl + H for å vise alle filene. (vet ikke om den funker i dolphin, hvis ikke er det i menyen en plass) Edit: Evt. kan du åpne den fra terminalen: gedit .conkyrc Eller en annen editor enn gedit hvis du ikke bruker den Endret 21. desember 2008 av Smif Lenke til kommentar
molland Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg ser med Dolphin nå, men kan se flere mapper med .filnavn men ikke conkyrc Er litt usikker på om conky kjører / installert korrekt. Jeg kan starte opp conky via terminal da får jeg "run conky" og da starter den men ikke automatisk. Har mandriva 2009 Frode Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Dersom fila ikke eksisterer oppretter du den, så enkelt er det med den saken. Kopier en fra nettet feks og kall den .conkyrc Og conky vil ikke kjøre uten en configfil, så det er sannsynligvis ikke noe galt annet enn det. Lenke til kommentar
molland Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 vel vel... Hos meg ligger den i /etc/conky/conky.conf... fant det ut når jeg skulle til å fjerne conky for å legge det inn igjen. Der er iallefall config fila mi:) Er det noen måte for å få den til å starte auto når pc starter opp? Frode ps, editere conf fila Lenke til kommentar
Smif Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 du burde kopiere den configfila til hjemme mappa di. Conky sjekker først om det er noe config fil i home, hvis ikke kjører den standard foila i /etc/conky. Ved å ha den i home slipper du å ha root rettigheter. For å starte den automatisk legger du den inn i session'en til skirvebordsmiljøet ditt. Bruker du gnome eller kde? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ja, der ligger systemwide konfigurasjonen. Den vil bli lest dersom .conkyrc ikke eksisterer, og vil følgelig gjelde for alle brukere som ikke har egne tilpasninger. Dette gjelder forøvrig ikke bare conky, men er en vanlig måte å gjøre ting på i *nix miljøer. Du vil at den skal kjøre etter du logger inn, og det kan du gjøre ved å legge den til i ditt skrivebordsmiljø sin sesjonhåndterer. I XFCE heter det vel "sessions and startup", de andre miljøene har jeg ikke peiling på. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Driver å tester å sitte med skjermen rotert. Stumpwm. Lenke til kommentar
molland Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hei Takker for tips Den ligger nå i home mappa mi men den heter ennå conky.conf, skal jeg bytte navn på den til conkyrc da kanskje? Bruker KDE ja Frode Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 .conkyrc skal den hete. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Driver å tester å sitte med skjermen rotert. Stumpwm...bilde.. Åssen i alle dager klarer du å jobbe med det der?!? Jeg får kink i nakken etter 20 sekunder ved å rotere min skjerm.. Lenke til kommentar
molland Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Yep, det er blitt gjort Venter på config'en til shoop! hvis han deler den med meg da Så har jeg noe å se på, hvordan og hva man bytter ut Frode ps, takker for all hjelp da Lenke til kommentar
Smif Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Men hvis vi skal snakke mer om oppsett av conky foreslår jeg en ny tråd om det.. Dette er en showoff tråd for skrivebord. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Opensuse 11.1 gnome. Begynte med kde 4.1, men likte det ikke Endret 22. desember 2008 av dabear Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Linux Mint og gnome. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Linux Mint og gnome. Pent, men du må skru av reflections i compiz... Endret 22. desember 2008 av Smif Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Linux Mint og gnome. Pent, men du må skru av reflections i compiz... haha, takker. Så litt bedre ut nå ja. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Laptop: Arch + OpenBox Så minimal som mulig, ingen meny eller annet forstyrrende. Alt går med tastatursnarveier. Fikk lurt inn en pondus stripe her også Endret 23. desember 2008 av Smif Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Slik ser min desktop ut for tiden. Kjører Arch Linux med Gnome & Compiz Fusion & Avant Window Navigator. .. tok opp noen vinduer med kode for at det skulle se ekstra kult ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå