Gå til innhold

Screenshot av Linux-desktop (Modem Warning)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan hjelpe meg litt her? Sliter med å få installert enkelte ikon-pakker ... som denne jeg har lagt ut bilde av.

Har prøvd å dra over i theme manager, sjekka at det har ligget i home/user/.icons og prøvd å lagge til mappen i usr/share/icons.

Kan det ha noe med at alle ikonene som er lagret i mappen ikontema>scalable er lagret som png?

post-143435-1226352361_thumb.jpg

Lenke til kommentar

@ tamarin: dette er gjetting fra min side da jeg nå sitter på spille maskinen min (linux maskina er på service) og desverre bruker Win. Men de gangene jeg hadde problemer med en ikon pakke som ikke ville installeres ved og dra den over i "theme" vindu. Da bare pakket jeg den ut og la den direkte i /home/.icon/ mappen. Om du ikke har prøvd det enda er det hvertfall verdt et forsøk... Utfra hvordan du har forklart har du ikke prøvd det. Beklager om jeg misforstår.

Kan sjekke de ikon temaene som funker, har de .png filer burde det ikke være noe problem.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Nei, har ikke gjort det, men sjekket at den ble lagt inn der i etterkant. Det gjelder ikke alle ikonene, bare spesifikke ikoner som mappene ... i noen ikontemaer kun mappeikonene som ligger i menyen places, men etter å ha sjekket navn på ikonene og størrelsene er det ikke noen feil jeg har sett.

post-143435-1226358050_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883
trur jeg må finne et prog som kan ta screenshot av CLI, vet ikke om noen enda

Da kan jeg ta screen av servern min :) eller så kan du trykke Ctrl+Alt+F1

Da får du samme effekt :)

Har du prøvd scrot?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...