cyclo Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Forkastet ubuntu på min p1510 til fordel for debian. Jeg lengtet tilbake til gode gamle debian. Etter to dagers konfigurering fungerer endelig alt inkludert fingeravtrykksleser og spesialtaster under skjerm. Det eneste jeg foreløpig har problemer med er at rotering av skjermbildet fucker touchskjermen. Jeg fikk det til på etch, men ikke lenny Så om noen har tips å komme meg blir jeg glad. Lagde meg et par meget touchvennlige iconer, og kommer til å lage flere etterhvert. Ellers kjører jeg standalone openbox konfigurert på samme måte som den stasjonære jeg postet for litt siden, men denne gangen har jeg tatt med et panel (Kjekt med strømindikator på en laptop) Lenke til kommentar
Smif Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 @qweac: Pent! Har du litt info? GTK? Emerald? Icon? Wallpaper? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 GTK+Emerald Ikoner AWN-ikoner Font: HandelGotD Bakgrunnen vet jeg ikke hvor jeg har fra. Mulig den fulgte med Gnome? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hvor får du HandelGotD fra? Eller er det sånt vi ikke poster her på forumet Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Forkastet ubuntu på min p1510 til fordel for debian. Jeg lengtet tilbake til gode gamle debian. Etter to dagers konfigurering fungerer endelig alt inkludert fingeravtrykksleser og spesialtaster under skjerm. Det eneste jeg foreløpig har problemer med er at rotering av skjermbildet fucker touchskjermen. Jeg fikk det til på etch, men ikke lenny Så om noen har tips å komme meg blir jeg glad. Lagde meg et par meget touchvennlige iconer, og kommer til å lage flere etterhvert. Ellers kjører jeg standalone openbox konfigurert på samme måte som den stasjonære jeg postet for litt siden, men denne gangen har jeg tatt med et panel (Kjekt med strømindikator på en laptop) Jeg har en P1510 med Slackware 12.1 og touchscreen fungerer etter rotering av skjermbildet. Men hvor feilen ligger kommer vel ann på hvilken løsning du har for å rotere skjerm samt for å få touchscreen til å fungere. That said, jeg tar gjerne imot tips for spesialtaster og fingeravtrykksleser, for de fungerer ikke hos meg. Jeg har riktignok ikke sett særlig på det, men hadde vært arti da edit: bruker løsningen til Brad Midgley for rotasjon og touchscreen Endret 25. august 2008 av olefiver Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Morsomt skrivebord cyclo. Ikke noen erfaringer med touch men det virker stilig. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Olefiver: Tror driveren ikke fungerer med siste xorg. Den fungerte utmerket i etch, men ble som sagt kluss med rotering i lenny. Det løste seg til slutt. Løsningen ble å bruke den gamle perl driveren, slik at jeg kan restarte driveren etter at skjermen har rotert. Det var et svare styr å få scriptet til å fungere, det hadde noe med en uart verdi å gjøre. Uansett. Nå fungerer alt på maskina her bortsett fra å stille lysstyrken på LCD skjermen, men har ikke klart å finne noen som har fått til det på Linux. (Har heller ikke testet ekstern skjerm enda, men jeg tror det fungerer). Spesialtaster: Bruk fsc_btns driveren sammen med keytouch programmet. fsc_btns driveren er forsåvidt grei. Den mapper scrolletastene mot pg-up og pg-down. Roteringsknappen mapper du selv med keytouch. Lysstyrke opp og ned tastene får du også tilgang til, men siden det ikke finnes noen måte å faktisk stille lysstyrken i Linux så... Det som er litt dumt er at driveren mapper de to siste mot henholdsvis Alt og Ctrl tastene, noe som i mine øyne er ganske unyttig. Jeg skrev rett og slett om på driveren før jeg kompilerte slik at den mappet dem mot XF86Launch1 og XF86Launch2 og mappet tastene med keytouch etterpå. Fingertrykkavleser: Bruk fprint driveren og gjør endringer i pam konfigurasjonen. Marsan: Takker. Har kjørt ubuntu på maskina frem til nå, men var egentlig bare middels fornøyd. Men nå begynner jeg å bli rimelig fornøyd med maskina. Alt fungerer utenom lysstyrkeinnstillinger på LCD skjermen. Generelt: Jeg bruker cellwriter til skriftgjenkjenning, noe som egentlig fungerer ganske bra, men jeg lurer på om det er noen andre som har noen ideer rundt dette med skriftgjenkjenning på linux. Skulle gjerne sett sammenligning av programmer og slikt. Endret 25. august 2008 av cyclo Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Takk for tips ang spesialtaster og fingertrykkavleser, cyclo. Slackware har ikke PAM så jeg vet ikke helt om jeg gidder knote med det, men knappene vil nok være greit å ha. ang lysstyrke. Jeg har fått til en viss justering av lysstyrke via echo x > /proc/acpi/video/GFX0/LCD/brightness der x er et tall mellom 0 og 8 Jeg har tidligere brukt cellwriter selv (men ikke installert ennå nå etter oppgradering til slackware 12.1) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hehe. Genialt. Det fungerte. For første gang fungerer absolutt alt på maskinen i Linux, og det fungerte langt bedre enn da jeg kjørte XP tablet edition Det med fingeravtrykksleseren tror jeg ikke du trenger å ta så tungt. Leseren på maskina mi er i hvertfall veldig dårlig. Svært vanskelig å få treff på scan. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 kewl. Har du forresten undervoltet CPU for bedre batteritid? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Nope. Lønner det seg (og evt. hvordan gjør jeg det)? Dog pleier jeg å bruke cpufreq -selector for å låse den på 600 MHz når den kjører batteri og jeg ikke trenger mye CPU. Dog vet jeg ikke om det er nødvendig: 1.20 GHz:12.58%, 1.10 GHz:0.14%, 1000 MHz:0.13%, 900 MHz:0.39%, 800 MHz:0.55%, 600 MHz:86.23% Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Brad Midgley ser ut til å ha gjort det, men jeg vet ikke om det har, og i så fall i virken grad, effekt på batteritid. Jeg bruker conservative governatoren for å styre cpu-freq Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg har ikke gjort noe spesielt. En standard Ubuntu-installasjon, med ett stilig bakgrunnsbilde og gjennomsiktige paneler. Å ha panelet til høyre fungerer veldig fint for meg, selv om det kanskje kan se litt merkelig ut. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Under 24 timer siden jeg postet sist. Jeg gikk lei av det jeg hadde da ganske raskt... Har i de siste ukene endelig begynt å like dock. Elsker AWN nå! Endret 25. august 2008 av qweac Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Pen desktop som vanlig queak. Kanskje bare meg, men buuf og den bakgrunnen passer ikke like godt inn i et såpass minimalistisk tema. Hvor fant du vindukantene og applikasjontemaet forresten? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Under 24 timer siden jeg postet sist. Jeg gikk lei av det jeg hadde da ganske raskt... Det er "problemet" med å ha så mange muligheter og alternativer! Hvilket iconer bruker du? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Hvor fant du vindukantene og applikasjontemaet forresten? Han bruker Elegant Brit. Må være noe av det bedre! (etter min smak ) Men tror han har modda litt ekstra på emerald themet, liten dybde effekt... (eller litt gjennomsiktig?) Endret 25. august 2008 av Smif Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Takk, skal sjekke det ut. Ikonpakka ser ut som buuf. http://www.gnome-look.org/CONTENT/content-pre3/81153-3.png http://www.gnome-look.org/CONTENT/content-pre2/44539-2.jpg Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Ser ut som om dere har svart hverandre. Stemmer at det er buuf. Vinduene er gjennomsiktige, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå