Gå til innhold

Screenshot av Linux-desktop (Modem Warning)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver her også:

"Kjeda meg litt og begynte å leke med desktoppen for å få den til å bli så lik Vista som mulig. Begynner å ligne litt nå, men sliter litt med mappeikonene. De skal se ut slik som de i ikonlista, men stort sett alle de pakkene jeg har lagt til selv endrer ikke ikoner på mappene, hva er det jeg gjør feil?"

Skjermbilde: https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=248426

Lenke til kommentar

Jeg har loka rundt på xfce-look.org etc og foren gang skyld forsøk å gjøre noe med min kjedelige desktop.

Men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva å gå for... så:

Stem på min neste desktop :)

felles for begge:

- Slackware 12.1

- Xfce 4.4.2

- ikoner: http://sixsixfive.deviantart.com/art/Chocolate-95669412

post-75956-1219448375_thumb.png

GTK2 og xfwm4 theme: Chocolate

Bakgrunn: Think Slackware

ellers: uten composite aktivert i xfwm4

post-75956-1219448394_thumb.png

GTK2 theme: Xfce-cadmium

xfwm4 theme: NNM-GTK

Bakgrunn: Slackware Linux-tan

ellers: med composite aktivert i xfwm4

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Olefiver: Det første var utvilsomt penest!

Danielsm: Hmmm, piffe den opp med... Personlig ville jeg fjernet ett panel. Siden det er en laptop er det sikkert lav oppløsning og lite plass på skrivebordet i utgangspunktet. Går du inn for det får du sikkert alt du trenger på ett av dem. Hvis du absolutt vil ha to ville jeg hatt oppe og nede istedenfor begge oppe. Synes ikke akkurat det var pent.

Ville også gjort noe med fargene på panelene. Jeg ser du har valgt gjennomsiktige paneler, men at det er grått noen steder. Det er ikke spesielt pent. I hvertfall ikke når det vises så godt pga. bakgrunnen din. Ville enten fjernet gjennomsiktigheten på panelene eller valgt et tema som faktisk tillater 100% gjennomsiktighet på paneler. Da slipper du at det er grått bak f.eks. klokken, slik det er nå.

La også merke til at ikonene på skrivebordet har forskjellig størrelser. Personlig liker jeg at alle er like store i de fleste tilfeller. Kanskje det er noe å se på?

Du spurte, så dette er bare noen tips fra meg. Folk har forskjellig smak, så det er godt mulig at du ikke er enig med meg. :)

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Olefiver: Det første var utvilsomt penest!

Som sagt, jeg bruker den andre pga jeg syns den passer bedre til ikon-themet. Eller omvendt...... :)

Skal se om jeg finner et ikon-theme som passer bedre, for jeg likte den første bra jeg også.

Men foreløpig bruker jeg altså #2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...