olefiver Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Må si det tema var vesentlig penere haalo. Mange fine funksjoner. Som hva da? Har IceWM noe stilig som andre WM ikke har? Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Siste desktopen: Likte denne. Noe mer info du kansje vil dele? Bakgrunn etc? Og hvilken type widgets er det du bruker? Endret 11. august 2008 av Sn3ipen Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 *snip* Lyst til å poste rc.xml-en din? Jeg eksperimenterer litt med Openbox+GNOME selv nå - jeg har stort sett bare lagt til keybindings for å manipulere vinduer foreløpig. Jeg bruker gnome-do som app launcher, så den dekker en del av behovene mine uten at jeg trenger å flytte hendene fra tastaturet. rc.xml Obligatorisk screenshot: Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 humbuq: Det kan jeg sikkert om det er av interesse. Må bare sensurere litt brukernavn og slikt rc.xml Bruker du Opera? Jeg har nemlig lagd en pipemenu for operabokmerker. Får jeg spørre deg om hvorfor du kjører OpenBox+Gnome kombo? Det bare gjør ting fryktelig mye treigere. Jeg ser egentlig ingen grunn for å ikke ta den helt ut og kjøre OpenBox standalone Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Får jeg spørre deg om hvorfor du kjører OpenBox+Gnome kombo? Det bare gjør ting fryktelig mye treigere. Jeg ser egentlig ingen grunn for å ikke ta den helt ut og kjøre OpenBox standalone For å kjøre OpenBox, er det nok å installere fra pakkebrønnen? Prøvde nemlig det, men manglet liksom den delen som lar meg konfigurere ting. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) innstaller obconf. lxappearance er også nyttig for å styre innstillinger for gtk-programmer. Endret 11. august 2008 av Raijin Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) For å kjøre OpenBox, er det nok å installere fra pakkebrønnen? Prøvde nemlig det, men manglet liksom den delen som lar meg konfigurere ting. Som Raijin sa, installer obconf. Men være forberedt på å gjøre ganske mye konfigurering selv (les tukling med xml filer). Obconf lar deg bare gjøre et utvalg av det som er mulig, og ingen av de virkelig nyttige tingene. OpenBox er absolutt ikke lagd for de som ønsker å gjøre alt med et "brukervennlig" grafisk grensesnitt. Anbefaler deg å lese litt på openbox.org dersom du planlegger å bruke OpenBox. Det finnes egentlig rimelig greie innføringer i det meste der. Endret 11. august 2008 av cyclo Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 humbuq: Det kan jeg sikkert om det er av interesse. Må bare sensurere litt brukernavn og slikt rc.xml Takk, skal se litt på denne når jeg har tid. Bruker du Opera? Jeg har nemlig lagd en pipemenu for operabokmerker. Jeg bruker Firefox. Jeg får meg ikke helt til å bytte til Opera; det er en flott browser, men Firefox har så mange stilige extensions. Får jeg spørre deg om hvorfor du kjører OpenBox+Gnome kombo? Det bare gjør ting fryktelig mye treigere. Jeg ser egentlig ingen grunn for å ikke ta den helt ut og kjøre OpenBox standalone Fryktelig mye treigere er vel å ta litt i - det er vel strengt tatt fra man booter til man har logget inn at det merkes -- egentlig. Jeg synes det er greit å ha et DE i bunn, og jeg synes ikke det går så mye treigere med et DE at det er verdt det å kjøre kun en WM. Jeg har brukt Xfce siden jeg byttet fra Ubuntu til Arch for ca. et år siden, og synes det er ganske okay også. Forskjellen i ytelse er muligens større på gamlere hardware, jeg vet ikke. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Kremt. Det er nok bare start som er særlig kjappere ja. Jeg innbilte meg at åpning og lukking av programmer var mye kjappere. Men når jeg tenkte meg om kjørte jeg compiz effekter da jeg kjørte gnome. Selvsagt var det nok det som utgjorde den store ytelsesforskjellen jeg opplever Lenke til kommentar
[Infected] Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Desktopen paa den ultraportable (IBM X31), klassisk layout MvH [ Infected ] Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Iiiiiikkkkk Et Xp theme faktisk! Endret 15. august 2008 av Eldox Lenke til kommentar
Smif Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Haha! Hadde ikke vært mitt førstevalg!! Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Ikke noe vondt ment, men må si det der var ganske grusomt, Infected. Lenke til kommentar
Del Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 :!: fluxkox modddet til XP, det hadde jeg aldri tenkt på, dritkult! Litt vel mye av XP sitt teletubby-preg fortsatt, men absolutt forfriskende innslag. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Likte spesielt "Winamp Media Player" som var en herlig mix mellom WMP og Winamp Regner med at det er XMMS2 eller noe sånt? Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Likte spesielt "Winamp Media Player" som var en herlig mix mellom WMP og Winamp Regner med at det er XMMS2 eller noe sånt? Tror ikke det er så langt fra sannheten med tanke på at han har XMMS åpen. Ifølge panelet hvertfall Eneste som mangler nå er IE6 eller IE7 Endret 16. august 2008 av Ördög Lenke til kommentar
[Infected] Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Likte spesielt "Winamp Media Player" som var en herlig mix mellom WMP og Winamp Regner med at det er XMMS2 eller noe sånt? Tror ikke det er så langt fra sannheten med tanke på at han har XMMS åpen. Ifølge panelet hvertfall Eneste som mangler nå er IE6 eller IE7 Det er xmms 1.2.10, Opera er selvfolgelig ogsaa skinnet for aa ligne paa Windows/IE , hvor hadde vel Linux vaert i dag uten en god porsjon selvironi, med alle gutta som kjorer Vista rundt paa universitetet, er det kjekt med ett litt koselig layout Med andre ord, jeg faar baade i pose og i sekk ahh, glemte nesten, Slackware 12.1 MvH [ Infected ] Endret 16. august 2008 av [Infected] Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Det er ihvertfall stabilt da Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 [infected], hadde jeg hat en slik desktop hadde jeg rund lurt alle med at det var windows 7 Lenke til kommentar
CSM Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 XP utseende out-of-the-box er vel noe av det styggeste som finnes (ved siden av vista)...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå