Bjonski Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Når jeg kobler i MP3 spiller/kamera, og kobler den fra igjen.. så henger ikonene igjen, det vises fortsatt at den er koblet til. Hva kan jeg gjøre for å fikse det? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Høyreklikker du ikonet og velger "unmount" før du kobler ut? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Fasiten følger:*snipp klipp* Buu, syns det var en dårlig feil Flere bilder folkens! greit Slackware 12.1, Xfce 4.4.2 WM style: Default-4.2 Theme: Xfce-4.2 Icon Theme: Rodent Litt kjedelig kanskje... Kanskje jeg skal surfe litt på www.xfce-look.org eller no... Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Beklager, jeg fikk den ikke fram med vilje... Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Slik ser min desktop ut. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Rage Against The Machine Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hva syns folket ? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Så ufattelig avanserte desktops dere har folkens Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Så ufattelig avanserte desktops dere har folkens Kjører du ALT fra terminal? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Kjører du ALT fra terminal? Nope. Kjører alt fra tastatur. Har lagt opp menyen slik at alt kjøres via hurtigtaster. (Evt. kan jeg få opp en meny der musepekkeren tilfeldigvis er om jeg absolutt ikke skulle huske noe) Win+m m viser hovedmenyen Win+m w viser submenyen for web Win+m w o starter opera Win+m w t starter thunderbird etc. Samme opplegg i terminal. Win+t t starter terminal Win+t v starter terminal SSHet til serveren min Win+t u starter terminal SSHet til skolen Win+t s starter terminal i script mappen min etc. I tilleg har jeg haugevis med andre tastatursnarveier Win+m l viser en meny med de viktige diskstedene (home, storage, documents, etc.) Win+m l h åpner home i nautilus Win+e åpner nautilus samme sted som sist Win+l toggler klokke widget av/på etc. I tillegg viser Win+p gnome-panel for de sjeldne tilfellene jeg faktisk trenger panelet (så og si aldri) Alle vinduer kjøres uten "decoration" altså rammer, lukknapper, etc. Kontekstmenyen kan uansett hentes fram med Alt+space Filosofien min er at mus er til for jenter , tegning og webbrowsing. Det er utrolig hvor mye tid og energi man sparer når man nesten aldri må ta fingrene bort fra asdf jklø posisjonen på tastaturet. Endret 11. august 2008 av cyclo Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) edit; nvm, fant keybindings under "keyboard shortcut".. Trodde ikke at Firefox var å finne der, men den lå som "Launch web browser". Minimalt = best. hvordan sletter jeg det siste panelet? det lar seg ikke slette ved å høyreklikke på det. Endret 11. august 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Bare så du vet det. Det oppleget jeg har laget får du ikke gjort i gnome. Da må du til med en litt mer fleksibel WM. Selv har jeg valgt OpenBox Endret 11. august 2008 av cyclo Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 PortioN, tja du har nå ikke gjort så mye med det Hva er de tingene på wallpapern din? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Bare så du vet det. Det oppleget jeg har laget får du ikke gjort i gnome. Da må du til med en litt mer fleksibel WM. Selv har jeg valgt OpenBox Jeg har alt jeg trenger på keybindings allerede. ctrl + alt + w = web browser ctrl + alt + t = terminal (terminal ligger også transperent med wallpaper) alt + f1 = gnome menu. Trenger bare å fjerne det siste panelet som står på toppen. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Bjohansen: Det vil ikke fungere. Om du får fjernet siste panelet (den hvor menyen er ikke sant) så vil du ikke lenger ha noen meny, og A-F1 hurtigtasten vil ikke lenger gi deg noen meny. Så da sitter du der med et system helt uten meny. I tillegg vil du ikke kunne gjøre de samme tidsbesparelsene. Menyene mine er lagt opp slik at man bruker bokstaver i stedet for piltaster og der er svært mye av besparelsen. Samtidig er hurtigtastene i gnome meget begrenset. Du kan kun legge til 12 frie egendefinerte hurtigtaster. Du har ikke keychains. etc. Men det alvorligste problemet ditt er altså at om du fjerner siste panelet, står du uten meny. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Bjohansen: Det vil ikke fungere. Om du får fjernet siste panelet (den hvor menyen er ikke sant) så vil du ikke lenger ha noen meny, og A-F1 hurtigtasten vil ikke lenger gi deg noen meny. Så da sitter du der med et system helt uten meny. Jeg har jo fjernet all innholdet på panelet, det er bare et grått felt igjen. Gnome menyen dukker opp ved musepekeren. Desktop; Endret 11. august 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Så ufattelig avanserte desktops dere har folkens Wallpaper? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) For gøy konverterte jeg til osx De fleste effekter funker og ser ganske troverdig ut. Men blir ikke for lenge, må ha det enklere. Endret 11. august 2008 av Smif Lenke til kommentar
haalo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Hæ hæ, bra desktop haalo Men hvorfor IceWM? Ikke akkurat en utbredt WM. Har ikke gjort noen vitenskapelige tester, men IceWM føles lettere enn de vindusbehandlerne de fleste bruker. I tillegg har IceWM mange fine funksjoner. IceWM eier . Fant et litt mer fancy tema, men det føles like snappy: Endret 11. august 2008 av haalo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå