Gå til innhold

Screenshot av Linux-desktop (Modem Warning)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjører du ALT fra terminal?

Nope. Kjører alt fra tastatur. Har lagt opp menyen slik at alt kjøres via hurtigtaster. (Evt. kan jeg få opp en meny der musepekkeren tilfeldigvis er om jeg absolutt ikke skulle huske noe)

 

Win+m m viser hovedmenyen

Win+m w viser submenyen for web

Win+m w o starter opera

Win+m w t starter thunderbird

etc.

 

Samme opplegg i terminal.

Win+t t starter terminal

Win+t v starter terminal SSHet til serveren min

Win+t u starter terminal SSHet til skolen

Win+t s starter terminal i script mappen min

etc.

 

I tilleg har jeg haugevis med andre tastatursnarveier

Win+m l viser en meny med de viktige diskstedene (home, storage, documents, etc.)

Win+m l h åpner home i nautilus

Win+e åpner nautilus samme sted som sist

Win+l toggler klokke widget av/på

etc.

 

I tillegg viser Win+p gnome-panel for de sjeldne tilfellene jeg faktisk trenger panelet (så og si aldri)

 

Alle vinduer kjøres uten "decoration" altså rammer, lukknapper, etc. Kontekstmenyen kan uansett hentes fram med Alt+space

 

Filosofien min er at mus er til for jenter ;), tegning og webbrowsing.

 

Det er utrolig hvor mye tid og energi man sparer når man nesten aldri må ta fingrene bort fra asdf jklø posisjonen på tastaturet.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

edit; nvm, fant keybindings under "keyboard shortcut".. Trodde ikke at Firefox var å finne der, men den lå som "Launch web browser".

 

Minimalt = best.

 

hvordan sletter jeg det siste panelet? det lar seg ikke slette ved å høyreklikke på det.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Bare så du vet det. Det oppleget jeg har laget får du ikke gjort i gnome. Da må du til med en litt mer fleksibel WM. Selv har jeg valgt OpenBox

 

Jeg har alt jeg trenger på keybindings allerede.

 

ctrl + alt + w = web browser

ctrl + alt + t = terminal (terminal ligger også transperent med wallpaper)

alt + f1 = gnome menu.

 

Trenger bare å fjerne det siste panelet som står på toppen.

Lenke til kommentar

Bjohansen: Det vil ikke fungere. Om du får fjernet siste panelet (den hvor menyen er ikke sant) så vil du ikke lenger ha noen meny, og A-F1 hurtigtasten vil ikke lenger gi deg noen meny. Så da sitter du der med et system helt uten meny.

 

I tillegg vil du ikke kunne gjøre de samme tidsbesparelsene. Menyene mine er lagt opp slik at man bruker bokstaver i stedet for piltaster og der er svært mye av besparelsen.

 

Samtidig er hurtigtastene i gnome meget begrenset. Du kan kun legge til 12 frie egendefinerte hurtigtaster. Du har ikke keychains. etc.

 

Men det alvorligste problemet ditt er altså at om du fjerner siste panelet, står du uten meny.

Lenke til kommentar
Bjohansen: Det vil ikke fungere. Om du får fjernet siste panelet (den hvor menyen er ikke sant) så vil du ikke lenger ha noen meny, og A-F1 hurtigtasten vil ikke lenger gi deg noen meny. Så da sitter du der med et system helt uten meny.

 

Jeg har jo fjernet all innholdet på panelet, det er bare et grått felt igjen.

 

Gnome menyen dukker opp ved musepekeren.

 

Desktop;

 

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Hæ hæ, bra desktop haalo :)

 

Men hvorfor IceWM? Ikke akkurat en utbredt WM.

Har ikke gjort noen vitenskapelige tester, men IceWM føles lettere enn de vindusbehandlerne de fleste bruker. I tillegg har IceWM mange fine funksjoner. IceWM eier :p.

 

Fant et litt mer fancy tema, men det føles like snappy:

 

post-52897-1218481205_thumb.png

Endret av haalo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...