goggys Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 KDE 4.1 begynner å se bra ut. Tror nesten det er på tide å teste det ut. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Tror vi trenger alt hjelp vi kan få Lenke til kommentar
t_k Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Nå begynner KDE 4 temaene og bli virkelig bra! Når bugsene med bakgrunnen på småikonene blir borte kommer dette til å råkke blokka sånn inn i hel.... KDE 4 med Glassified tema: Er også genialt med hjemmefolderen som en Widget på dashboardet! Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Nå begynner KDE 4 temaene og bli virkelig bra! Når bugsene med bakgrunnen på småikonene blir borte kommer dette til å råkke blokka sånn inn i hel.... KDE 4 med Glassified tema: Er også genialt med hjemmefolderen som en Widget på dashboardet! 4.0 eller 4.1? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Krever 4.1 stor hardware? Har ny maskin stående, så jeg må jo nesten teste dette. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 KDE 4 skal være mindre ressurskrevende enn KDE 3.5. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Kjører 4.1 beta 2 nå. Jeg må si at den krever veldig lite ressurser. Når man ser på alt candy'en man får, så blir jeg overasket over hvor lett den kjører. Jeg har dual boot med XP på samme laptop og XP er supertreg i forhold til Kubuntu'en med KDE. Kubuntu er en litt annenrangs distro i tilegg, så KDE 4 med Arch, OpenSuse eller noe sånt må jo kjøre helt supert. Lenke til kommentar
molland Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hei På min laptop, nc6220 så føler jeg att den kjører hele tiden, bare med kde 4. Men jeg kan da teste kde 4.1 hvis noen kan fortelle meg hvordan installere kde 4.1 i mandriva Jeg klarte å installere kde 4, men husker ikke igjen hvordan jeg gjorde det. Frode Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 På tide med noe nytt. Ikon tema : Oxygen-refit2 Orange Gtk tema : MurrinaAurantium Wallpaper : Husker ikke hvor jeg fant det Conkyrc : TEXT ${color }$nodename (${addr wlan0}) ${hr} ${color #9fb6cd}uptime: $alignr${color }$uptime ${color #9fb6cd}kernel:$alignr${color }$kernel cpu: ${cpu cpu1}% ${cpubar cpu1} ${cpugraph cpu0 16,200 ffffff 3A7594} ${if_running rhythmbox} ${color }now playing (${exec rhythmbox-client --no-start --print-playing-format "%te/%td"}) ${hr} ${color #9fb6cd}artist: $alignr${color }${exec rhythmbox-client --no-start --print-playing-format "%ta"} ${color #9fb6cd}album: $alignr${color }${exec rhythmbox-client --no-start --print-playing-format "%at"} ${color #9fb6cd}track: $alignr${color }${exec rhythmbox-client --no-start --print-playing-format "%tt"} ${endif} Lenke til kommentar
molland Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 *sukk* misunner dere som får til en slik rå desktop! Jeg får som nevnt tidligere ikke til å installere kde 4.1 til min mandriva.. men jeg lurer på om denne pc'n nc6220 sliter litt med all denne eye candye'n og jeg tror jeg har 512 + 256 minne i denne, er det kanskje litt for lite? Frode ps, kjører mandriva spring edition 2008 Lenke til kommentar
Del Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) *sukk* misunner dere som får til en slik rå desktop! Jeg får som nevnt tidligere ikke til å installere kde 4.1 til min mandriva.. men jeg lurer på om denne pc'n nc6220 sliter litt med all denne eye candye'n og jeg tror jeg har 512 + 256 minne i denne, er det kanskje litt for lite? Frode ps, kjører mandriva spring edition 2008 Du har plenty minne, og kraftig nok maskin til å kjøre alt av eyecandy. Når det gjelder KDE4 så får du se om noen har pakket ferdig den versjonen du ønsker til Mandriva. Til Kubuntu er det en rekke pakkebrønner, også brønner som gir deg ekstra tidlig software. Ikke spesielt vanskelig å modde en desktop greit. Si fra hva du liker, så kan sikkert noen hjelpe deg. Her har du noen forslag fra meg (for KDE3): Bakgrunn Theme Ikoner Menu Så kan du bruke Crystal vindusdekor, og gjøre denne gjennomsiktig. Glemte bakgrunn til panelet: http://www.kde-look.org/content/show.php/t...k?content=64870 Endret 2. juli 2008 av Del Lenke til kommentar
molland Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Hei Gode svar og tips her Takker for det. Jeg prøvde en kanal på irc, linuxhelp.no men det var det ikke noe hjelp å få. Jeg kan jo si med en gang att jeg er jo totalt fersking innen linux... På de linkene du la her, er det vanskelig eller hvordan legge de til i mandriva? Frode PS. når det står slik i install fila " cd path/to/serenity-1.7 " path/to <-- der likt der mappa ligger på pc? Endret 2. juli 2008 av molland Lenke til kommentar
Del Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg kan jo si med en gang att jeg er jo totalt fersking innen linux... På de linkene du la her, er det vanskelig eller hvordan legge de til i mandriva?Det er meget lett. Du kan sette opp alt i kcontrol eller system settings. Start med noe, så spør du om spesifikk hjelp etterhvert som ting dukker opp.PS. når det står slik i install fila " cd path/to/serenity-1.7 " path/to <-- der likt der mappa ligger på pc?Antagelig er både crystal, serenity og kbfx ferdigpakket i Mandriva, søk etter de i pakkesystemet. Lenke til kommentar
molland Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 kbfx har jeg fått installert Frode ps, jeg gir meg ikke helt ennå Har jo jobbet med win i såå mange år så det er ikke like lett å begynne å bruke linux Lenke til kommentar
AlexTheMad Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 hehe rocknrolf77. Digger smilefjeset på mappa til "roteboksen"! Lenke til kommentar
Del Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 kbfx har jeg fått installert Flott, da kan du høyreklikke på panelet, og velge Add Applet to Panel, scroll ned til du finner kbfx. Flytt så den nye menyknappen dit du vil (helt til høyre kanskje?), så kan du høyreklikke på den å installere nye themes, f.eks. den jeg linket til hvis du har lastet den ned. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg har lurt litt på hvor ikon systemet på KDE 4 ble av. Den ble diskutert heftig, og var litt kul, men skapte litt rot og problemer. Etter å ha søkt litt rundt så ser jeg at ikon systemet faktisk enda er her, men i en ny versjon. Topp arbeid av KDE programmererne og ikke gå sur, men høre på folk og fjerne ting som brukerne ikke er helt fornøyd med. Dette har de gjort flere ganger i prosjektet. Den enkle løsningen er at man kan legge til en folder view widget, og så kan man bare dra ikoner fra K menyen og droppe de i denne folderen feks Desktop. Nå har jeg 2 folder view widget'er. En for Home folderen med filer, og en Desktop folder der jeg dropper de ikonene jeg vil ha i. Genialt. Denne kan selvfølgelig resizes og plasseres som du vil ha den. F.eks. En tynn stripe på side, en øverst, eller en svær en nede som jeg har satt nå. Her er det mange muligheter. Håper flere gidder å teste KDE 4.1 Beta'en nå. Jo flere jo bedre. KDE folkene kommer nok til å legge til det meste av gode ideer som kommer inn etter hvert, og man kan bare glede seg til versjon 4.2 og hva folk greier å komme opp med av ideer. Topp arbeid for å skape den råeste å mest moderne desktoppen! Lenke til kommentar
t_k Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Nytt eksempel. Også med custom bakgrunn som vil bli GPL'ed (high res versjoner vil jeg laste opp og dele her på forumet senere!) Om flere her kjenner 3d artister, fotografer eller lignende, spør om kompisstjenester. Jo mere candy, jo flere over til "the dark side" muuhaha. Lenke til kommentar
molland Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Kan ikke si annet enn att jeg digger det Får bare vente til jeg kan prøve kde 4.1 i min mandriva, imens holder jeg på med xkbf'n Frode Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Trodde ikke i det nye ikon/skrivebordsystemet skulle i bruk før 4.2 jeg. Det er en endring jeg virkelig ser frem til. Bør vel teste KDE4 snart ja... Håper at det kommer en folder view plasmaoid/widget som kan "minimeres" til feks et ikon eller en tekst. Genialt for feks Thrash. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå