haalo Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Egentlig burde jeg vel ha stilt opp med noe som det her: Kanskje sjokkfaktoren hadde fått meg videre. hehe Kan du poste den bakgrunnen? Lenke til kommentar
t_k Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 http://img46.imageshack.us/img46/3482/linuztp6.jpg Lenke til kommentar
t_k Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hehe. Ikke værst. Akkurat kommet meg på jobb. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Slik ser min første Arch-install ut for øyeblikket: Ser utrolig pen og ryddig ut Kan du poste litt info om utseendet? Hvilken GTK Emerald? Wallpaper? liker alt sett bort ifra "gnome" -iconet ditt Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Slik ser min første Arch-install ut for øyeblikket: Ser utrolig pen og ryddig ut Kan du poste litt info om utseendet? Hvilken GTK Emerald? Wallpaper? liker alt sett bort ifra "gnome" -iconet ditt Det kan jeg. GTK Bruker ikke Emerald Wallpaper Font: HandelGotD Har nå lagt til Arch sin logo på bakgrunnen. Synes den passet godt. Har også en musepeker som er utformet som logoen, men den vises ikke på bildet: EDIT: Der var menyikonet også byttet ut! Endret 30. mai 2008 av qweac Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Kan jeg bare få spørre litt OT her.. Ser det er mange som poster bilder fra Arch linux og jeg er litt nysgjerrig hva som er bra med denne distroen? Liker å prøve nye ting, men er kanskje litt bortskjemt av Ubuntu nå. Så - er det noen store pluss ved Arch som gjør den verdt å teste? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hvis du liker å fikle, så er Arch lagt opp til at du kan tweake det meste. Du starter på "bar bakke", og må selv installere alt du trenger. Dvs, ingen Xorg, skrivebordsmiljø, programmer etc out-of-the-box, men ting legges lett til med pakkebehandleren pacman. Veldig bra pakkebehandler, forøvrig. Arch er også en rolling-release-distro. Du trenger derfor aldri å oppgradere fra en release til en annen, siden systemet gradvis blir oppdatert hele tiden via pacman. Dermed har du et system som alltid er up-to-date. Livet på "the bleeding edge" er ikke alltid rosenrødt, dog, og en sjelden skjer det litt tull i forbindelse med oppdateringer som du må gå inn og rydde opp manuelt. Vel, her fikk du litt info som kan tolkes både positivt og negativt, avhengig av hva du er ute etter. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hvis du liker å fikle, så er Arch lagt opp til at du kan tweake det meste.Du starter på "bar bakke", og må selv installere alt du trenger. Dvs, ingen Xorg, skrivebordsmiljø, programmer etc out-of-the-box, men ting legges lett til med pakkebehandleren pacman. Veldig bra pakkebehandler, forøvrig. Arch er også en rolling-release-distro. Du trenger derfor aldri å oppgradere fra en release til en annen, siden systemet gradvis blir oppdatert hele tiden via pacman. Dermed har du et system som alltid er up-to-date. Livet på "the bleeding edge" er ikke alltid rosenrødt, dog, og en sjelden skjer det litt tull i forbindelse med oppdateringer som du må gå inn og rydde opp manuelt. Vel, her fikk du litt info som kan tolkes både positivt og negativt, avhengig av hva du er ute etter. Takker så mye for oppsummeringen! Jeg liker tanken på at man starter helt fra scratch og bygger opp sitt eget OS modul for modul, men dette med bleeding edge, alltid det nyeste og sånt hørtes ikke så moro ut Ser også for meg mange innstillinger jeg ikke har peilig på i diverse config filer som kommer til å gi meg hodebry, men får se om jeg kanskje våger meg en dag jeg har fri. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Har kjørt Arch i noen dager nå og liker det veldig godt. Hvordan det er å kjøre bleeding edge med Arch over tid kan jeg selvsagt ikke si noe om, men jeg er av dem som føler at jeg dør litt innvendig hver gang jeg ser at det finnes en nyere versjon av et program enn den jeg har, så jeg liker tanken på bleeding edge. Så langt synes jeg Arch både er mye raskere og mer stabil enn det Ubuntu noen gang har vært. Pacman virker også veldig greit. Hvis denne dansen på roser fortsetter blir definitivt Arch min favorittdistro snart. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Den posten din qweac er som jeg skulle skrevet det selv, jeg har også fått skikkelig sansen for Arch =) Ubuntu er blitt helt ræva det siste året, syntes jeg. Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 her er min desktop. har sittet i ubuntu en uke nå etter at GRUB fucka seg etter en reinstall av ubuntu og jeg kommer ikke in i windows ikke har ikke akkuratt prøvd hardt å fikse det heller. har da fått til dette: Lenke til kommentar
Smif Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 her er min desktop. har sittet i ubuntu en uke nå etter at GRUB fucka seg etter en reinstall av ubuntu og jeg kommer ikke in i windows ikke har ikke akkuratt prøvd hardt å fikse det heller. har da fått til dette: Hvilken dock bruker du? (håper det ikke er AVN, har hatt litt trøbbel med den ) Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Kanskje du får Cairo-Dock til å fungere bedre? Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 det er faktisk awn-trunk vil gjerne ha en annen hvis noe har noen tips. den bugger seg i oppstarten. kommer sånn hvit felt og må restartes ellers funker den fett Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Tenkte det var på tide å abbonere på denne tråden, slenger med nåværende desktop i samme slengen. Ikke store greiene her, eneste jeg har last a ned er et annet bakgrunnsbilde. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 De siste to er kanskje ikke noe å sende inn til den desktop-konkurransen nevnt tidligere? Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Nei Hadde egentlig litt lyst til å delta, men hadde ikke tid til å leke med desktoppen den helgen Noen her som har deltatt? Endret 2. juni 2008 av tamarin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå