Gå til innhold

Screenshot av Linux-desktop (Modem Warning)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imponerende DCreator. Jeg har også It's:learning og Forumet oppe. Samt putty og msn :>

Startmenyen min er litt mer funksjonell da - og skrivebordet er - vel - litt finere :> Jeg prøvde å få litt mer hjemme-linux følelse på win2k nettverket her :D

Så jeg har forandret på en god del ting - men kan ikke forandre så alt for mye i Windows har jeg merket, selv om det heldigvis er noen smarte ting av og til.

Lenke til kommentar
Velmont, kjører du putty? På skolen vår pleier bare internet være åpen de første månedene ved skolestart, etter det så går alt igjennom en proxy på port 80 eller noe... Din skole har vel de portene åpne, eller har du funnet en vei å kjøre ssh igjennom port 80? På skolen vår er ihvertfall tilgang begrenset...
Lenke til kommentar

Jeg fant ut idag at det eneste man kan gjøre på skolenettverket er kun, og bare kun kjøre de programmene i Novell vinduet... en kammerat av meg på sida satt og spilte, og ble kastet ut av biblioteksrommet... fremdeles er det ihvertfall lov å sitte på hw.no

Det med skolelinux er jo også en ide... men mange ting skolen bruker på div. kurs er basert til å kjøre windows.... Og for de som ikke forstod det, bildene var humoristisk mente, her hjemme hadde det aldri falt meg inn å finne frem ett windows-skrivebord med mindre jeg ikke absolutt måtte...

Lenke til kommentar

Gentoo linux med gnome2.4 og metacity som wm. Bakgrunnen er fra deviantart (elsker abstrakte wallpapers :p). Siden ingen har laget noen pene fonter til GNU/linux bruker jeg windows fonten veranda. Jeg har 68 mb med slike akstrake bakgrunner, har du lyst til å hoste dem send meg en pm.

Screenshot.png

Endret av [0x]
Lenke til kommentar

Trodde ikke verdana var windowsfont? Arial ser nesten helt lik ut, men er windowsfont - verdana er noe annet(?)

Ang putty lengre oppe - de har tight security her sies det. Men jeg har funnet ut ip adressa til proxy serveren (ikke vanskelig), så i putty så skriver jeg inn på proxy: host->10.1.1.202, port->8080, type->http.

Dermed tror den teite proxy serveren at jeg sitter å surfer når jeg egentlig chatter, programmerer og gjør andre kjekke ting.. Det var dagens lille howto i en screenshot tråd.. :p

Lenke til kommentar

Ja, jeg tenkte på noe liknende det men ha aldri prøvd det ut i praksis enda... men må ssh serveren hjemme stå på port 80 eller noe slik som vanlige hjemme sider, for at det skal få lov til gå igjennom proxyen(har følelse av at den er streng :cry: )? Uansett mange takk for tipset ;)

EDIT: Forresten det med fonter... den der Bitstream Vera Serif er vel ikke så stygg? Jeg syntes i hvertfall at den er ganske brukbar... om noen vet om noe program for å lage linux fonter her forresten?

Endret av DCreator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...