HDSoftware Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Folkens. Jeg sliter skikkelig nå fordi jeg har laget en DLL i VS2010 (c++) som er mixed mode. DLL'en eksporterer to funksjoner som jeg kaller fra et annet Win32 program. Dette fungerer glimrende - på min maskin og alle de andre maskinene her på huset, fordi vi alle kjører Vista eller WIn7 Nå har vi satt som minimumskrav til våre kunder til Windows XP og FW 3.5.. Så derfor prøver vi å kjøre dette i testbenk. Vi har testet men flere forskjellige maskiner og virtualisert XP. Vi klarer å kjøre programmet kunn på EN XP maskin. Det virker også i terminalserver miljø med Win2003 i bunn. DLL'en er kompillert med V90 som toolkit. Trenger virkelig noen tips til hva jeg kan gjøre her... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Kanskje XP er 32-bit mens Vista og Windows 7 er 64-bit? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Var inne på tanken, men jeg har jo satt i solutionen at det skal kompilleres med "Any CPU" Burde det ikke da virke uansett cpu type? Skal selvsagt prøve å endre for å se om det hjelper... Endret 16. desember 2010 av HDSoftware Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 C++/CLI og C# funker det i, men ikke i native C++ eller noe annet enn .NET DLL-er. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Hehe, vet det. Men nå har alle problemene løst seg. Jeg har kutta helt V90 toolkitten og i stedet bruker jeg V100. Dette krever FW4, men siden XP støtter dette fullt ut så er det jo ingen big deal. Andre fordeler jeg dermed også får er jo en bedre støtte for EntityFramework. 3.5 versjonen mangler en del vesentlige greier. Og siden det går en masse rykter om at LINQ2SQL er dødt så er det ingen grunn til å vente på bedre tider. LINQ2ENTITY er like bra og kansje enda bedre. Dermed slår jeg to fluer i en smekk :-D Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Har hatt problemer med å kjøre C++ DLLer kompilert i VS2010 opp mot VS2008 blant annet. ABIet virker til å være litt forskjellig... Enten bør du alltid kjøre samme kompilator med C++-kode eller bruke C-interfaces siden C-ABIet er dønn stabilt. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Heisan og takk for svar. Jeg er veldig usikker på hva du snakker om. Jeg har nesten null peiling på c og c++. Jeg har for det meste googlet meg frem til denne wrapperen og hvordan jeg skal lage den. Ville satt veldig stor pris på om du kunne utdypet litt mer hva f.eks. ABI betyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå