tom waits for alice Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg er enig. Vi har lagt til en kommentar om det i brukerens signatur, men ideelt burde den være markert enda tydeligere. Vi skal ha en gjennomgang av erfaringer og ønsker nå etterhvert, så da får vi se hva vi finner på. En av mine mål er at all slik skreddersydd kode skal være enkel å ta med seg når vi får nye versjoner av forumprogramvaren fra IPB, så vi må se på hva som ikke krever for mye hacking. Geir Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Og kan vi få skrudd av den lange teksten ang anonym posting. Tar hele skjermen og virkelig unødvendig at alle forumbrukerne skal se den hver gang vi besøker ett av forumkategoriene der anonym posting er tillatt. Bare lag en link som viser retningslinjer for anonym posting, så gjør dere det mye enklere de fleste brukerne her. Den vil være det de første par dagene så folk blir oppmerksom på endringen. Og så gjør vi det om til en link. Geir Ett par dager? De fleste aktive medlemmer har vel fått det med seg beskjeden nå. 1 Lenke til kommentar
TSP Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg har fikset det i kategoriene nå, kan hende jeg har oversett en dog. Så si gjerne fra hvis det er en som ikke er fikset. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 Det synes for meg som om anonymiseringen har fungert utmerket. Om noen har synspunkter på funksjonen så langt så si gjerne fra. For dem som måtte lure: Enn så lenge har admins mulighet til å sjekke bruker bak en anonymisert post bare blitt benyttet én gang, og da først etter at brukeren kontaktet oss og dermed identifiserte seg i alle fall. Vi har ikke fått tilbakemeldinger om noe betydelig misbruk av anonymiseringsfunksjonen, mindre enn vi hadde med gjestepostingsordningen. Så dette ser ut til å ha fungert etter hensikten... Geir 2 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Idiot-bump. Fordi jeg ikke klarer å søke opp bra nok. Men, hvis man poster som anonym. Får svarene man trenger. Og så ser at nå avsløres litt mer enn man ønsker. Har man noen som helst mulighet til å kontakte admins, og få postene endret/slettet eller lignende? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Rapporter tråden med ein forklarande tekst så vil me sjå på det. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Det spørs vel hvor lur endring til anonyme poster er. Er mange som ikke skjønner hva greia er og tror AnonymDiskusjon er et stort troll Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Rapporter tråden med ein forklarande tekst så vil me sjå på det. Okidoki Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Hva er den "hersens hashen" som kommer nederst i anonyme poster? Det virker jo som en sikkerhetsrisiko, i og med at den ikke endrer seg for hvert innlegg, men ubrukelig til å skille brukere fra hverandre i og med at den stadig endrer seg. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Jeg er enig, hvem er det egentlig som gidder å se på den for å se hvilken bruker det er. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Hashen vil være unik for hver forskjellige anonyme bruker i samme tråd. Noe som gjør at man kan skille på brukere i tråden. Den vil ikke være lik på tvers av tråder og det er derfor ingen sikkerhetsrisiko i den forstand. Om alle gidder å sjekke hashen for å skille brukere vet jeg ikke, men muligheten er der hvertfall. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Hvorfor ikke så enkelt som "1" og "2" i stedenfor "m84xd5349m743743m4" og "8fc54m9t8nm789m759,8t"? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Hashen vil være unik for hver forskjellige anonyme bruker i samme tråd. Noe som gjør at man kan skille på brukere i tråden. Den vil ikke være lik på tvers av tråder og det er derfor ingen sikkerhetsrisiko i den forstand. Det var dette jeg mistenkte var intensjonen, ja. Problemet er at jeg mener bestemt at jeg har fått samme hashen i to forskjellige tråder (derfor jeg begynte å reagere på den), og også forskjellig hash i samme tråd. Er det mulig å få litt mer info? Hvordan vet forumet at det er samme bruker når denne infoen skal slettes etter en uke? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Hashen genereres på bakgrunn av et par ting. Nøyaktig hvilke husker jeg ikke akkurat nå, men skal jeg gjette ville jeg kanskje sagt IP-adresse og emnenummer (dette kan jeg sjekke hvis det er ønskelig). Hvis antagelsen min stemmer betyr det at du ikke vil få samme hash i forskjellige tråder (matematisk nærmest umulig), men forskjellig hash i samme tråd kan oppstå hvis du får tildelt ny IP eller om tråder smeltes sammen eller splittes. Grunnen til at man får en hash og ikke bare et nummer er at hashen genereres av ting som vites kun ved postetidspunktet. Skulle man tildelt numre ville man måttet ha en oversikt over hvilken IP som gir hvilket nummer i forskjellige tråder og anonymiteten ville vært borte. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Hvis den anonyme trådstarteren vil poste flere anonyme innlegg i tråden sin, kan han jo skrive "jeg er trådstarter". Jeg setter pris på om minst mulig identifiserende informasjon lagres. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Hashen genereres på bakgrunn av et par ting. Nøyaktig hvilke husker jeg ikke akkurat nå, men skal jeg gjette ville jeg kanskje sagt IP-adresse og emnenummer (dette kan jeg sjekke hvis det er ønskelig).Fint om du kan sjekke det. Det er ihvertfall noe i veien med sammenslåing av poster, jeg skal komme tilbake til dette når jeg er sikker på hva som er i veien. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Det har jeg også sett, mene rdet ligger en sak på det i trackeren Lenke til kommentar
hernil Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Hvis den anonyme trådstarteren vil poste flere anonyme innlegg i tråden sin, kan han jo skrive "jeg er trådstarter". Jeg setter pris på om minst mulig identifiserende informasjon lagres. Men det kan du, jeg og alle andre også Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 I forskjellige trådar får eg i alle fall forskjellige kodar, så det skulle ikkje vere noko problem med at ein identifiserer anonyme brukarar på tvers av trådane. Spørsmålet då er kva som skjer om ein brukar postar i same tråd i eit tidsrom på over ei veke. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Hashen genereres på bakgrunn av et par ting. Nøyaktig hvilke husker jeg ikke akkurat nå, men skal jeg gjette ville jeg kanskje sagt IP-adresse og emnenummer (dette kan jeg sjekke hvis det er ønskelig).Fint om du kan sjekke det. Det er ihvertfall noe i veien med sammenslåing av poster, jeg skal komme tilbake til dette når jeg er sikker på hva som er i veien. Det skal jeg gjøre. Finner du noe krøll kan du alltids sende meg en PM, men hvis du av hensyn til din anonymitet foretrekker å snakke med admin så ta kontakt med f.eks TSP. Moderatorer (og administratorer selvfølgelig) har signert taushetserklæring. Jeg kommer til å være relativt opptatt utover uka så mulig TSP er veien å gå uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå