Gå til innhold

Vi erstatter gjesteposting med anonymisering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var tidligere ett spørsmål om hvor vi kunne ha gjesteposting tillatt. Kan det være mulig å tillate det under testposter. For de som ikke vet hvor det er så ligger kategorien "Testposter" under "Off topic".

 

Edit:

Og kan vi få skrudd av den jævla lange teksten ang anonym posting. Tar hele skjermen og virkelig unødvendig at alle forumbrukerne skal se den hver gang vi besøker ett av forumkategoriene der anonym posting er tillatt. Bare lag en link som viser retningslinjer for anonym posting, så gjør dere det mye enklere de fleste brukerne her.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

Det var tidligere ett spørsmål om hvor vi kunne ha gjesteposting tillatt. Kan det være mulig å tillate det under testposter. For de som ikke vet hvor det er så ligger kategorien "Testposter" under "Off topic".

Ja, vi kan få det der. For øyeblikket er masken hardkodet, så vi gjør ikke for mange endringer.

 

Og kan vi få skrudd av den jævla lange teksten ang anonym posting. Tar hele skjermen og virkelig unødvendig at alle forumbrukerne skal se den hver gang vi besøker ett av forumkategoriene der anonym posting er tillatt. Bare lag en link som viser retningslinjer for anonym posting, så gjør dere det mye enklere de fleste brukerne her.

Den vil være det de første par dagene så folk blir oppmerksom på endringen. Og så gjør vi det om til en link.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg håper og tror at hvis et innlegg er legitimt at ingen sjekker hvem det er ut av nysgjerrighet […]

Hvis jeg har forstått alt riktig så er ikke dette mulig med den nye ordningen, med mindre navnet ditt er rødt og/eller du har tilgang på databasen.

 

 

Bra at vi slipper alle poengløse innlegg da!

Vel, det gjenstår nå å se. ;)

Lenke til kommentar

Syntes det er et bra tiltak. Jeg håper og tror at hvis et innlegg er legitimt at ingen sjekker hvem det er ut av nysgjerrighet, det er vel det som blir den største terskelen for folk som vil poste anonymt. Bra at vi slipper alle poengløse innlegg da!

Det er kun tre mennesker som kan sjekke, og bare to som i praksis vil. Ingen av oss er så fattige på opplevelser at vi trenger å slå opp anonyme brukere som tidsfordriv. I tillegg har vi undertegnet en skriftlig og ordrik taushetserklæring med forumets eiere og kan ikke si det bort selv om vi gjør det. Og da er halve moroa borte.

 

Sjansen var faktisk større tidligere, da man hadde IP-adressen direkte i posten og også mods kunne sammenligne med andre brukere. Nå er det et manuelt oppslag som må gjøres et helt annet sted, og dermed noe som krever forsett og ikke bare anledning.

 

Det er i grunnen bare en håndfull grunner til å sjekke brukeren:

 

1. Ved alvorlig misbruk. Hva som kvalifiserer som alvorlig får vi finne ut etterhvert. Men i og med at vi bare er to og allerede jobber mer enn vi får betalt for så kan dere trygt anta at dette ikke blir noen hyppig foreteelse.

2. Ved gjentatt misbruk over kort tid. (For å kunne stoppe og utestenge spammere.)

3. Ved "eierskapskonflikter". Altså at flere anonyme brukere poster i samme tråd og påstår de er for eksempel trådstarter. (Jeg regner med at vissheten om at de vil bli kikket i kortene vil virke avskrekkende på den type troll.)

 

Utover det har våre moderatorer anledning til å slette innlegg og/eller stenge tråder som de anser som trolling eller andre regelbrudd. Men dette identifiserer ikke brukeren, og er reversibelt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hvis jeg poster noe anonymt, og en moderator sletter det fordi han tror det er trolling, hvordan vet jeg hvilken moderator jeg skal sende epost eller PM og klage på avgjørelsen?

 

Hvordan kan jeg klage på slettingen, om jeg fremdeles ønsker å være anonym?

Du kan alltids opprette en tråd i Klager på moderatoravgjørelser. Her er det kun du og administratorer som kan lese det du skriver. Administratorene vil da ha mulighet til å se hvilken moderator som slettet innlegget. Alternativt kan du sende en e-post.

Lenke til kommentar

Hvis jeg poster noe anonymt, og en moderator sletter det fordi han tror det er trolling, hvordan vet jeg hvilken moderator jeg skal sende epost eller PM og klage på avgjørelsen?

 

Hvordan kan jeg klage på slettingen, om jeg fremdeles ønsker å være anonym?

Jeg satt og grublet på den i går. Kanskje åpner vi for anonym posting i klagekategorien. Problemet er jo at bare vår ikke eksisterende anonyme bruker kan lese svarene der, så det blir en enveis kommunikasjon.

 

Hvis man vil poste der under sitt eget brukenavn så kan man det, og der er det bare admins og dere selv som har tilgang til å se klagen. (Dog for øyeblikket alle admins, det vil si Jarmo og TSP i tillegg til vi tre som er ansatte.) Man kan også sende en epost, men det bidrar jo bare til å identifisere deg ytterligere.

 

Det finnes desverre ingen fullgod løsning på dette som ikke opphever anonymiteten til klageren. Men dette er ikke noe anderledes enn det var med gjesteposting.

 

Geir :)

 

Takk! Jeg noterer meg den for vurdering til versjon 2. Nå skal vår utvikler få ta juleferie...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Kunne det vært en ide å skru på anonymisering i kategorien for andre jobber / annen utdanning?

 

Om man f.eks vil spørre om litt småsensitive ting som passer best inn i den kategorien, så kunne det vært en god ide. F.eks om man lurer på hvordan man bør ta det om man har prestert å mislykkes totalt med prestisjetunge utdanninger og føler seg helt mislykket.

 

Mange slike tråder havner i samliv og relasjoner, selv når de handler mest om det å gjøre kloke valg videre mtp utdanning og jobb.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg skjønner er systemet laget slik at det glemmer hvem som opprinnelig postet innlegget, og kun tre administratorer kan finne tilbake til dette.

Dermed er ikke syystemet i stand til å huske at det var deg som er trådstarter.

 

Hvis systemet skulle kunne huske dette, blir syikkerheten kompromittert.

 

En løsning kan være om du får skrive inn ditt eget midlertidige nick når du poster, som f.eks. Trådstarter.

 

Men systemet kan altså ikke huske hhvem so er Trådstarter, så andre- eller tredjeperson som poster anonymt kan også kalle seg dette.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

ALT kan være flaut å spørre om. At jeg har kjøpt meg et spill beregnet for en yngre aldersgruppe, eller at jeg føler meg bortskjemt som har over x spill til PS3-en min kan være flaut å skrive om. Noen må sette en grense for at vi skal unngå å ende opp som et anonymt forum.

 

EDIT: Leif.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Et problem jeg ser ofte er at Om TS er anonym og neste bruker som poster også er anonym kommer altid 3. person og lurer på hvorfor TS svarer på sitt eget spørsmål.

Noe bør kanskje gjøres for å gjøre oppmerksom på at AnonymDiskusjon ikke er en person?

Har lagt på en liten setning i sigmaturen på AnonymDiskusjon som sier det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...