Gå til innhold

Vi erstatter gjesteposting med anonymisering


Anbefalte innlegg

Høres ut som et flott forslag, men jeg lurer på hvordan det blir for skaperen av tråden å finne tilbake. Må man aktivt klikke seg gjennom alle kategoriene for å finne igjen innlegget?

Samme problem har man vel i dag, med gjestefunksjonen?

Ja, klart det, men gjestefunksjonen er jo ikke knyttet til brukeren, slik som den nye funksjonen blir. Men nå var det en som skrev at man kunne legge tråden til i favoritter, så da er det egentlig ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mote og velvære :)

Slik som motemafiaen til tider opptrer overfor folk med alternativ klesstil så kan jeg forstå den. :)

 

Husk, det er ikke lenger noe krav at det skal være sensitivt. Så lenge man er saklig og ikke bruker det til trolling (f. eks. å diskutere med seg selv) så er det brukerens vurdering om det er noe man vi ha hengende ved seg. Men nettopp derfor skal vi heller ikke ha det i kategorier der de ikke har noen positiv effekt på muligheten til å ytre seg. Kvinneguiden har hatt latt blandede erfaringer med det.

 

Geir :)

 

Hmm.. Hva var egentlig konklusjonen her? At du kunne tenke deg å la oss være anonyme i mote og velvære hvis vi vil, eller at det ble unødvendig?

Lenke til kommentar

Tull er tull, og ikke seriøse poster. De fleste som har vanket litt i de angjeldende kategoriene kjenner eksemplene.

 

Problemet tidligere er at vi har latt moderatorene definere hva som var sensitivt nok. Det blir ikke lenger et primært kriterium.

 

Geir :)

Korleis er det då tenkt å fungere?

Lenke til kommentar

Hmm.. Hva var egentlig konklusjonen her? At du kunne tenke deg å la oss være anonyme i mote og velvære hvis vi vil, eller at det ble unødvendig?

Ingen konklusjon, bare en observasjon... :)

 

Korleis er det då tenkt å fungere?

At det er opp til dens om poster å bestemme om han/hun vil være anonym i et gitt tilfelle. Det kan man ha mange ulike grunner til å ønske, uten at moderatorene er spesielt egnet til å vurdere det. At noe er sensitivt er bare en slik grunn.

 

At noe er useriøst eller tullete er en avgjørelse vi er nødt til å kunne ta. Og ja, det avhenger av moderators dagsform og humoristiske sans, men det får våge seg. Da tenker jeg ikke primært på trolling, men på rent tull: Bruker A: "Hva skal jeg gi til moren min i julepresang?" Bruker B: "Analsex!" Og før noen bemerker det, det betyr ikke at diskusjoner om incest behøver å være useriøse, men at svaret er useriøst i denne settingen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg syns man skal godta alt som er on-topic og ikke i mot reglene.

 

Om TS skriver f.eks "Hvor kan jeg kjøpe kondomer" ser jeg ikke noe galt i at Anonymus sier "På kondomeriet". Det er jo fremdeles on-topic.

 

Så jeg håper ikke man må lage ekstremt lange inlegg 100% frie for feil bare for å bruke funksjonen.

Lenke til kommentar

Jeg syns man skal godta alt som er on-topic og ikke i mot reglene.

I utgangspunktet ja.

 

Om TS skriver f.eks "Hvor kan jeg kjøpe kondomer" ser jeg ikke noe galt i at Anonymus sier "På kondomeriet". Det er jo fremdeles on-topic.

Det er helt greit. Hvis han derimot må lire av seg noe sånt som "Du kan få kjøpe mine. Bare brukt én gang." så kan han gjøre det som registrert bruker.

 

Så jeg håper ikke man må lage ekstremt lange inlegg 100% frie for feil bare for å bruke funksjonen.

Neida, det er ikke noen norskeksamen. Men generelt bør folk bestreve seg på å formulere seg slik at folk tar problemstillingen alvorlig. For sin egen skyld.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er - desverre - en global setting om aktive brukere i en tråd skal vises. Jeg har bestemt at vi slår den av. Men det betyr at vi ikke kan se det for noen tråder i forumet. Den har en nytteverdi*, så det er litt dumt, men slik får det være.

 

* Jeg vet jeg selv ofte venter i en tråd når jeg ser at en annen bruker er i ferd med å skrive et svar. Og antallet brukere listet i tråden sier noe om emnets popularitet.

 

Geir :)

Den er ikke slått av per nå.

 

Og det vises nederst i tråden hvem som leser emnet.

 

Og hvis man gjør noe feil når man poster (så man får en feilmelding) fjernes krysset i ruta for anonym posting. Vips, så har man postet under eget navn. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...