Matsemann Skrevet 15. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2010 Men de aller fleste vil da kunne bli "busted" uten å tenke over det. Jeg synes det er greit at det står rundt om hva jeg leser på, men synes faktisk det uansett ikke trenger å stå i de mer intime kategoriene. Hvilken nytte skal andre ha av å se "Matsemann leser i tråden "masse kinky stuff"" på profilen min, f. eks.? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2010 Enig. Når jeg ikke poster noe, vil jeg ikke at folk skal se at jeg leser der. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. desember 2010 Det er - desverre - en global setting om aktive brukere i en tråd skal vises. Jeg har bestemt at vi slår den av. Men det betyr at vi ikke kan se det for noen tråder i forumet. Den har en nytteverdi*, så det er litt dumt, men slik får det være. * Jeg vet jeg selv ofte venter i en tråd når jeg ser at en annen bruker er i ferd med å skrive et svar. Og antallet brukere listet i tråden sier noe om emnets popularitet. Geir Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2010 Kan jo gjøre det til "x brukere svarer i tråden", men at man bare ikke eksplisitt ser noe navn. Samt beholde statestikken som er der nå, bare ikke skrive ut listen med navn. Det finnes kanskje ingen setting for dette, men det kan lett løses i selve designfilene. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. desember 2010 Ja, vi vil helst ikke endre på standardkoden i IPB hvis vi kan slippe. Det skaper kluss og merarbeid hver gang vi skal oppgradere til en ny versjon. Men vi kan vurdere om vi skal endre skin-filene. Geir Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2010 Dette er tåpelig. Det vil hindre anonym posting (man er ikke anonym når IPen lagres, nicket står nederst på siden, det står på profilen at man poster i tråden, osv...) men vil ikke hindre noen hvis de ønsker å lage kvalm, ettersom de bare kan lage en egen troll-bruker og logge inn via proxy. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2010 Dette er tåpelig. Det vil hindre anonym posting (man er ikke anonym når IPen lagres, nicket står nederst på siden, det står på profilen at man poster i tråden, osv...) men vil ikke hindre noen hvis de ønsker å lage kvalm, ettersom de bare kan lage en egen troll-bruker og logge inn via proxy. Ip har alltid blitt logget. Det er kun administratorer som kan få ut informasjon om hvem som har postet hva, og den informasjonen forsvinner etter en uke så vidt jeg skjønte. Så du vil bli mer anonym nå enn du var med den gamle løsningen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. desember 2010 I den gamle løsningen så vi IP, ja. I den nye gjør vi det ikke. Og i motsetning til IP'en ved gjesteposting blir linkene i den nye slettet etter en uke. Sånn sett er anonymiteten bedre ivaretatt i den nye løsningen. Forusatt selvsagt at de tre admins som får tilgang til linktabellen ikke er utro tjenere. Ja, man kan trolle via nye brukere og proxy, men det er tross alt ikke lite lett. I alle fall ikke for spambots. Geir Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Hvordan funker dette da? Hvor er knappen eller haken jeg skal krysse av i? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Har vel ikke blitt innført enda. Kommer nok snart. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Åja.. Trodde de sa det skulle komme igår, (onsdag) men da venter vi da! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Det skulle vært på plass i går ja, men det ble visst litt trafikkork et sted på veien. Håper vi har det på plass snart! Geir Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Det går så fint! Lenke til kommentar
Minus Skrevet 17. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2010 Høres ut som et flott forslag, men jeg lurer på hvordan det blir for skaperen av tråden å finne tilbake. Må man aktivt klikke seg gjennom alle kategoriene for å finne igjen innlegget? Kan se for meg at det må være mulig å lage en funksjon som gjør det mulig å sende URL'en til tråden til den registrerte e-posten. Er jo ikke alltid en har mulighet til å legge det til som bokmerke. Det å sende det til seg selv på e-post er jo selvsagt mulig, men.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2010 Høres ut som et flott forslag, men jeg lurer på hvordan det blir for skaperen av tråden å finne tilbake. Må man aktivt klikke seg gjennom alle kategoriene for å finne igjen innlegget? Samme problem har man vel i dag, med gjestefunksjonen? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2010 Det er åpenbart litt upraktisk, men vi prøver å unngå alle ordninger som legger igjen spor etter brukeren, bortsett fra den tidsavgrensede linken. Selv en epost er et spor. Jeg vil heller at brukeren gjør det manuelt, da blir det hans/hennes valg. Geir Lenke til kommentar
chokke Skrevet 17. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2010 En kan vel ikke se hvem som har puttet en tråd som favoritt? Isåfall kan Trådstarter gjøre det og få den i mine innlegg uten problemer? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 17. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2010 Blir det mulig å poste anonymt i alle kategorier eller bare i de som allerede er godkjent for gjesteposting? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2010 En kan vel ikke se hvem som har puttet en tråd som favoritt? Isåfall kan Trådstarter gjøre det og få den i mine innlegg uten problemer? Jupp. det kan han/hun. Blir det mulig å poste anonymt i alle kategorier eller bare i de som allerede er godkjent for gjesteposting? Det blir nok noen flere, men ikke alle. Juss er en opplagt kandidat. Har dere flere gode kandidater så kom med dem. Geir Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 17. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2010 Mote og velvære Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå