Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vi erstatter gjesteposting med anonymisering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er - desverre - en global setting om aktive brukere i en tråd skal vises. Jeg har bestemt at vi slår den av. Men det betyr at vi ikke kan se det for noen tråder i forumet. Den har en nytteverdi*, så det er litt dumt, men slik får det være.

* Jeg vet jeg selv ofte venter i en tråd når jeg ser at en annen bruker er i ferd med å skrive et svar. Og antallet brukere listet i tråden sier noe om emnets popularitet.

Geir :)

Lenke til kommentar

Dette er tåpelig. Det vil hindre anonym posting (man er ikke anonym når IPen lagres, nicket står nederst på siden, det står på profilen at man poster i tråden, osv...) men vil ikke hindre noen hvis de ønsker å lage kvalm, ettersom de bare kan lage en egen troll-bruker og logge inn via proxy.

Ip har alltid blitt logget.

Det er kun administratorer som kan få ut informasjon om hvem som har postet hva, og den informasjonen forsvinner etter en uke så vidt jeg skjønte.

Så du vil bli mer anonym nå enn du var med den gamle løsningen.

Lenke til kommentar

I den gamle løsningen så vi IP, ja. I den nye gjør vi det ikke. Og i motsetning til IP'en ved gjesteposting blir linkene i den nye slettet etter en uke. Sånn sett er anonymiteten bedre ivaretatt i den nye løsningen. Forusatt selvsagt at de tre admins som får tilgang til linktabellen ikke er utro tjenere.

Ja, man kan trolle via nye brukere og proxy, men det er tross alt ikke lite lett. I alle fall ikke for spambots.

Lenke til kommentar

Høres ut som et flott forslag, men jeg lurer på hvordan det blir for skaperen av tråden å finne tilbake. Må man aktivt klikke seg gjennom alle kategoriene for å finne igjen innlegget?

Kan se for meg at det må være mulig å lage en funksjon som gjør det mulig å sende URL'en til tråden til den registrerte e-posten. Er jo ikke alltid en har mulighet til å legge det til som bokmerke. Det å sende det til seg selv på e-post er jo selvsagt mulig, men..

Lenke til kommentar

En kan vel ikke se hvem som har puttet en tråd som favoritt? Isåfall kan Trådstarter gjøre det og få den i mine innlegg uten problemer?

Jupp. det kan han/hun.

Blir det mulig å poste anonymt i alle kategorier eller bare i de som allerede er godkjent for gjesteposting?

Det blir nok noen flere, men ikke alle. Juss er en opplagt kandidat. Har dere flere gode kandidater så kom med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...