JoeDefoe Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) (Det er ikke min motor på bildet, bare ett jeg fant på google. Bilde nummer 2 er det jeg som har tatt og er av den faktiske delen.) Den delen som jeg har ringa rundt der, kan noen fortelle meg hva det er? Fant ut istad at den har røke i feste og har stått "åpen" kan man si. Det har vært ned mot -20C her jeg bor, kan det had skjedd evt andre skader pga dette? Får forresten ikke start på bilen om dagen, fikk se denne delen når jeg skifta tennplugger istad. Bilen er en Opel Astra 1,6 1994modell. Takk for all hjelp! Endret 13. desember 2010 av JoeDefoe Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Det bildet du har funnet der må jo være av en turbomaskin eller noe med en sær form for avgass rensing. Men ja en "vanlig" opel har samme slangen på samme sted Den slangen er bare en luftslange mellom luftfilterboksen og luftmassemåleren. Så lenge den har hoppet av før luftmassemåleren skal det ikke ha noen innvirkning bortsett fra at den vil dra inn luft som ikke har vært renset av luftfilteret. Det går som regel greit i 99,99% av tilfellene. Har den falt av etter luftmassemåleren derimot vil ting begynne og oppføre seg rart som f.eks startproblemer. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Om det ikke er hull i slangen så trenger du bare å ha på en ny slangeklemme der. Etter det jeg forstår så har den bare hoppet av. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Om det ikke er hull i slangen så trenger du bare å ha på en ny slangeklemme der. Etter det jeg forstår så har den bare hoppet av. Se på bildet en gang til du, for den slangen har revnet halve veien rundt Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Å ja så det nå. Kjøp enten ny hos huggern eller ny på opel. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Se her : http://www.carparts.no/opel/astra-f-1991-1998/drivstoff-eksos/slanger.html Sjekk hvilken motorkode du har... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå