Coolermastern Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hei. Jeg fikk ett Sapphire Radeon HD 5970 2GB GDDR5 i posten. Da kortet ble montert ble det svart skjerm, ingen oppstart, hovedkortet melder VGA failure og vifta går på full guffe. Hva betyr dette? Hvordan skal dette kortet monteres? Noe spesifikk måte for montering av ekstra strøm til kortet, er det noe ekstra kabler jeg har glemt? Eller er kortet defekt? Testet med ett annet PCI-ekspress og PC'en fungerer helt topp. Noen som har erfaring med dette type kort, evt 5970 generelt i denne forbinnelse? Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Har du satt i en 6 pin og en 8 pin fra strømforsyningen? At vifta går på full guffe betyr vel bare at det ikke får nok strøm. Montering av kortet: Endret 13. desember 2010 av kidio007 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hvilket hovedkort er det snakk om? I disse dager må BIOS oppdateres like ofte som drivere, så du burde se på det også. Lenke til kommentar
Coolermastern Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Hei. Takk for svar! Jeg fikk noen til å titte på dette, og det stemmer at kortet manglet strøm, satt i alle rette kabler og funket flott Phu! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå