Gå til innhold

Kjøp og salg av valuta

cola21

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du ny innen kapitalmarkeder så styr unna, i hvert fall enn så lenge. Gå skolen via andre verdipapirer.

Det finnes lite håndfast om hva som styrer valutakursene, samt du som hobbytrader har på langt nær de samme ressursene som proffene har.

Valuta er et null-sum spill, og du har ikke forutsetningen for å komme blant de 50 % beste.

Lenke til kommentar

Er du ny innen kapitalmarkeder så styr unna, i hvert fall enn så lenge. Gå skolen via andre verdipapirer.

Det finnes lite håndfast om hva som styrer valutakursene, samt du som hobbytrader har på langt nær de samme ressursene som proffene har.

Valuta er et null-sum spill, og du har ikke forutsetningen for å komme blant de 50 % beste.

Et sted må man jo starte. Hvis man styrer unna, så lærer man aldri. (Hvordan tror du proffene ble proffe? - tviler på at de fulgte rådet ditt om å styre unna ;) )

• Liker 1
Lenke til kommentar

Proffene startet på skolebenken, for deretter gå gradene mens de lekte med sine egne andre sine penger.

Og som jeg sa, start heller i andre markeder som ikke er forbundet med tilsvarende volatilitet. Fond og aksjer f.eks.

Men vil du ha noen stikkord så skal du få:

dekket renteparitet

udekket renteparitet

peso-problemet

carry-trade

arbitrasje

derivater

random-walk

news

olje->nok eller nok->olje

gearing

lykke til! :)

*edit: forskjell mellom egne og andre...... :p

Endret av Fin Skjorte
Lenke til kommentar

Jeg har veldig stor interesse for å lære meg kjøp og salg av valuta. Er nylig ny kunde på easy-forex, men her er det så mye nytt og ukjent for meg, så er det noen som har gode kunnskaper/erfaringer med dette og vil gi meg opplæring?

Uten at jeg kjenner til selskapet tror jeg det dreier seg om en selskap som aldri legger inn noen ordre i markedet. De bare tar pengene dine, men lar deg bruke en konto, med en ekstremt høy giring slik at du må tape alt sammen.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Interessant!! Er det noe annet dere vil anbefale foruten easy forex? Å gå på skolebenken har jeg ingen mulighet for :)

Les om hvor mange timer det tar å bli en toppidrettsutøver. Legger du ned det samme antallet timer kan du bli god (hvis du har talentet også).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...