Gå til innhold

kjøp av laptop 6k

Anbefalte innlegg

Hei har tenkt litt på å kjøpe en laptop da det er mye greiere enn en stasjonær pc.

Spiller ikke så mye men liker å ha muligheten til å teste nye spill, derfor vil jeg ha en bærbar som ikke koster skjorta men fortsatt takler nye spill med nogenlunde grei grafikk.

Har sjekket litt rundt selv og det beste tilbudet jeg har funnet sålangt er en acer http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610589

Etter hva jeg har lest er det i3\i5\i7 som er greia nå og denne har da i5 og et relativt greit skjerkort ifølge notebookcheck http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-420M.35837.0.html

Det jeg da lurer på om det finnes noen bedre alternativer til rundt 6k.

Og er acer så dårlig som ryktene skal ha det til eller er dette noe som henger igjen fra før i tiden?

Lurer også litt på hvordan denne vil stille opp mot min gamle stasjonære som består av q6600, gts8800 756mb og 4gb 1333 ddr3 ram. Fant en side der du kunne sammenligne prosessorer og der fikk q6600 3000 poeng og i5'en 2500 poeng, men kunne tenkt meg å sett en sammenligning av gts 8800 og gt420m

Bruken min er vanlig surfing, skolearbeid, nedlasting av div filmer og serier som blir streamet til tv og litt spilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer Aspire 5742G er den beste til 6000 i Norge jeg kunne finne, når det kommer til grafikk.

Tror du kan bli godt fornøyd med den, er ellers ikke så mange andre som leverer slik grafikk til prisen.

Tror 8800 GTS fikk rundt 5k i vantage mens 420m får rundt 3k. Er ikke realistisk å forvente så mye grafikk av bærbare maskiner dessverre ;)

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

"Kjøpte denne pc når min gamle streiket etter 2 års bruk. Det var en hp som hadde en sykdom, nemlig å bli så varm at den skrudde seg av, og det var heller ikke behaglig på låra. Men, etter å ha brukt pcen to dager, føler jeg at dette var et god kjøp. Ettersom at min forrige pc kostet 300kr mindre, og var så mye dårligere grafikk og driversett er jeg overveldet! Har jo da spilt en del MW2, men alltid på dårlig grafikk, jeg installerte spillet med en gang, satt grafikken på det jeg mente var nødvendig og begynte å spille, og jeg ble hektet på nytt, jeg fant ut at hvis jeg hadde hatt denne pcen over lengre tid, hadde jeg hatt en syyyyk score på cod :) Men jeg er veldig fornøyd! Anbefaler til alle! Selv om det er de noobsa som kjøper enda dyrere pcer fordi de trur de får mer, men det er jeg neimen ikke sikker på!

Men, gjør som meg, Løp og kjøp! Knallpc!"

- Produktanmeldse fra komplett.

Lenke til kommentar

Trenger vel strengt talt ikke en ny laptop men har lyst på en for det er så praktisk, og jeg spiller ikke så ofte at gjør noe. Eneste jeg har spilt i år er fallout og stalker. men syns den virker som et godt alternativ for meg da den klarer nyere spill og er forholdsvis billig med tanke på hva du får for den prisen.

Men er nyskjerrig på varmeprobleme jeg å, noen som kan bekrefte\avkrefte dette.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Trenger vel strengt talt ikke en ny laptop men har lyst på en for det er så praktisk, og jeg spiller ikke så ofte at gjør noe. Eneste jeg har spilt i år er fallout og stalker. men syns den virker som et godt alternativ for meg da den klarer nyere spill og er forholdsvis billig med tanke på hva du får for den prisen.

Men er nyskjerrig på varmeprobleme jeg å, noen som kan bekrefte\avkrefte dette.

"meget fornøyd med denne pcn. hadde en hp som ble overophetet bare jeg startet counterstrike. denne er veldig stillegående og driver de spillene jeg spiller på høy grafikk. føler selv det var et godt kjøp:D" Produkt anmeldelse fra komplett http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610589#reviews :p

Jeg skal ihvertfall kjøpe denne :D

Endret av Felikraven
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...