Gå til innhold

Retur/Reklamasjon spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsket bare å orientere meg ifm retur/reklamasjon.

Mottok ett kjøp av PC deler som senere var sendt for montering av lokalt firma. Fikk beskjed om at skjermkortet desverre er dødt og at viften går for full hastighet, pluss at hovedkortet melder *VGA failure*.

Da dette er ett demo-skjermkort til en pris 1000kr under originalpris for ett nytt, lurer jeg på om leverandør er villig til å erstatte skjermkortet mot ett nytt hvis de ser samme feil, eller vil jeg mest sannsynelig får refundert pengene siden samme type kort i demo versjonen er defekt pga prisforskjell? Eneste jeg vet er at reklamasjon/garanti er på lik linje som for ett nytt skjermkort.

Jeg ønsker da ett nytt skjermkort i dette tilfellet. Noen som har info/erfaringer om hvordan dette normalt fungerer i slike tilfeller?

Mvh

Sten R

Kan legge til at leverandør sa i forkant at normalt skal alle produkter være testet ok før de blir lagt ut for salg. Noe jeg synes virker merkelig mtp situasjonen som beskrevet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir sendt til leverandøren som mest sannsynlig erstatter det med et nytt likt kort vist det forsatt er i produksjon..At du har kjøpt det som "demo" har ingenting å si..

Di har ikke glemt å sette i strømkabelen til skjermkortet da? da vil vifta gå på full guffe og ikke fungere..

Endret av taz
Lenke til kommentar

Takk for info.

Ja håper de kan erstatte med ett nytt skjermkort av samme type eller tilsvarende med samme ytelse og spesifikasjoner.

Gjelder ett Sapphire Radeon HD 5970 2GB GDDR5 demo. Men tar gjerne mot ett XFX 5970 2GB hvis de er villig til slikt.

Jeg snakket med montøren av PC og de dobbeltsjekket dette, i tilegg til at de testet ett annet PCI-ekspress kort, og da funket hele PC'en utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...