Hotel Papa Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Hei Begynner å bli lettere frustrert over situasjonen her. Har brukt en stund på å finne ut av hvorfor de tre Macbookene vi har, logger av og på nettverket. Jeg har en IBM som går helt fint, den mister aldri nettet. Det skjer f.eks mens jeg surfer, hvor nettet stopper opp og jeg ser at Airport symbolet begynner å koble til nettet. Løsningen blir da å gå inn på nettverksdiagnostikk og følge guiden der. Får da opp en melding om at alt ser ut til å være fint med nettet.... Mulig det kunne ha noe med det trådløse nettet som vi er tilkoblet, men vi skiftet for nylig ISP med tilhørende modem/router, og problemet er her stadigvekk. Kan det ha noe med den siste oppdateringen av OSX? Fordi jeg minnes ikke at vi har hatt dette problemet før, det er noe som har oppstått de siste månedene. Kom over denne tråden, hvor det virker som at den personen har hatt det samme problemet som meg. Jeg har prøvd å skifte kanal, "skannet" nabolaget for trådløse nett og sjekket hvilke kanaler de kjører med. "Changed my router to use G Wireless Only", vil det si å endre routeren til å bruke 802.11g? Den kjører ellers med 802.11b/g. Det siste han forklarer er jeg litt skeptisk til å prøve Er det noen som har en bitteliten anelse om hva det kan være? Dette begynner virkelig å bli plagsomt. Edit: Kan føje til at IBMen kjører XP. Endret 13. desember 2010 av EvenruD Lenke til kommentar
ketle Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Gå inn på bibliotek/preferences/System Configuration og slett alt der. Restart maskina. Hadde samme problem selv med MBP 13" nyeste versjon etter en oppdatering. Etter det har jeg ikke hatt noe problem. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Hmm, jeg har ingen mappe/fil som heter System configuration under bibliotek>preferences? Jeg har "system.iUtils.prefs". Endret 13. desember 2010 av EvenruD Lenke til kommentar
ketle Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Sikker på at du har kikket på riktig sted? Gå inn via harddisk ikonet og ikke bare let påb det biblioteket som ligger på brukeren din. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Aha, så på feil sted ja. Får prøve å slette alt Ser ikke ut som at det virket =/ Endret 15. desember 2010 av EvenruD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå