KarlRoger Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Igjen et misvisende utsagn, som det allerede har blitt nevnt i flere poster. Vi har feil fokus. Vi liker å peke på de som ikke er lik oss selv, skille oss fra dem som gjør ugang, på tross av at det hverken er religion eller folkegruppe som gjelder mest her, og på tross av vi står nærmere lignende handlinger selv enn vi liker å innrømme. Vi påstår at de hater frihet. Men ser ikke på hva vi faktisk gjør mot dem, og hva som fører til deres sinne. Bl.a. USA har oppholdt seg i midtøsten i større eller mindre grad i mange tiår, og slipper langt flere bomber der enn vi får høre om. Det er alltid flere uskyldige som dør fra våre angrep enn det dør av terrorister og militante, og det dør flere fra militære angrep enn det dør fra terroristangrep. I våre vestlige hjemland dør det langt flere fra naturkatastrofer enn det dør fra terroristangrep. Trusselbildet er blåst opp, skyldspørsmålet er ignorert, og vi er på ville veier hvis vi faktisk er ute etter å redusere mengden terror i verden. 4 Lenke til kommentar
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Vi påstår at de hater frihet. Men ser ikke på hva vi faktisk gjør mot dem, og hva som fører til deres sinne. Bl.a. USA har oppholdt seg i midtøsten i større eller mindre grad i mange tiår, og slipper langt flere bomber der enn vi får høre om. Det er alltid flere uskyldige som dør fra våre angrep enn det dør av terrorister og militante Altså, du sier det er feil å generalisere, men alikevel klumper du nordmenn sammen med amerikanere. Deretter kommer du med en sammenligning som ikke henger på greip, og som minner farlig mye om kulturrelativistisk tull. Og sist men ikke minst kommer du med en påstand som beviselig er feilaktig. De aller fleste sivile døde i Afghanistan og Irak drepes av andre muslimer. Du må faktisk skille mellom krigstilstander hvor krigens regler følges og kriminelle terror-handlinger. Det er IKKE til å komme ifra at de fleste konfliktene i verden har en religiøs komponent, og at religionen det oftest dreier seg om er islam. Faktisk skaper islam konflikt overalt i verden hvor den finnes. Jo fler muslimer, jo mer bråk! Når det kommer til vold mot sivile og terror er det islam som står i særstilling i det 21 århundret. Tro det eller ei, men de fleste muslimene lever og følger lovene i landene de har bosatt i. Feil. Nesten alle muslimer i Europa er kommet som asylanter, flyktninger eller illegale innvandrere, og så godt som samtlige har brudt norsk, europeisk og internasjonal lov som skal beskytte asylanter. Kun en uhyre sjelden gang kommer du over en ekte politisk flyktninger. Endret 14. desember 2010 av abcdefghijklmnopqrstuvwxyz 2 Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Feil. Nesten alle muslimer i Europa er kommet som asylanter, flyktninger eller illegale innvandrere, og så godt som samtlige har brudt norsk, europeisk og internasjonal lov som skal beskytte asylanter. Kun en uhyre sjelden gang kommer du over en ekte politisk flyktninger. Enten ignorerer du hva andre sier eller så later du som du ikke forstår. Påstanden som du kommenterer sier presist og tydelig at de aller fleste muslimer følger lover i det landet de er bosatt i. Det trenger ikke å være verken asylanter eller flyktninger. Det kan være muslimer i de muslimske land. Slik sett er de aller fleste muslimer lovlydige borgere av det landet de bor i. Jeg vil gjerne se deg dokumentere motsatt. I tillegg til det bør du gjøre deg kjent med internasjonal rett i forhold til asylinstituttet. Alle har krav på rettferdig gjennomgang av sin søknad, uansett status. De med status som flyktinger er ikke de eneste som i følge nasjonal og internasjonal jus har rett til opphold. En asylsøker med humanitært behov, asylsøkere som er kommet gjennom familiegjenforening eller arbeidsinnvandrere mf er i følge nasjonal og internasjonal rett fullt ut lovlige asylanter uten å ha status som flyktninger. Endret 14. desember 2010 av statsviter 4 Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Ingen som prøver å unnskylde eller bagatalisere terroraksjoner som blir begått av islamister. Jo, bagatellisering av islamsk terror er akkurat hva du driver med, når du poster slike missvisende statistikker som dette: Jeg har sikkert over 1500 innlegg her inne hvor jeg kritiserer organisert- og ekstrem religion. Er ikke islam en ekstrem ideologi? Er følgerne nødt til å sprenge seg selv og andre i luften før det er ekstremt? Islams kjerne er skremmende lik kjernen i Nazismen, men det er ingen som bruker begrepet "moderat nazist", er det? Støtter man ideen om at den hvite rase er overlegen, så er man det verste avskummet som finnes på jordens overflate. At islam fører akkurat det samme skillet mellom sine følgere og "alle andre", det ser du blankt over. At koranen - selveste "Guds ord" sier at muslimene er "de beste menneskene som er skapt" og at alle vantro er "de verste krek som finnes", det skal vi ikke snakke om. Det kunne like gjerne stått at alle ikke-muslimer var üntermench! Ideologien er basert på segregering, verdiskille, hat og krigføring. Hvis ikke, finn ett vers i koranen som lærer at muslimer skal leve i fred med ikke-muslimer, som ikke er anullert av et senere vers som sier at muslimer skal drepe alle vantro. Kan du det?! Kan du derimot komme med eksterne beviser som forsvarer den åpenlyse xenofobien din? Du må lese deg opp på hva xenofobi er før du kaller andre mennesker for xenofob. For å "spille med" så kan jeg jo svare på spørsmålet ditt slik du ønsker: 1: Jeg har lest Islams litterære grunnlag, og har gjort meg en objektiv vurdering over en periode på flere år med studier, om hva Islams budskap er. Jeg er rystet over mine funn. 2: Muslimske terrorister henviser alltid til koranen og Muhammeds eksempel for å forklare sine motiv og mål. Dette sammsvarer med det jeg selv har funnet i disse kildene. 3: Muslimske ledere forkynner for muslimer og viser til at Allah befaler muslimene å kjempe mot de vantro, noe som er dokumentert ved utallige anledninger. Filmen Fitna er et godt eksempel. 4: Jeg ser at det er en enorm økning av radikale muslimer i Europa. Det finnes utallige rapporter på dette, og de har alle en ting til felles - de henviser til koranen og Muhammeds eksempel når de legitimerer voldshandlinger mot ikke-muslimer. 5: Jeg har sett omfanget av muslimsk terror, som dokumentert på www.thereligionofpeace.com 6: Jeg ser at denne terroren kommer nærmere hjemmet mitt for hver dag som går: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1337930/Sweden-suicide-bombers-wife-I-knew-husband-terrorist.html 7: Jeg ser at muslimske ledere i Norge fremmer StealthJihad. http://pub.nettavisen.no/nettavisen/innenriks/politikk/article304755.ece http://www.dagbladet.no/2010/03/17/nyheter/innenriks/religion/jodehat/10889579/ 8: Jeg ser at "radikal islam" får bre seg ut i Norge uten å konfronteres: http://www.dagbladet.no/2010/02/24/magasinet/religion/islam/10532526/ Du får det til virke som vi lever i 1939. Det synes jeg var en god beskrivelse, men av helt andre årsaker enn det du mente. Jeg er overbevist om at muslimene i Europa kommer til å fortsette å strekke grensene, og at det vil resultere i en blodig overreaksjon når den vanlige mannen i gaten får nok. Jeg er redd vi ikke har hatt den siste krystallnatten. Dette er skrekkscenarioet jeg jobber for å forhindre, ved å spre kunnskap slik at islam kan konfronteres og avvæpnes før det går så langt. For at islam skal kunne reformeres, må man innrømme at noe trenger å reformeres. Det bor mange millioner muslimer i Europa, og vi kan bare nevne noen håndfulle terroraksjoner som har blitt begått i Islam sitt navn hittil. Tro det eller ei, men de fleste muslimene lever og følger lovene i landene de har bosatt i. Det er sant. Det gjør ikke islam mindre farlig. Hvor mange ganger har muslimer måtte ta et valg mellom å følge landets lover eller islams lover, uten at dette har endt med blodbad? Men hva er ditt svar til å løse problemene med ekstrem islam? Å fortelle muslimer at islams verdier ikke er forenlige med vår kultur, og at de får gi opp ideologien sin eller flytte til ett land som ikke prioriterer frihet, demokrati, likhet for loven og menneskerettigheter. 4 Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Igjen et misvisende utsagn, som det allerede har blitt nevnt i flere poster. Vi har feil fokus. Vi liker å peke på de som ikke er lik oss selv, skille oss fra dem som gjør ugang, på tross av at det hverken er religion eller folkegruppe som gjelder mest her, og på tross av vi står nærmere lignende handlinger selv enn vi liker å innrømme. Vi påstår at de hater frihet. Men ser ikke på hva vi faktisk gjør mot dem, og hva som fører til deres sinne. Bl.a. USA har oppholdt seg i midtøsten i større eller mindre grad i mange tiår, og slipper langt flere bomber der enn vi får høre om. Det er alltid flere uskyldige som dør fra våre angrep enn det dør av terrorister og militante, og det dør flere fra militære angrep enn det dør fra terroristangrep. I våre vestlige hjemland dør det langt flere fra naturkatastrofer enn det dør fra terroristangrep. Trusselbildet er blåst opp, skyldspørsmålet er ignorert, og vi er på ville veier hvis vi faktisk er ute etter å redusere mengden terror i verden. Du har begynnt i feil ende. Først bestemte du deg for hvordan ting var, basert på din subjektive oppfattning og den informasjonen du var eksponert for. Så oppsøkte du informasjon som underbygget ditt syn og fikk derved bekreftet ditt verdenssyn. Har du undersøkt om muslimer drepte kristne, jøder, hinduister og buddhister FØR korstogene, imperialismen og George W. Bush? 3 Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Å fortelle muslimer at islams verdier ikke er forenlige med vår kultur, og at de får gi opp ideologien sin eller flytte til ett land som ikke prioriterer frihet, demokrati, likhet for loven og menneskerettigheter. Du skyter deg selv i foten fordi denne setningen er motsigelse de lux. Så vi skal påtvinge dem vår kultur og nekte dem å praktisere sin religion, og hvis de ikke gjør det så kan de flytte til et land som ikke prioriterer demokrati, frihet, likhet for loven og menneskerettigheter!? Hva er vi da når vi nekter dem å utfolde sin kultur og praktisere sin religion? Definerer du oss da som demokratisk? Da har du i hvertfall en merkelig oppfatning på hva demokratiet, frihet og menneskerettigheter er for noe. Endret 15. desember 2010 av statsviter 5 Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Nei statsviter. De må holde seg innenfor norske lover. De må gjerne be til allah på stuegulvet, men de skal ikke komme her med omskjæring, pisking, tvangsekteskap eller steining, selv om det er god skikk for mange muslimer. Kilde: http://www.vgtv.no/?id=34961&category=1 2 Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) All religion burde utøves kun innenfor husets fire vegger.... (Uønsket adferd ved egen omsorg i egen bolig) Endret 15. desember 2010 av insolvent 1 Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Er ikke islam en ekstrem ideologi? Er følgerne nødt til å sprenge seg selv og andre i luften før det er ekstremt? Islams kjerne er skremmende lik kjernen i Nazismen, men det er ingen som bruker begrepet "moderat nazist", er det? Støtter man ideen om at den hvite rase er overlegen, så er man det verste avskummet som finnes på jordens overflate. At islam fører akkurat det samme skillet mellom sine følgere og "alle andre", det ser du blankt over. At koranen - selveste "Guds ord" sier at muslimene er "de beste menneskene som er skapt" og at alle vantro er "de verste krek som finnes", det skal vi ikke snakke om. Det kunne like gjerne stått at alle ikke-muslimer var üntermench! Når vi skal dra den så langt kan vi vel basere kristendommen på Westboro Baptist Church eller Ku Klux Klan? Har personlig aldri møtt en muslim som har ment at han er overlegen meg. Nazismens mest kjente kjennetegn er antikommunisme, totalitær lederdyrkelse, nasjonalisme og rasisme. Muslimer flest er ikke rasister, og ønsker alle slags raser inn i religionen sin. Nå driver du bare med sterke generaliseringer og selvdigging finner man i de andre monoteistiske religionene også. Ideologien er basert på segregering, verdiskille, hat og krigføring.Hvis ikke, finn ett vers i koranen som lærer at muslimer skal leve i fred med ikke-muslimer, som ikke er anullert av et senere vers som sier at muslimer skal drepe alle vantro. Kan du det?! Rart den samme fornemmelsen får jeg når jeg leser dine innlegg også. Islam er vel verre mot de ikke-religiøse. Muslimer, jøder og kristne tilber alle den samme guden Jahve, og lederen i Iran snakket jo om ikke så alt for lenge siden om et monoteistisk samarbeid mellom de forskjellige religionene. Nå er det ikke ofte vi får høre i Europa at muslimer går på vantrojakt og slakter ikke-muslimer, så det virker som at de fleste muslimer ignorer disse reglene i likhet med at de fleste kristne og jøder ignorerer regelen hvor man skal steine rebelske barn. 1: Jeg har lest Islams litterære grunnlag, og har gjort meg en objektiv vurdering over en periode på flere år med studier, om hva Islams budskap er. Jeg er rystet over mine funn. 2: Muslimske terrorister henviser alltid til koranen og Muhammeds eksempel for å forklare sine motiv og mål. Dette sammsvarer med det jeg selv har funnet i disse kildene. 3: Muslimske ledere forkynner for muslimer og viser til at Allah befaler muslimene å kjempe mot de vantro, noe som er dokumentert ved utallige anledninger. Filmen Fitna er et godt eksempel. 4: Jeg ser at det er en enorm økning av radikale muslimer i Europa. Det finnes utallige rapporter på dette, og de har alle en ting til felles - de henviser til koranen og Muhammeds eksempel når de legitimerer voldshandlinger mot ikke-muslimer. 5: Jeg har sett omfanget av muslimsk terror, som dokumentert på www.thereligionofpeace.com 6: Jeg ser at denne terroren kommer nærmere hjemmet mitt for hver dag som går: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1337930/Sweden-suicide-bombers-wife-I-knew-husband-terrorist.html 7: Jeg ser at muslimske ledere i Norge fremmer StealthJihad. http://pub.nettavisen.no/nettavisen/innenriks/politikk/article304755.ece http://www.dagbladet.no/2010/03/17/nyheter/innenriks/religion/jodehat/10889579/ 8: Jeg ser at "radikal islam" får bre seg ut i Norge uten å konfronteres: http://www.dagbladet.no/2010/02/24/magasinet/religion/islam/10532526/ Du kan finne like mange rystende tekster i både bibelen og koranen. Hvorfor overrasker det deg? Det viktigste er å opplyse muslimene. Få dem til å gå igjennom den samme opplysningstiden kristne gikk under 1600-1800tallet. Det å generalisere tusenvis av norske muslimer basert på hva en svensk muslim gjorde styrker bare fremmedfrykten din. http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/islamsk-raad-med-antiterrormarkering-3366495.html http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/norske-muslimer-trues-av-nordmenn-3365541.html Vi må stå sammen med de moderate muslimene for å bekjempe radikal islamisme. Ikke kutte bruer, spre hat og generalisering som du gjør. Dette er en vanskelig situasjon der våre handlinger vil avgjøre hvilken vei muslimer tar. Tror du holdningen din vil gjøre situasjonen bedre? Det synes jeg var en god beskrivelse, men av helt andre årsaker enn det du mente. Jeg er overbevist om at muslimene i Europa kommer til å fortsette å strekke grensene, og at det vil resultere i en blodig overreaksjon når den vanlige mannen i gaten får nok. Jeg er redd vi ikke har hatt den siste krystallnatten. Dette er skrekkscenarioet jeg jobber for å forhindre, ved å spre kunnskap slik at islam kan konfronteres og avvæpnes før det går så langt. For at islam skal kunne reformeres, må man innrømme at noe trenger å reformeres. Jeg frykter også en fremtidelig krystallnatt rettet mot muslimene, men du bruker en utrolig dårlig taktikk for å forhindre dette. Å gi støtte til de moderate kreftene, likestille religionene, kjempe for sekularisme og forhindre at organisert religion får rotfeste vil kanskje lette på beskyttelsesmodusen mange muslimer har satt seg inn i. Kanskje moderniseringsprossesen vil skje i et raskere tempo? Det er sant. Det gjør ikke islam mindre farlig. Hvor mange ganger har muslimer måtte ta et valg mellom å følge landets lover eller islams lover, uten at dette har endt med blodbad? Hele Europa har forbud mot mye av Sharia reglene, som så vidt er tolkninger av koranen og varierer. Vi har likevel ikke sett blodbad i det omfanget du beskriver, og vi har millioner av muslimer boende i Europa i dag. Å fortelle muslimer at islams verdier ikke er forenlige med vår kultur, og at de får gi opp ideologien sin eller flytte til ett land som ikke prioriterer frihet, demokrati, likhet for loven og menneskerettigheter. Ingen religioner har verdier som er forenlige med kulturstandarden vi lever etter i dag. Bare de ti bud bryter sterkt mot religionsfriheten, ytringsfriheten og la meg ikke begynne med mosebøkene. Kristendommen har hatt hundrevis av ekstra år på å modernisere seg på. Vi må hjelpe muslimene så de kan få sin modernisering, men det gjør vi ikke ved å skape avstander mellom hverandre. Islam kommer ikke til å forsvinne, det må vi bare leve med. Nå må vi være smarte og finne på ideer som kan skape fart i moderniseringsprosessen. Vi får bare håpe de bruker færre år enn det kristendommen gjorde. Har du noen konstruktive ideer? 6 Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Nei statsviter. De må holde seg innenfor norske lover. De må gjerne be til allah på stuegulvet, men de skal ikke komme her med omskjæring, pisking, tvangsekteskap eller steining, selv om det er god skikk for mange muslimer. Kilde: http://www.vgtv.no/?id=34961&category=1 Det var absolutt ikke det han sa, og linken du henviser til er så generaliserende at det er bortkastet å kommentere det. Det som skjer i Sudan er knyttet til det kulturelle og ikke til det religiøse. En muslim fra Sudan har fint lite eller ingenting med en muslim i Tyrkia, Bosnia, Albania eller Indonesia (alle land med muslimsk majoritet men med demokratisk styresett). Slike episoder skjer i alle mislykkede stater, uavhengig av religion. At de skal holde seg til norske lover er en selvfølgelighet. Det han sier er at han ønsker å fortelle alle muslimer (legg merke til at han sier alle og ikke bare fundamentalister) at islams verdier ikke er forenelig med norsk kultur (dvs. indirekte at de ikke kan praktisere sin religion) og at de må gi opp ideologien sin (implisitt igjen at de ikke kan praktisere sin religion). Det å holde seg til norske lover er en ting, det å forby en hel religion (og deretter definere seg selv som demokratisk) er en helt annen ting. Den dagen du forbyr en hel religion, kan du heller ikke kalle samfunnet eller styresettet for demokratisk fordi du bryter med et grunnleggende demokratisk og menneskerettighets prinsipp – nemlig prinsippet om religionsfrihet. Endret 15. desember 2010 av statsviter 5 Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Nei statsviter. De må holde seg innenfor norske lover. De må gjerne be til allah på stuegulvet, men de skal ikke komme her med omskjæring, pisking, tvangsekteskap eller steining, selv om det er god skikk for mange muslimer. Kilde: http://www.vgtv.no/?id=34961&category=1 Det var absolutt ikke det han sa, og linken du henviser til er så generaliserende at det er bortkastet å kommentere det. Det som skjer i Sudan er knyttet til det kulturelle og ikke til det religiøse. En muslim fra Sudan har fint lite eller ingenting med en muslim i Tyrkia, Bosnia, Albania eller Indonesia (alle land med muslimsk majoritet men med demokratisk styresett). Slike episoder skjer i alle mislykkede stater, uavhengig av religion. At de skal holde seg til norske lover er en selvfølgelighet. Det han sier er at han ønsker å fortelle alle muslimer (legg merke til at han sier alle og ikke bare fundamentalister) at islams verdier ikke er forenelig med norsk kultur (dvs. indirekte at de ikke kan praktisere sin religion) og at de må gi opp ideologien sin (implisitt igjen at de ikke kan praktisere sin religion). Det å holde seg til norske lover er en ting, det å forby en hel religion (og deretter definere seg selv som demokratisk) er en helt annen ting. Den dagen du forbyr en hel religion, kan du heller ikke kalle samfunnet eller styresettet for demokratisk fordi du bryter med et grunnleggende demokratisk og menneskerettighets prinsipp – nemlig prinsippet om religionsfrihet. Islam bryter med mange norske lover, så de må velge enten en av delene: norske lover eller islam. De som velger islam trenger ikke bli her. Å forby noe som bryter med lovene er ikke udemokratisk i det hele tatt. Endret 15. desember 2010 av aluxez Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 De kan likefullt tro hva de vil, selv om vi ikke lar dem gjøre hva de vil. 1 Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Islam bryter med mange norske lover, så de må velge enten en av delene: norske lover eller islam. De som velger islam trenger ikke bli her. Å forby noe som bryter med lovene er ikke udemokratisk i det hele tatt. Alle monoteistiske religioner har i seg deler som bryter med den verdslige konstitusjon, islam er på ingen måte i alene i forhold til dette. Men det går fint an å praktisere islam med demokratiske verdier og styresett, dermed også indreanliggende lovgiving. Det er alt for mange eksempler på dette for at jeg kan nevne dem alle. Det finnes alt for mange land med muslimsk majoritet som praktiserer demokratisk styrsett for at man skal kunne fastslå at islam bryter med demokratisk lovgivning. Det finnes alt for mange muslimer i dette landet som er praktiserende muslimer uten at de noen ganger har brutt den norske loven. Dermed er det helt uklart for meg hva du egenlig vil frem til. Valget står på ingen måte mellom islam og norske lover, det går fint an å praktisere dem begge uten noen formelle eller juridiske problemer, på akkurat den samme måten som det går an å være kristelig praktiserende i et demokratisk styresett. Å forby en religion er fullstendig udemokratisk, både de facto og de jure. Det blir det samme som vi skulle forby kristendom bare fordi enkelte deler av GT og NT bryter med norsk lovgiving. Jeg tror du bør sette i det rent juridiske og konstitusjonelle for at vi i det hele tatt kan diskutere dette på et rasjonelt grunnlag. Endret 15. desember 2010 av statsviter 5 Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Hvorfor alle terrorister er muslimer!? WTF?? Visste ikke at Bush og Obama var terrorister Endret 15. desember 2010 av Anarkorken 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Mener IKKE at alle muslimer er terrorister, men hvorfor er det (nesten?) utelukkende bare muslimer som er terrorister? Fordi hvis de er kristne kaller vi dem noe annet. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Mener IKKE at alle muslimer er terrorister, men hvorfor er det (nesten?) utelukkende bare muslimer som er terrorister? Fordi hvis de er kristne kaller vi dem noe annet. incest? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Islam bryter med mange norske lover, så de må velge enten en av delene: norske lover eller islam. De som velger islam trenger ikke bli her. Å forby noe som bryter med lovene er ikke udemokratisk i det hele tatt. Alle monoteistiske religioner har i seg deler som bryter med den verdslige konstitusjon, islam er på ingen måte i alene i forhold til dette. Men det går fint an å praktisere islam med demokratiske verdier og styresett, dermed også indreanliggende lovgiving. Det er alt for mange eksempler på dette for at jeg kan nevne dem alle. Det finnes alt for mange land med muslimsk majoritet som praktiserer demokratisk styrsett for at man skal kunne fastslå at islam bryter med demokratisk lovgivning. Det finnes alt for mange muslimer i dette landet som er praktiserende muslimer uten at de noen ganger har brutt den norske loven. Dermed er det helt uklart for meg hva du egenlig vil frem til. Valget står på ingen måte mellom islam og norske lover, det går fint an å praktisere dem begge uten noen formelle eller juridiske problemer, på akkurat den samme måten som det går an å være kristelig praktiserende i et demokratisk styresett. Å forby en religion er fullstendig udemokratisk, både de facto og de jure. Det blir det samme som vi skulle forby kristendom bare fordi enkelte deler av GT og NT bryter med norsk lovgiving. Jeg tror du bør sette i det rent juridiske og konstitusjonelle for at vi i det hele tatt kan diskutere dette på et rasjonelt grunnlag. Enig. Bottom line... the norwegian constitution also is incompatible with the old testament. All of the ancient religions mean different things to different believers. One should not ban a belief system in general (we call that totalitarianism), but especially a belief system that is heterogeneous, that some believers think is compatible with norwegian society. In addition there are political views that all norwegians are entitled to that are incompatible with current norwegian law. Should you deport those with incompatible political views also? Lenke til kommentar
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Påstanden som du kommenterer sier presist og tydelig at de aller fleste muslimer følger lover i det landet de er bosatt i. Det trenger ikke å være verken asylanter eller flyktninger. Det kan være muslimer i de muslimske land. Det der er jo total flisespikking. Det er jo åpenbart ikke det han mente, men muslimske innvandrere bosatt i andre land. Du velger å lese det du ønsker istedet for det som faktisk menes. I tillegg til det bør du gjøre deg kjent med internasjonal rett i forhold til asylinstituttet. Alle har krav på rettferdig gjennomgang av sin søknad, uansett status. Asyl eksisterer for å beskytte folk ifra politisk forfølgelse - ikke for innvandringsformål eller økonomiske flyktninger. Således er den enorme majoriteten av asylsøkere i Europa falske asylsøkere, og kriminelle som ødelegger egne papirer og ID, og bør kastes ut. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Det har også vært eksempler på tsjetsjenske terrorister. Som jo i hovedsak er muslimer.. hmm, jeg mistenker at Russlands fremferd i Tsjetsjenia kan ha spillt en rolle... Men man kan selvsagt stikke hodet i sanden å overse alle årsak-virkning mekanismer 3 Lenke til kommentar
abutoma2 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 jeg synes de er litt synd at man ikke "cuts to the bone" Islam er en krigselskende religion. Er man seriøs i sin tro er man påbudt av Allahb igjennom Muhammed, hns profet, å drepe ikke-troende. Det er ikke noe valg. Før du går av i halvspenn: Les Koran! Der står det svart på hvitt. Gidder du å lese mer, så les Hadith som er nedtegnelsene av M's liv. Over alt står det at du skal drepe. En Muslim går ikke til Paradiset automatisk uansett hvor mange gode gjerninger han gjør. Han kommer kun inn i Paradiset om Allah er i "godt humør" Les Koran! Den eneste sikre måten å komme til Paradiset på er dersom du dør i Jihad: Kamp mot de ikke-troende. Og så er det mange som prøver å overbevise oss om at Islam er en fredens religion. Riktignok hilser man hverandre med Fred være med deg. Men det betyr NIL. Les Koran! Der er det nk ammunisjon til å bevise at Islam er en krigens religion. Og man kan ikke si at det var den gangen det. Det er anderledes i dag. Koranen sier nemlig: Allahs ord KAN IKKE ENDRES Heldigivis er det mange, mange "ikke-troende" muslimer, ellers hadde vi nok alle vært døde. se www.carm.org og finn frem til Islam 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå