s@ndm@n77 Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Har nettopp anskaffet meg nytt kort, men får ikke det H##!@# kortet til å virke på TV'n Jeg har tidligere fått dette til med GF2 på samme fjernsyn med samme kabel osv..... Har forsøkt 7-8 drivere, bl.a orginaldriverne, 23.11, 21.81 , 27.10, 22.40 osv...., men uten resultat. På skjermegenskaper er nemlig utdataenhet -> TV , grået vekk.(og ja, kabel står i under restart). Og twin-view eksisterer ikke noe steds... Men når jeg forsøkte TV-Tool 6.0 (demo) kom det plutselig bilde, riktignok av heller laber kvalitet. Men pga at det er en demo virker det kun i 10 min. av gangen, og det var også svært ustabilt, ergo altså ikke en holdbar løsning. Har funnet ut at ut-enheten i kortet er Philips, noe som ikke støttes i nåværende fullversjoner av TV-tool så jeg kommer ingen vei der heller. Vil jo allerhelst hatt gode gamle twin-view, men denne taben dukker altså ikke opp uansett hvilken driver jeg har forsøkt. Kobler til med RCA(Composite), da dette kortet har en 7-pins s-vhs utgang, har kun funnet 4-pins kabler i butikkene. (Hvis noen kan forklare meg forskjellen ville jeg vært svært takknemlig) Noen som har noen tips, evt. råd om andre kort jeg kan bytte til (MED Connexant tv-ut komponenter!!!) Maskinspecs : Duron 800 512 SD-RAM (133 mhz) MSI(6330) m/VIA 133A-chipset Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Quote: On 2002-02-01 15:48, s@ndm@n77 skrev:Har nettopp anskaffet meg nytt kort, men får ikke det H##!@# kortet til å virke på TV'nJeg har tidligere fått dette til med GF2 på samme fjernsyn med samme kabel osv.....Har forsøkt 7-8 drivere, bl.a orginaldriverne, 23.11, 21.81 , 27.10, 22.40 osv...., men uten resultat. På skjermegenskaper er nemlig utdataenhet -> TV , grået vekk.(og ja, kabel står i under restart).Og twin-view eksisterer ikke noe steds...Men når jeg forsøkte TV-Tool 6.0 (demo) kom det plutselig bilde, riktignok av heller laber kvalitet. Men pga at det er en demo virker det kun i 10 min. av gangen, og det var også svært ustabilt, ergo altså ikke en holdbar løsning.Har funnet ut at ut-enheten i kortet er Philips, noe som ikke støttes i nåværende fullversjoner av TV-tool så jeg kommer ingen vei der heller.Vil jo allerhelst hatt gode gamle twin-view, men denne taben dukker altså ikke opp uansett hvilken driver jeg har forsøkt.Kobler til med RCA(Composite), da dette kortet har en 7-pins s-vhs utgang, har kun funnet 4-pins kabler i butikkene. (Hvis noen kan forklare meg forskjellen ville jeg vært svært takknemlig)Noen som har noen tips, evt. råd om andre kort jeg kan bytte til (MED Connexant tv-ut komponenter!!!)Maskinspecs : Duron 800512 SD-RAM (133 mhz)MSI(6330) m/VIA 133A-chipset prøve jeg og nå. funker jo **** ikke! eller... jeg fikk bilde, men bare i sort/hvitt! har ikke hatt noe problem med farge med mitt gf2mx kort.... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Forskjellen på S-Video og kompositt er at signalet er separert i luminans og krominans i S-Video (ofte feilaktig kalt S-VHS som er en videomaskintype), mens det blir "blandet" i kompositt. S-Video vil mao gi et bedre bilde enn kompositt. Forskjellen på 4-pin og 7-pin kontakter: "What if my PC graphics card has a 7-pin S-video connector instead of 4-pin ? The four pin S-video connector as shown above is the standard connector for carrying S-video. Those seven pin connectors seen on some PC graphics cards are non-standard connectors for carrying S-video. The use of the pins on those seven pin connectors is not standardized and can vary from manufacturer to manufacturer. (For some strange reasons some manufacturers in PC industry just keep constanly breaking the industry standars and create lots of confuzion to users when doing so). Generally the four pins on those 7-pin connectors on the same places as the standard four pin S-video connector have practcly always the same fuctionality as those pins in S-video connector. The other three pins can have then some extra signals which are not part of S-video (usually some pins of those carry composite video and some control signals, but the use of those three extra pins vary quite much). So if you encounter 7 pin connector for S-video, then forget the three center pins... just use the four on the standard positions. The circuit shoudl work with those connectors as well." Kilde: http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuit...deo2cvideo.html Altså noe proprietært f**nskap. Jeg har Herc GF3Ti200 og det har Connexant-chip. Litt avhengig av hva slags tv dere har, så må dere muligens sette rett signaltype på inngangen til tven (hvis dere bruker SCART-overgang seff). Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Expert tool som følger med gainward kortene har jo d samme opplegget som tvtool .... funker som **** det .... må liksom bare "fortelle" tven at den mottar ett s-vhs signal slik at det blir farge ... og tja bildet er kanskje ikke akkurat av det skarpeste Men jeg skulle gitt en arm og ett bein for å finne ut av hvordan jeg bruker tv inn på kortet mitt gainward geforce3 powerpack blah blah kort Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 TV ut på GF kortene er generelt litt dårlig.. SKal du ha skikkelig TV ut(og evt inn) gå for matrox eller ATI kort. Matrox kan godt anbefales. Les testen av GF kort på toms hardware. M-K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå