Gå til innhold

Julegaver er noe tull

FBI21

Anbefalte innlegg

Har jeg lyst på noe, kjøper jeg det. Men nå, kan jeg ikke det. For meg må kjøpe ting til andre. Og de til meg. Jeg må anta jeg får det jeg vil ha, og gjette meg til pris, for å gi de noe av omtrent samme verdi. Så får jeg håpe jeg får det jeg vil ha, hvis ikke blir jeg nødt til å vente til salg i januar før jeg kan kjøpe det. Er så mye lettere om alle bare kunne kjøpe det de ville ha..

Julegaver er noe tull.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jeg lyst på noe, kjøper jeg det. Men nå, kan jeg ikke det. For meg må kjøpe ting til andre. Og de til meg. Jeg må anta jeg får det jeg vil ha, og gjette meg til pris, for å gi de noe av omtrent samme verdi. Så får jeg håpe jeg får det jeg vil ha, hvis ikke blir jeg nødt til å vente til salg i januar før jeg kan kjøpe det. Er så mye lettere om alle bare kunne kjøpe det de ville ha..

Julegaver er noe tull.

Jeg er delvis enig. Hadde det ikke vært for de små så hadde nok min familie kuttet ut alt av gaver. For meg er det ikke de matrielle gavene som er idyllen med jula, det er fri fra jobben, avslapning og god julemat.

Lenke til kommentar

Jeg er for all del enig med at julegaver er noe tull, bor ikke for meg selv så må dermed ikke kjøpe julegaver selv, men syntes alikvel at det kun er tull.

Tror ikke noe på at ''jusus'' ble født for ca. 2000år siden og at det er derfor vi feirer jul, tror selv at det bare er en helt vanelig dame som fikk en sønn og dette ble fortalt videre, og i våre dager så er det til slutt blitt ''guds sønn'' ..

Akuratt som ordtaket: ''en fjør blir til fem høns''.

Er 100% enig med at alle kan kjøpe det de trenger/har lyst på selv, isteden for å bruke mange tusen kroner på juletull og julestress og mas så kan man vel heller ta seg en ferie i varmere størk?

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke konseptet er tullete, men gjennomføringen i dag. Jeg seiler på bølgen av sauer som vanligvis kjøper filmer, CD-er eller til tider bøker i julegave til andre, men jeg er helt enig i at det bare er teit. Julegaver skal være personlig, og det skal bety noe. Jeg synes det er kjempegøy når noen jeg kjenner kjøper meg noe kjempekult jeg har behov for eller lyst på, men det er ikke det hele greia handler om. Jeg pleier å lage en kalender til bestemoren min hver jul, med bilder fra da jeg og søstra mi var små. Jeg legger mye arbeid i den, og hun blir utrolig glad hvert år. Slike gaver har ingen materialistisk verdi, og er veldig personlige. Det handler julegaver om.

Dessverre har de aller færreste tid til det julegaver egentlig innebærer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Helt enig.

Tror ikke jeg har fått noe jeg har trengt de siste 10 årene eller noe slikt.

Blir til at jeg og familien min "ønsker" seg noe som kunne vært litt praktisk å ha men som man aldri ville brukt penger på selv.

Så da ender det med at hele familien bytter delvis ubrukelige gaver med hverandre, ingen får noe de trenger eller har spesiellt lyst på.

Jeg og broren min kjøper aldri gaver til hverandre, ser ingenting galt med det, selv om resten av familien ikke er like glad for det.

Selvfølgelig gjelder ikke dette de minste i familien, drar gladlig visa`n til det smelter for deres del :)

Lenke til kommentar

Ja du verden så grusomt det er at folk kjøper ting til kvarandre og har det hyggelig i lag, fysjomfei.

Er ikke alle som har det hyggelig og fint.. f.ks. vi som ikke liekr jula? 0.o

alle kan da vel kjøpe det de trenger selv, så blir jo alt mye enklere!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vanligvis synes også jeg at Julegaver er "teit", men i år var det litt annerledes. Jeg feirer Jul med samboeren, men vi kan ikke alltid være sammen på Julaften, så i år åpnet vi pakkene på lille Julaften. Jeg hadde skrevet et lite dikt om vårt forhold gjennom femten år, og lagt det ved i min gave. Tror du ikke det resulterte i tårer og snørr. Jeg ble ærlig talt litt satt tilbake; ikke er jeg en stor dikter eller noe, men mitt lille bidrag gjorde visst inntrykk på min kjære, og jeg fikk verdens beste klem mens jeg stotret frem "vær så snill å ikke gråt., da..." og måtte kjempe litt mot tårene selv. Det var et klassisk kose-kose øyeblikk, noe det heldigvis er mange av her!

Jeg sender nå også håndskrevne julekort før hver Jul, en tradisjon jeg begynte med for to år siden etter for mange år uten slikt. Ingen sender meg Julekort lenger, da jeg sjelden sendte selv før. Det er karma, og jeg synes det er helt greit. Kanskje det tar seg opp om noen år smile.gif

Gaver handler ikke om å bruke penger, men å glede andre. Det går dessuten fint an å lage noe selv. På den måten både sparer man penger og kan gi noen en svært personlig gave, som kan glede i mange, mange år.

God Jul & Godt Nytt År alle sammen. Nå skal jeg gjøre noe annet enn å henge her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...