Gå til innhold

Spill pc [6000-7000]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns selv, det ikke er så dyrt i norge.

I norge har man 5 års reklamasjonsrett på varer som er ment å vare lengere, og 2 år ellers.

Vet ikke hvordan sverige er, men USA, er det nok dårligere betingelser, og stømforsyning på 110 volt, mens i norge har 230 volt.

Du bør nok reise i minst 2 dager i utlandet, da kan du handle for opp mot 6000 kr.

Ellers risikerer du å måtte betale moms. Vet ikke om du må forhåndsfortolle varer over en vis verdi, siden om du ikke gjør det, kan tollerne ta seg betalt å forholdfortolle varen.

Men du kan få refudert momsen i det landet du handlet i.

Er det stasjonær eller bærbar du skal ha?

Resten hadde du fra før av, hva trenger du? Hvilken spill skal du spille? Hvilken prisklasse?

Hvis du bygger maskinen selv, bør du få en grei pc til ca 4000 til 7000 kr, blir det for dyrt, finnes det nok bruktmarked. Fordelen med å bygge, er at du da enkelt kan legge til ekstra skjermkort, ram eller harddisk senere, hvis du har behov for det. Uten at du mister garantien.

F.eks et oppsett av: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200 hadde nok heller valgt AMD Phenom II X2 560 prosessor istedenfor eller AMD Athlon II X4 645, så har man en maskin som varer lengere, operativsystem kommer i tilegg. Hadde valgt Samsung F3 1TB isteden for den harddisken WD disken komplett valgte.

Leie maskiner, bør du være litt forsiktig med, for det første med tanke på backup og at maskinen blir utdatert. Selv fortrekker jeg bare leie, over en kort periode, mest for å se om maskinen funger, men så har vi elkjøp/lefdal med 30 dagers åpen kjøp også.

Skal du kjøpte brukt, bør du sjekke at kabinettet er "ATX Miditower" slik at oppgradering vil gå lettere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Okey kanskje litt dårlig utfylt av meg, gjorde det i farta.

Men jeg skal bygge pcen selv, skal bare bestille komponenter, skal bare ha innmat og kabinett.

Jeg vil helst at det skal være Intel, har aldri vært noen stor fan av AMD.

Det jeg vanligvis gjør på pcen er å ha veldig mange programmer oppe samtidig, som iTunes, Ventrilo, spill, mirc, nettleser, msn.. Så jeg vil at det skal gå kjapt å starte opp spill og kunne multitaske ut og inn av spillene. Vil ikke gå høyere enn 8000 prisklassen ettersom det er jul og har andre ting å bruke pengene på.

alt i alt en pc som er rask med multitask og lager LITE lyd.

Lenke til kommentar

her har jeg satt sammen en pc for deg for 7300 kr. Denne er fra www.komplett.no. Må bare si med en gang at du BØR kjøpe pc i norge. Hvorfor? Jo det er ikke noe dyrere i forhold til andre lang, og har du tenkt på garantien? om noe blir ødelagt så har du vel ikke tenkt å sende det til Frankrikke eller USA? Det er bare tull.. kjøp i Norge. I allefall her er PC-en:

Gå på denne linken: komplett pc

Trykk på "konfigurer selv" og velg disse komponentene: (jeg ramser opp bare de komponentene som du BØR/KAN skifte ut og likevel holde deg innen prisrammen som du nevnte.)

-Kabinett kan stå slik den er.

-Strømforsyning: Corsair TX 650W PSU ATX 12V

-Prosessor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz

-Hovedkort: Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 ATX, AMD890GX+SB850, DDR3

-Harddisk: Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB Cache

-Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express

Så trykker du på "ikke valgt" på mus, tastatur, skjerm, høytalere, spill, gamertilbehør. Det du liksom ikke trenger og har fra før.

Da har du en veldig god GAMER for den prisklassen. Jeg vil anbefale denne pc-en fordi jeg har en helt IDENTISK pc og jeg kjøpte den på komplett.no for par mnd siden. Det jeg kan si er at jeg er kjempefornøyd, og at du vil få en PC som du vil like. Jeg spiller de nyeste spillene på max oppløsning uten noe problem. Spiller for det meste CoD Black Ops nå.

Når det gjelder komponentene så er hovedkortet og prosessoren VELDIG gode, og vil holde seg lenge etter min mening. Flaskehalsen blir nok skjermkortet, men jeg valgte dette fordi den vil duge en god stund, og det eneste som bør oppgraderes om kanskje par år er skjermkortet.

Alt i alt, er jeg kjempefornøyd og vil anbefale dette på det sterkeste.

For å se hvodan Call og Duty fungerer på denne pc-en se min youtubevideo: min youtube video

PS: seff er denne videoen på youtube av dåsligere kvalitet. Men under spillingen er grafikken helt knall! Under videoen ser du hva min pc-består av, og at den er helt identisk med det jeg ramset opp ovenfor

Si gjerne hva du mener.. :) Og lykke til med kjøpet.

PS: glemte å si at du har 3 års garanti, og seff følger win 7 64 bit med :) herlig det...

Endret av elscorpio
Lenke til kommentar

her har jeg satt sammen en pc for deg for 7300 kr. Denne er fra www.komplett.no. Må bare si med en gang at du BØR kjøpe pc i norge. Hvorfor? Jo det er ikke noe dyrere i forhold til andre lang, og har du tenkt på garantien? om noe blir ødelagt så har du vel ikke tenkt å sende det til Frankrikke eller USA? Det er bare tull.. kjøp i Norge. I allefall her er PC-en:

Gå på denne linken: komplett pc

Trykk på "konfigurer selv" og velg disse komponentene: (jeg ramser opp bare de komponentene som du BØR/KAN skifte ut og likevel holde deg innen prisrammen som du nevnte.)

-Kabinett kan stå slik den er.

-Strømforsyning: Corsair TX 650W PSU ATX 12V

-Prosessor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz

-Hovedkort: Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 ATX, AMD890GX+SB850, DDR3

-Harddisk: Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB Cache

-Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express

Så trykker du på "ikke valgt" på mus, tastatur, skjerm, høytalere, spill, gamertilbehør. Det du liksom ikke trenger og har fra før.

Da har du en veldig god GAMER for den prisklassen. Jeg vil anbefale denne pc-en fordi jeg har en helt IDENTISK pc og jeg kjøpte den på komplett.no for par mnd siden. Det jeg kan si er at jeg er kjempefornøyd, og at du vil få en PC som du vil like. Jeg spiller de nyeste spillene på max oppløsning uten noe problem. Spiller for det meste CoD Black Ops nå.

Når det gjelder komponentene så er hovedkortet og prosessoren VELDIG gode, og vil holde seg lenge etter min mening. Flaskehalsen blir nok skjermkortet, men jeg valgte dette fordi den vil duge en god stund, og det eneste som bør oppgraderes om kanskje par år er skjermkortet.

Alt i alt, er jeg kjempefornøyd og vil anbefale dette på det sterkeste.

For å se hvodan Call og Duty fungerer på denne pc-en se min youtubevideo: min youtube video

PS: seff er denne videoen på youtube av dåsligere kvalitet. Men under spillingen er grafikken helt knall! Under videoen ser du hva min pc-består av, og at den er helt identisk med det jeg ramset opp ovenfor

Si gjerne hva du mener.. :) Og lykke til med kjøpet.

PS: glemte å si at du har 3 års garanti, og seff følger win 7 64 bit med :) herlig det...

jeg sa jeg ville ha intel. men jeg så på denne komplett pc i deler, jeg vil bare legge til en SSD disk. Burde jeg bytte ut prosessorvifta? bare slår til med det der tror jeg, men skal ha en SSD til OS og føler jeg må ha bedre kjøling til prosessoren

Lenke til kommentar

du skal bygge selv altså... det fikk ikke jeg med meg. leste bare ditt første inlegg. jeg valgte den pc-en for å holde meg innenfor prisen som du satt.. 6-7000kr. men dersom du kan betale mer, er seff det alternativet du nevner mye bedre:) gå for den. lurt å ha egen disk til OS, men jeg føler ikke nødvendigheten for det. Uansett, ditt alternativ er bedre, men dyrere seff. har du råd, gå for den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...