Xygor Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Fjernet Endret 27. januar 2018 av Xygor Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Selvfølgelig er det fysisk mulig, spørsmålet er om det er psykisk mulig. Du skal ha ganske mye motivasjon for å trene hver dag frem til (nesten) bursdagen min > Anbefaler deg heller å ta deg en hviledag per 2/3 styrkeøkter og 2/3 joggerunder. Det hjelper ihvertfall for meg ! Lenke til kommentar
Xygor Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Fjernet Endret 27. januar 2018 av Xygor Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg foreslår at du leser litt om trening. GI f i koffeintabletter, de gir deg litt energi, og feil energi i ett par timer. Du tjener mer på å ha hviledager en å trene hver eneste dag. Jeg sier MINST ABSOLUTT MINSt 1 hviledag i uka. EN HEL dag. Hva er målet? Å gå opp i muskelmasse, slanke deg? Lenke til kommentar
Xygor Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Fjernet Endret 27. januar 2018 av Xygor Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Målet mitt er rett og slett å bli i bedre form. Ligger nå og vandrer mellom 72-76 kilo. Planen blir vell å bytte fettet ut med muskler. Så du mener at det ikke er vits at jeg tar tabelettene? Den vekta der sier oss lite når vi ikke vet høyden din... Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 trust me på dette. Du vil garantert merke at du kommer i bedre form med trening 4-5 ganger i uken. Bare ha god intensitet og disiplin. Så får du helga eller 2 andre fri dager. ang tablettene, vis du må ta koffein tabletter for å holde deg oppegående, sier det seg selv at du overtrener. Spis masse sunt du. Lenke til kommentar
SolanGundersen Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Alkohol ødelegger VELDIG for treningen hvis du vil ha kjapp fremgang. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Alkohol ødelegger VELDIG for treningen hvis du vil ha kjapp fremgang. Kilder? 1 Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Alkohol ødelegger VELDIG for treningen hvis du vil ha kjapp fremgang. Sier jeg og.. kilder? for nøaktig 1,5time siden leste jeg vell noe helt annet. Det eneste som skjer er at du blir dehydrert noe som gjør at man mister litt trykket. Du ødelegger kun trening dagen du drikker, dagen etter og KANSJE dagen etter der igjen. MAX 3 dager. Så drikker du lørdag har du fremdeles tjent på å trene hele forige uke samt tirsdag,onsdag fredag osv neste uke. At det sinker framgangen gjør det. Men dog ikke så mye at det er stort merkbart blandt hobby trenere/mosjonister http://www.side2.no/helse/article2095327.ece Endret 14. desember 2010 av Hightow3r Lenke til kommentar
Sink Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Spis godt og hvil mye så er det ikke noe problem å trene hver dag. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) ser egentlig ikke grunnen til og trene hver dag, 3-5dager holder. Og da får kroppen din mer hvile også. Om du skal trene hver dag må du isåfall trene veldig lett om du ikke skal bli overtrent, så hold deg til 3-5dager - og ha PLANLAGT hva du skal trene hver gang du drar på trening, ha progresjon og ha et bra kosthold og sov bra - og ikke minst varm opp bra på hver trening! da mener jeg varme opp ikke jogge eller bare sykle. Siden du er nybegynner kan du ha lav vekt og mange reps så du får inn teknikken med markløft, knebøy, benkpress hver økt lykke til Endret 15. desember 2010 av joakimz Lenke til kommentar
Xygor Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) Fjernet Endret 27. januar 2018 av Xygor Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Over tid blir nok dette mye, men det finner du jo ut kroppen som bestemmer. Men uansett så blir baseøvelser viktigere for og få bedre kondis - f.eks vil markløft og knebøy bedre abreidskapasiteten din på en rekke kondisaktiviteter og føre til at du blir bedre på f.eks langdistanseløping. Så ville nok ha trent styrke 3 ganger i uken med fokus på baseøvelser, og få noen til og se på teknikken eller filme det og legge det ut å få kritikk på det. Og ha 1-2 kondis økter. Lenke til kommentar
Bentus Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Heilt ening med joakimz. Base øvelser er det eneste som hjelper i begynnelsen. Og spis bra mat med kalori overskudd, og varier dette utover fremgangen din. Alkohol ødelegge trening, kanskje ikke for den som drikker moderat, eller for han som bare mosjonerer. Man vil alltid merke fort søndag/mandags treninga ikke er på topp, eventuelt stagnerer. Jeg selv drikker bare 2-3 ganger i året, og merker det alvorlig fort at jeg stagnerer etter en fuktig kveld på byen. Og du bør ikke gå på den fella der du bare trener biceps og triceps en dag og slikt. Rygg treningen holder plentig i begynnelsen. EKSEMPEL: Mandag: Skulder og triceps Skulder press, 2 oppvarmingssett, første oppvarming 20 rep. det andre på 15 rep. Så er det 3 sett etter 2 oppvarming. start på 12 rep. så til 10. så, så tungt du klare å gjøre 6 til 8 reps Så dipps, store delen av triceps, denne trenes osgå av skulderpress, så da avlsutter vi med dipps. 1-2 oppvarming. ta først maskin, (kan også ta maskin alle setta dem første gangene), Så ta 2-3 sett etterpå. Fra 12, 10, også prøv å nå 8-10 rep på siste settet på så tungt som du klare. Så mage, her tar du crunches (søk på google/ youtube og se viss du lure). Samme rutine som på dem andre øvelsene. Onsdag: Rygg Varm opp med step maskin i 10 min før du begynner vekter. Dette aktiverer blod tilførsel på alle muskler som skal brukes under de forskjellige øvelsene. Første øvelsen er ned trekk, her skal du lene deg litt bakover så du trekker ned mot på brystet. Samme rutiner som på dem andre øvelsene. 2 oppvarming, første på 20 rep. andre på 15 rep. Så begynner du litt tyngre løft på 12 rep, så 10, så, så tungt du klarer på 6-8 rep. Andre øvelsen er sittende roing med enten smalt grep eller litt bredere grep. Samme rutine som på dem andre. Siste øvelsen er Stående stang roing, med nesten samme rutine som på dem andre, begynn først med 20 eller 15 (altså 1-2 oppvarminger) også fra nedover som på dem andre. Du kan gi deg på 2 sett også viss 3 blir for mye. Torsdag: Bein Knebøy eller beinpress. Samme rutiner som dem andre Fredag: Bryst Her velger du enten stang eller manualer, jeg synes selv at det er best med manualer, så får du ikke så stive skuldrer og bryst. Start først med vanlig press, ligg flatt, samme rutine som på dem andre øvelsene. andre øvelsen er samme bare skrå (oppover) Lørdag: Styrke løft Markløft, samme rutiner som dem andre Også avslutt med en biceps øvelse, velg en favoritt. Samme rutine som dem andre. Mandag og fredag, trener du mye av det samme egentlig, skulder og triceps. For å få mest mulig framgang, så må man ikke trene en egen dag på biceps og triceps. Fordi dette trenes egentlig to ganger i uken. Lykke til !! Lenke til kommentar
IonNight Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Målet mitt er rett og slett å bli i bedre form. Ligger nå og vandrer mellom 72-76 kilo. Planen blir vell å bytte fettet ut med muskler. Så du mener at det ikke er vits at jeg tar tabelettene? Den vekta der sier oss lite når vi ikke vet høyden din... Hvis du hadde lest fra starten så hadde du visst det. Xygor: Husk at mye søvn er superviktig Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Hvis du hadde lest fra starten så hadde du visst det. Det har nok blitt oppdatert inn senere. Typisk etter at han spurte om det. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Målet mitt er rett og slett å bli i bedre form. Ligger nå og vandrer mellom 72-76 kilo. Planen blir vell å bytte fettet ut med muskler. Så du mener at det ikke er vits at jeg tar tabelettene? Den vekta der sier oss lite når vi ikke vet høyden din... Hvis du hadde lest fra starten så hadde du visst det. Xygor: Husk at mye søvn er superviktig Hvis du hadde sett på klokkeslettene så hadde du kanskje skjønt at trådstarter har redigert innlegget sitt............. Så wingeer har helt rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå