Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pioneer DEH-P88RS-2 VS Pioneer DEH-7200SD

SD88

Anbefalte innlegg

Klarer ikke å bestemme meg, men står nå mellom disse to, har hørt at p88RS-2 er en ekstremt bra spiller, men usikker om jeg har bruk for en så dyr spiller, men samtidig så er 7200SD også en bra, og billigere.

Noen som har noen meninger?

Nevner også at p88RS-2 koster 3000,- og 7200SD koster 1600,-

Stor prisforskjell.

Endret av San22_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer helt an på hva du skal oppnå. Skal du ha god lyd eller mange muligheter?

Jev ville selv gått for p88rsen fordi den er bedre på alle punkter, lydmessig sett.

Jeg hadde den selv og kom på andre plass under EM i bilstereo (Experienced 5, EMMA)

Dessuten er ikke mulighetene med p88rsen så labre som du tror. Med overganger, (IP-Bus -> RCA) eller IP Bus til Ipod så har du det meste av det du skulle trenge.

Lenke til kommentar

Nå bør det også nevnes at man ikke blir noen norgesmester med den spilleren uten å bruke masse penger på innstallasjon av div gode høyttalere og forsterkere, og da snakker jeg ikke om å bare bytte ut de orginale med noe annet.

Trådstarter vil neppe høre store forskjellen på de spillerene, hvis han ikke har annet bra utstyr, demping i hele bilen osv.... Kanskje han til og med hører på mp3 i "dårlig" format.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå bør det også nevnes at man ikke blir noen norgesmester med den spilleren uten å bruke masse penger på innstallasjon av div gode høyttalere og forsterkere, og da snakker jeg ikke om å bare bytte ut de orginale med noe annet.

Trådstarter vil neppe høre store forskjellen på de spillerene, hvis han ikke har annet bra utstyr, demping i hele bilen osv.... Kanskje han til og med hører på mp3 i "dårlig" format.

Utifra hva dere nevner her så er nok 7200SD spilleren for meg, ser ikke noe grunn til å betale mye mer for en spiller hvis jeg ikke hører noen forskjell på dem(med standard høytalere).

Takk til begge :thumbup:

En ting til, er det mulig å slette tråder? Har fått svar på det jeg trenger :)

Før jeg avslutter så lurer jeg på om noen vet om denne kenwood spilleren tar cd plater?

http://www.pixmania.com/no/no/4894984/art/kenwood/bilstereo-cd-bluetooth-kd.html

Ser at det står CD i beskrivelsen, men har ikke sett noen videoer eller bilder hvor det vises.

Skal ikke kjøpe den selv, men en bekjent av meg lurte på om jeg kunne spørre her :)

Hvis linken ikke virker så er navnet på spilleren, Kenwood KDC-BT60U

- San22

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil gå for p88rs2? Per dags dato er det den beste spilleren du kan få for så lav pris. Den har de fleste muligheter en kunne trenge SAMT du har mer enn nok justerings muligheter for å få alt til å låte tålig greit tonalt sett samt at det meste ikke er ut av fase.

Kan nevne en MB E230(noe i den duren, 198x mod med høytalere i dash og bensintank rett bak baksetene) Merket stor forskjell mellom p88rsen og den derne ipod, jack alt i alt spilleren rett og slett fordi vi hadde muligheten til å tvinge elemenetene til å gjøre litt mer enn det de klarte med den andre spilleren. Så hvorfor ikke gå for en skikkelig spiller mens du kan i stedenfor å gå for alt rælet som blir solgt og prakka på folk?

Du vet hva jeg mener, du vet hva jeg har brukt. Sjekk bilstereoforumet og spør der hvilken du burde velge...

Konkuranse eller ikke, god lyd er noe som burde stå på første prio hos alle, om det så koster en 500 lapp ekstra så er det verdt det.

Lenke til kommentar

Hadde det stått mellom en biltema-spiller og P88, så hadde jeg skjønt hva du mente, men den 7200 spilleren er en knallbra spiller med god lyd, og absolutt brukendes for folk flest. Så min mening blir fortsatt at han velger 7200 spilleren til sitt bruk.... Med mindre han har et problem med å bli kvitt penger da, men da regner jeg med at han hadde kjøpt høyttalere og forsterker også ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det stått mellom en biltema-spiller og P88, så hadde jeg skjønt hva du mente, men den 7200 spilleren er en knallbra spiller med god lyd, og absolutt brukendes for folk flest. Så min mening blir fortsatt at han velger 7200 spilleren til sitt bruk.... Med mindre han har et problem med å bli kvitt penger da, men da regner jeg med at han hadde kjøpt høyttalere og forsterker også ;)

Jeg er enig i at det er verdt å betale litt ekstra for å få det "lille ekstra", men grunnen til at jeg spør er at jeg kommer aldri til å oppgradere høytalerene i denne bilen. For meg personlig er det bortkastet penger å bruke flere tusen kroner på noe som høytalere i en bil. Så lenge jeg hører musikken, og hører radion, så er jeg fornøyd :)

Dessuten så spiller de originale høytalerene meget bra, jeg er ingen ekspert, men det mye bass i dem, og for meg holder det i masse vis :)

Noen er skikkelig dilla på store anlegg, og det er bare fint, men jeg er ikke en dem.

Men selv jeg ønsker en bra spiller, for å få det meste og det beste ut av det jeg har. Og hvis 7200SD klarer den jobben, så hvorfor betale 1500 kroner ekstra for en annen?

Og den som tenker at en biltema spiller til 500kr hadde klart å oppfylle ønskene mine, vel, selv jeg har bra smak og det blir ikke bedre enn Pioneer :)

Takk til begge :)

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil gå for p88rs2? Per dags dato er det den beste spilleren du kan få for så lav pris. Den har de fleste muligheter en kunne trenge SAMT du har mer enn nok justerings muligheter for å få alt til å låte tålig greit tonalt sett samt at det meste ikke er ut av fase.

Kan nevne en MB E230(noe i den duren, 198x mod med høytalere i dash og bensintank rett bak baksetene) Merket stor forskjell mellom p88rsen og den derne ipod, jack alt i alt spilleren rett og slett fordi vi hadde muligheten til å tvinge elemenetene til å gjøre litt mer enn det de klarte med den andre spilleren. Så hvorfor ikke gå for en skikkelig spiller mens du kan i stedenfor å gå for alt rælet som blir solgt og prakka på folk?

Du vet hva jeg mener, du vet hva jeg har brukt. Sjekk bilstereoforumet og spør der hvilken du burde velge...

Konkuranse eller ikke, god lyd er noe som burde stå på første prio hos alle, om det så koster en 500 lapp ekstra så er det verdt det.

Det er snakk om nesten 1500 kroner ekstra :) Den dagen jeg finner det langs veien, så kjøper jeg en p88rs2 :)

Lenke til kommentar

Har et siste spørsmål, kikket litt videre på nettet og fant denne spilleren: http://www.pixmania.com/no/no/4873959/art/pioneer/multimedia-bilstereo-usb.html

Noen som har noen meninger om denne spilleren?

Syns det er litt kjedelig at den ikke spiller av cd plater, så jeg kikket litt videre og kom over denne til 200kroner mer: http://www.pixmania.com/no/no/2851192/art/jvc/bilstereo-dvd-usb-mp3-kd.html

Må innrømme at jeg liker designet til Pioneer'n bedre, men er den bedre enn JVC'en?

Hadde håpet på at noen kunne komme med noen tilbakemeldinger snarest da jeg har planer om å ønske meg en av dem til jul :)

Takk!!!

Endret av San22_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ble Pioneer p88rs2 på meg likevel. Fant en brukt en til 2000 kroner:)

Ble ikke noe bestilling av Pioneer 7200SD da jeg har fikk høre fra mange på bilstereoforumet at pixmania var et sted enn burde unngå, mange som har hatt mye problemer med dem. Ville ikke ta den sjansen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...