Huldriel Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hei! Jeg vil selge mitt Canon Eos 450D til fordel for et Canon Powershot G12, da jeg har en 5D mkII jeg bruker ellers. 450D'en er brukt ca. ett år i strekk, men veldig pent. Tror ikke det finnes en eneste ripe i det. Har også hatt det inne på service. Greia er det at da jeg kjøpte det, så skulle det vel egentlig følge med et Sigma 18-55mm objektiv, men fordi de var tomme for kit-pakke, slengte de med et Sigma 18-200mm i stedet. Komplett selger dette objektivet til i underkant av 2800,- om jeg ikke husker helt feil, men hva er kamerahuset verdt? Hva kan jeg få for hele pakken? Det vil følge med alt av papirer, brosjyrer og også en bæreveske jeg har kjøpt i ettertid. (Om noen har noe å skyte inn ang. å bytte 450D'en til en PowerShot G12, så kom gjerne med det også. Jeg tenker som så at dette er et ypperlig feriekamera, og også for oss som liker å dra på konserter, men ikke orker fullt utstyr. Evt. er et såkalt hybridkamera et bedre valg?) TAKK! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hva menes egentlig med et "pent brukt" kamera? Trykket veldig forsiktig på utløseren? Aldri brukt utendørs? Eller aldri brukt i regn, sludd eller snø? Eller aldri brukt det i støvete bygater eller på sandstrender? Aldri ved sjøen? Aldri på fjellet eller i skogen? Har du aldri utsatt kameraet for temperatursvingninger? Eller kanskje aldri brukt seriebilder? Jeg har alltid lurt på hva som menes med "pent brukt kamera". Lenke til kommentar
Huldriel Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Er ikke det ganske logisk? Man har brukt det med forsiktighet/brukt det pent. Ikke slengt det fra seg her og der, ikke i dårlig vær, etc. Jeg skrev jo at det ikke var en ripe i det Men for all del, vi kan jo diskutere dette "utrykket" i stedet for å finne svar på det jeg lurer på. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Ok, så da er det pent brukt. Hva er veldig pent brukt da? Neida.. bare tuller med deg. Skal ikke ødelegge salgsannonsen din. Lenke til kommentar
Huldriel Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Tja, si det. Jeg brukte silkehansker hver gang jeg tok på det, og dro det så klart ikke med ut av huset. Om natten sov det i en egen seng. Men beklager den noe feminine måten å forklare ting på, men enkelte av oss kvinnebein har et ordforbruk der både "veldig", "kjempe", "sykt" osv. dessverre blir rotert på litt for ofte. Ja, spøk til side. Håper noe har noe vettugt å komme med Folk selger jo dette kameraet til SYKT mange forskjellige priser. Endret 13. desember 2010 av Huldriel Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Sigma 18-200 - er det utgaven med bildestabilisering? Det passer med prisen (2.800,-). Objektivet bør du få 60-70% av nypris - vil tro at 1750,- er prisen du bør legge deg på. Jeg tok en rask titt på foto.no og finn.no. Det er tydelig at EOS 450D eierene ikke har fulgt med i timen, for de prisene er alt for høye. Jeg tror det skal være vanskelig å få noe mer enn 2.500,- for huset. Tror 2.000,- er mer realistisk. Lenke til kommentar
Huldriel Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Uff da. Var det jeg var redd for. Tenkte jeg skulle klare å finansiere G12 med pengene for 450D, men det ser ikke så lyst ut nå nei Er den uten bildestabilisering når jeg tenker meg om. Så ja, da er det ikke mye å få igjen for det. Lenke til kommentar
Huldriel Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Beklager å dra opp en gammel tråd, men jeg er fortsatt usikker på å sette pris her. Det er mulig det er forferdelig umoralsk av meg, men når man ser alle andre overpriser kameraene sine, så blir jeg jo litt interessert i å få til det samme selv. Overpriset kamera? Bl.a. dette er vel veldig overpriset? Hun skriver også at samlet verdi er 12000,- Da har jeg lite lyst til å selge mitt for 3750,- om jeg kan få mer for det. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Beklager å dra opp en gammel tråd, men jeg er fortsatt usikker på å sette pris her. Det er mulig det er forferdelig umoralsk av meg, men når man ser alle andre overpriser kameraene sine, så blir jeg jo litt interessert i å få til det samme selv. Overpriset kamera? Bl.a. dette er vel veldig overpriset? Hun skriver også at samlet verdi er 12000,- Da har jeg lite lyst til å selge mitt for 3750,- om jeg kan få mer for det. Det letteste for og sammenlingne priser er å bruke Team Biathlon sin bruktpris-guide, da finner du ut gjennomsnittlig bruktpris. Bare husk at disse priser er forlangte priser, Mange som pruter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå