Psycho Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Heisann. Har valgt å sammenligne boken Menn som hater kvinner og den påfølgende filmen som mitt særemne i norsk (VG3). Har lest boka og sett filmen, men trenger hjelp med å finne en god problemstilling. Da det er dette hele oppgaven skal settes opp mot, synes jeg det er viktig at både jeg og sensor finner den interessant. Så jeg trenger deres hjelp til å finne en god problemstilling. Regner med at de fleste som er relativt interesserte i bøker har lest den, og dere som ikke har gjort det; les den. Lenke til kommentar
tomkrugis Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hei! Ble nettopp færdi med mitt særemne, ca 2 uker siden. Min gruppe på 2 pers valgte å analysere en film, hvor jeg sto å pratet i 17 minutt om hvordan kamera hadde blitt brukt, redigering osv. Fikk 5 på dette særemnet, så er veldig fornøyd! Min problemstilling var da "Hva som skjer i/med kameraet og redigering" Siden du har sammenligning av film og bok, så kan det jo kanskje være reelt å ha ei problemstilling som hvorvidt hva som kjennetegner det at det er ett verk av Stieg Larsson...Eller virkemidler og skrivemåte i filmen og boken, trekke noen sammenligninger der kanskje ? Lenke til kommentar
Psycho Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Burde kanskje ha lest minst to bøker av Stieg om jeg skulle trukket ut kjennetegnene hans, men den skal tas opp til vurdering. Høres ut som at ditt framlegg må ha vært spennende. Lenke til kommentar
Psycho Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Andre innspill? Trenger de til i morgen. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå