MilKman' Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 På de barene/utestedene jeg har vært på (Uten servering) står det som regel en kopp el. hvor det står "Tips" på. Det er jo ingen regler for å tipse, men hvis jeg har vært innom baren flere ganger iløpet av dagen, så legger jeg som regel igjen et par kroner for god service. (Om det faktisk er god service, og om de er hyggelige). Men det skal jo selvfølgelig bare mangle at de skal gi god service. Når jeg er på utesteder og resturanter i utlandet så tipser jeg stortsett 10-20%. Det samme gjelder resturanter i Norge (Om det er finere resturanter - ikke som Peppes etc.) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hvis jeg får muligheten til å skrive inn summen (på kortterminaler) pleier jeg å øke til nærmeste 50-lapp, avhengig av hvor god servicen var og oppførselen/humøret til servitøren/han som leverer pizzaen. Jeg har selv jobbet som både pizzasjåfør og servitør (på finere restauranter/hoteller), og det er ikke spesielt mye tips å hente fra norske gjester. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Tipser aldri i Norge, av og til i utlandet Men egentlig er jeg i mot dette, ta heller noen kroner mer for produktene sier nå jeg! Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Følger naturligvis normer og skikker i utlandet. På utesteder slenger jeg kanskje oppi et par enkroninger i tipsbøtta. På restaurant er jeg lite som student, og hvis jeg først er det er sjansene store for at jeg ikke betaler selv eller at det er et sted der man ikke skal tipse. Taxi betaler jeg med kort og har sjeldent kontanter, og jeg har egentlig ikke lyst til å tipse for å bli slengt rundt i baksetet og betale i dyre dommer for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå