brk Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) 18-200 suger fotballer. CA i mengder. http://the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=476&Camera=474&Sample=0&FLI=1&API=2&LensComp=675&CameraComp=474&SampleComp=0&FLIComp=1&APIComp=2 Endret 15. desember 2010 av brk Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Tror dere prisene vil droppe i januar? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Svært sjeldent at objektiver følger normale kjøpemønster det inkludert nyttårs-salg,hvis et objektiver får reduserte priser er det grunnet pris-konkurranse eller at det er et utgående objektiv. Endret 15. desember 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Klarte ikke og holde meg i dag. Kjøpte både kamera og objektivet. fikk med 2 fotobok gavekort på 299kr. 15200kr hos japan photo i kristiansand (prutet ned en 1000lapp) Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Klarte ikke og holde meg i dag. Kjøpte både kamera og objektivet. fikk med 2 fotobok gavekort på 299kr. 15200kr hos japan photo i kristiansand (prutet ned en 1000lapp) Da ble det Canon 7d med hvilket objektiv? Gratulerer! Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Det ble med en EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM Så beholder jeg den telelinsa jeg har ei stund. Stor forskjell på kameraene. Andre plasseringer enn jeg er vant med. Brukte 10sekunder på og bare finne av og på knappen Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Grats - tror du blir veldig happy! Og - skyt i RAW! Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Noen her som har tips til ei god veske? Den jeg hadde er for små nå til og romme ladder, kamera med objektiv og ekstra objektiv. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Hva med den som er diskutert i tråden her? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Takk, har lenge hatt lyst på NG-baggene. Får teste denne! Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Grats - tror du blir veldig happy! Og - skyt i RAW! Det er en herlig kombinasjon, tror ikke du blir annet enn fornøyd med den. Og sånn forresten: hvis du blir skuffet av bildene fra kamera (selv om de er RAW), kan det hende de trengs en del oppskarping. Har vel vært diskutert en del i 7D-tråden, men jeg har ikke selv peiling. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Grattis,en superkombinasjon Bare husk og formatere kortet i kameraet først,og det er fornuftig å formatere kortene i kameraet hver gang du har overført bildene til dataen.Du burde også unngå og slette bilder i kameraet da det kan gi litt tull angående nummerering. Og skyt i raw,da kan du enkelt redigere de i Canon DPP programmet som følger med,der har du også mulighet til og bruke alle ferdiginnstillingene som man normalt bare får bruk hvis man skyter i JPG,fordelen er at du i etterkant kan selv bestemme hvilken "look" du vil at bildene skal ha.Og begynn med en gang og lag deg et fornuftig album som gir deg mulighet til og søke på enkelte preferanser.Du må også skarpe opp bildene som 7D tar da de blir litt uskarpe. Har selv kjøp et sådan "look-alike" NG-bag,funker gull men det kan ta litt tid før ordren blir effektuert. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Takk for tipset. Canon DPP,er det enklere med RAW behandling enn f.eks Photoshop cs5? For album har jeg til nå brukt Ligthroom. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Takk for tipset. Canon DPP,er det enklere med RAW behandling enn f.eks Photoshop cs5? For album har jeg til nå brukt Ligthroom. Da er det jo bare å fortsette å bruke Lightroom. Den er jo beregnet på RAW filer. DPP anbefales gjerne til de som ikke bruker Lightroom (eller lignende) og ikke er kjent med RAW. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Hvis du er komfortabel med CS5/LR3 så bruk dem Bruker ikke selv DPP,men flere sier at konvertering til dng filer foregår smertefritt i DPP så det er et fint program for nybegynnere. Jeg bruker en presets i LR3,så når jeg laster inn raw-filene blir alle bildene automatisk oppskarpet,jeg klarer det meste av bilde-prosessering i LR3 så ser egentelig ikke noen grunn for og kjøre alle bildene innen photoshop først. Lenke til kommentar
Fotto Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) . Endret 7. januar 2011 av Fotto Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 5D - ingen liveview, og skjermen kunne vært bedre. Hvis du vet hva du er ute etter og hva du får - løp og kjøp. Lenke til kommentar
Fotto Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) . Endret 7. januar 2011 av Fotto Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Grats - tror du blir veldig happy! Og - skyt i RAW! Det er en herlig kombinasjon, tror ikke du blir annet enn fornøyd med den. Og sånn forresten: hvis du blir skuffet av bildene fra kamera (selv om de er RAW), kan det hende de trengs en del oppskarping. Har vel vært diskutert en del i 7D-tråden, men jeg har ikke selv peiling. Etterbehandling/oppskarping er vel obligatorisk uansett hvilket speilreflekskamera en har, det er vel litt av hensikten. Skal du skyte jpg og grønn firkant, kan en like gjerne kjøpe seg et kompaktkamera Endret 7. januar 2011 av Snekker`n Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Etterbehandling/oppskarping er vel obligatorisk uansett hvilket speilreflekskamera en har, det er vel litt av hensikten. Der er det stor forskjell. Ihverfall når det hjelper oppskarpning. Det er fordi det er mange faktorer som påvirker skarphet (piksel-størrelse, AA filter, signalprosessor osv). 5DMkII filene trenger veldig lite oppskarpning i forhold til f.eks. 7D. Faktisk de eneste filene jeg har sett som er i nærheten (dvs. de er muligens enda bedre) er Olympus E-5 filene. Skal du skyte jpg og grønn firkant, kan en like gjerne kjøpe seg et kompaktkamera Fixed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå