kimare Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Snart jul og PS3 ligger under treet. I den forbindelse hadde vært greit å få en oversikt over spill som passer målgruppa dvs mine barn på 5 år (jente) og 10 år (gutt). Har i dag en gammel xbox, som eldstemann disponerer, men i ps3 er til begge slik at vi det er viktig å få noe som kan passe 5-åringen. Foreløpig har jeg oppfattet at Little Big Planet er kan sammenlignes med Super Mario og ModNation Racers som sammenlignes med Mario Kart. Er det andre spille som er verdt i kikke på? Til 10-åringen er Fifa eller Pes aktuelt, ett eller annet bilspill (Gran Turismo), ett skate/ snowboard spill. Alle gode forslag til spill mottas med takk. Er de tilgjenglige i billighylla er det en fin bonus. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Buzz hadde kanskje vært noe å plukke opp. Finnes Buzz jr. spørsmål på Playstation Store. Lenke til kommentar
praystation Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Jeg har selv 2 jenter på henholsvis 5 og 7 år. De elsker LittleBigPlanet så det anbefales på det sterkeste. Det får du også kjøpt til en veldig billig penge, spesielt hvis du bestiller fra utlandet. Andre spill som kan fenge begge kjønn er LEGO-serien (Batman, Star Wars, IndianaJones osv.) hvor man også kan spill 2 samtidig. EyePet Kan er også populært for jentene, men da trenger du PlaystationMove med kontroller og kamera. Ellers har man jo SingStar til jenta og forenkla versjoner av juniorBuzz som kan lastes ned fra PSN Store i tillegg til en rekke andre gamle klassikere til en billig penge. Ratchet & Clank er et morsomt spill for 10-åringen kanskje. Endret 13. desember 2010 av praystation Lenke til kommentar
kimare Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Buzz hadde kanskje vært noe å plukke opp. Finnes Buzz jr. spørsmål på Playstation Store. Skal sjekke det opp. Må vi ha Buzz-kontrollere for å spille Buzz jr? Jeg har selv 2 jenter på henholsvis 5 og 7 år. De elsker LittleBigPlanet så det anbefales på det sterkeste. Det får du også kjøpt til en veldig billig penge, spesielt hvis du bestiller fra utlandet. Andre spill som kan fenge begge kjønn er LEGO-serien (Batman, Star Wars, IndianaJones osv.) hvor man også kan spill 2 samtidig. EyePet Kan er også populært for jentene, men da trenger du PlaystationMove med kontroller og kamera. Ellers har man jo SingStar til jenta og forenkla versjoner av juniorBuzz som kan lastes ned fra PSN Store i tillegg til en rekke andre gamle klassikere til en billig penge. Ratchet & Clank er et morsomt spill for 10-åringen kanskje. Jeg tviler meget sterkt på at det vil bli særlig koslig om vår 10-åring skal spille sammen med vår 5 åring, men de har jo venner heldigvis Singstar står forsåvidt på lista, men vi tenker å vente litt med dette. EyePet er et godt forslag. Rayman 3 var en slager på xboxen når han var yngre, men har har lite interesse av denne type spill idag. Mulig LBP tenner sjangeren på ny. Ellers har jeg lest at LocoRoco som kan lastes ned også er et godt alternativ. Hva er forøvrig anbefalt båndbredde ved nettspilling? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Sly Collection HD kanskje.. 3 spill for 400 kroner.. Tror Sly 2 og 3 var på Norsk på PS2, men ikke eneren som er det eldste og dårligste spillet i den samlingen.. Er ikke sikker da ingen norske websiter utenom spillmagasinet har giddet å reviewe spillet, og spillmagasinet nevner ikke hvilke språk som fulgte med. http://www.spillmagasinet.no/article3046025.ece http://www.eurogamer.net/articles/2010-11-26-the-sly-trilogy-review?page=1 Endret 15. desember 2010 av KongRudi Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Alt av Ratchet&Clank. Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Støtter Sly Collection utrolig gode spill! Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Digger HD fra Playstation Store. Har også 2-player slik at begge kan spille samtidig på lag og "mot" hverandre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Hva med Playstation's mye Move? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Har ikke nevnt noen spill hvor du må ha ekstra-utstyr, men om du har PSMove, så er Sports Champions er veldig bra. Er usikker på Start the party, men det kan jeg sikkert fortelle mer om etter jul. På Beyond3d-forumet skryter de også veldig over nedlastbare Beat Sketchers, men der må du kanskje hjelpe dem litt igang. når han spiller med oransj handicap. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Move er absolutt aktuelt, men nå synes vi i grunn at en PS2 med spill er mer enn dyrt nok slik at Move får vente til en senere anledning. Little Big Planet, EyePet og Fifa 11 er på vei. Sly/ Ratchet og Clank er aktuelle dersom Little Big Planet faller i smak. Move med Sports Champions og Modnation Racers står på lista til en senere anledning. Når det gjelder bilspill, ser det ut til at split-screen modusen er tilnærmet død. Ingen av de nye store titlene tilbyr dette, noe jeg finner ganske utrolig, hvem har ikke samlet kompiser til øl, pizza og bilduell på TV-en, dette er jo mulig med nye NFS Hot Pursuit, GT5, Dirt og andre titler Jeg synes det er pussig at spillerne ikke reagerer negativt på dette. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Når det gjelder bilspill, ser det ut til at split-screen modusen er tilnærmet død. Ingen av de nye store titlene tilbyr dette, noe jeg finner ganske utrolig, hvem har ikke samlet kompiser til øl, pizza og bilduell på TV-en, dette er jo mulig med nye NFS Hot Pursuit, GT5, Dirt og andre titler Jeg synes det er pussig at spillerne ikke reagerer negativt på dette. GT5 støtter 2 player split screen=) Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Move er absolutt aktuelt, men nå synes vi i grunn at en PS2 med spill er mer enn dyrt nok slik at Move får vente til en senere anledning. Little Big Planet, EyePet og Fifa 11 er på vei. Sly/ Ratchet og Clank er aktuelle dersom Little Big Planet faller i smak. Move med Sports Champions og Modnation Racers står på lista til en senere anledning. Når det gjelder bilspill, ser det ut til at split-screen modusen er tilnærmet død. Ingen av de nye store titlene tilbyr dette, noe jeg finner ganske utrolig, hvem har ikke samlet kompiser til øl, pizza og bilduell på TV-en, dette er jo mulig med nye NFS Hot Pursuit, GT5, Dirt og andre titler Jeg synes det er pussig at spillerne ikke reagerer negativt på dette. Bilspill kommer nok til å få mere split-screen fremover, mest pga. den nye satsingen på 3D. Når du lager spillmotoren til å streame to bilder, ett bilde til hvert øye så er det ikke så vanskelig å lage stream for 2 spillere heller i vanlig 2D. Motorstorm - Pacific Rift (2'eren) er vell sannsynligvis bilspillet med best splitscreen-muligheter, etter masse klager på eneren over manglende splitscreen, så fikk vi muligheten til både 2 og 4 player local splitscreenspilling på oppfølgeren. Du kan velge om du vil splitte vertikalt eller horizontalt på 2 player. Det kommer forresten ett nytt Motorstorm (Apocalypse) i 2011, målsettingen er at det skal komme i butikken innen slutten på Mai. Men tror ikke det passer for barn, da løpene foregår midt i en krigsone, og forskjellige grupper jakter på racerene samtidig som de konkurerer. Her er gameplay fra juni i år, blir sikkert litt bedre da det var ett år før spillet er ferdig, men virker ganske kult fordet.. Splitscreen-multiplayer mulighetene i GT5 er ikke særlig bra, er ikke data-biler, bare menneskelige. Blir sikkert fikset men ingenting er sikkert enda. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Bilspill kommer nok til å få mere split-screen fremover, mest pga. den nye satsingen på 3D. Når du lager spillmotoren til å streame to bilder, ett bilde til hvert øye så er det ikke så vanskelig å lage stream for 2 spillere heller i vanlig 2D. Motorstorm - Pacific Rift (2'eren) er vell sannsynligvis bilspillet med best splitscreen-muligheter, etter masse klager på eneren over manglende splitscreen, så fikk vi muligheten til både 2 og 4 player local splitscreenspilling på oppfølgeren. Du kan velge om du vil splitte vertikalt eller horizontalt på 2 player. Splitscreen-multiplayer mulighetene i GT5 er ikke særlig bra, er ikke data-biler, bare menneskelige. Blir sikkert fikset men ingenting er sikkert enda. Motorstorm virker forsåvidt interessant, men jeg ser at spillet har 16 års grense, vi har vært ganske "kjipe" på alt som har med aldersgrenser på spill og film å gjøre, og jeg ser ingen grunn til å slippe dette prinsippet enda. Forøvrig hadde det vært greit med en oversikt over hvilke spill som støtter flerspiller fra sofaen. Hadde det vært en ide å samle disse i en egen tråd? Endret 20. desember 2010 av kimare Lenke til kommentar
praystation Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Move er absolutt aktuelt, men nå synes vi i grunn at en PS2 med spill er mer enn dyrt nok slik at Move får vente til en senere anledning. Little Big Planet, EyePet og Fifa 11 er på vei. Sly/ Ratchet og Clank er aktuelle dersom Little Big Planet faller i smak. Move med Sports Champions og Modnation Racers står på lista til en senere anledning. Du skriver at du ønsker å avvente Move men har bestilt EyePet??? Regner med at du har bestilt den første versjon uten Move støtte? Uansett vil du trenge et Eye kamera. Vil bare legge til at spillet fungerer mye bedre med Move enn den vedlagte plastskiva som er i den originale versjonen. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Regner med at du har bestilt den første versjon uten Move støtte? Uansett vil du trenge et Eye kamera. Vil bare legge til at spillet fungerer mye bedre med Move enn den vedlagte plastskiva som er i den originale versjonen. Har bestilt denne. Lenke til kommentar
praystation Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Jepp, er den originale utgaven hvor du bruker kamera + et vedlagt plastkort. Det funker ok, men kan være litt vanskelig å kameraet til å gjenkjenne kortet helt i starten av spillet. Dersom du senere skulle gå i anskaffelse av PS Move kan du laste en gratis Move oppdatering til spillet på 2 GB. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2010 Jepp, er den originale utgaven hvor du bruker kamera + et vedlagt plastkort. Det funker ok, men kan være litt vanskelig å kameraet til å gjenkjenne kortet helt i starten av spillet. Dersom du senere skulle gå i anskaffelse av PS Move kan du laste en gratis Move oppdatering til spillet på 2 GB. Det høres strålende ut. Når jeg har Øye kamera trenger jeg noe mer enn bevegelses-kontroller for å ha en oppegående PS Move? Det er vel dette som følger med i startpakken? En navigasjonskontroller er selvsagt kjekt å ha men ikke nødvendig? Lenke til kommentar
praystation Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Det høres strålende ut. Når jeg har Øye kamera trenger jeg noe mer enn bevegelses-kontroller for å ha en oppegående PS Move? Det er vel dette som følger med i startpakken? En navigasjonskontroller er selvsagt kjekt å ha men ikke nødvendig? Jepp, stemmer det. Du trenger kun å kjøpe deg en bevegelses-kontroller så lenge du har kamera fra før. Navigasjonskontrolller er ikke nødvendig så lenge du ikke har tenkt å spille skytespill á la MAG eller Resident Evil 5. Man kan også i nøden bruke den vanlige kontrolleren i stedet for navigasjonskontroller. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Støtter Sly Collection utrolig gode spill! Hvordan er de hvis man skal spille to samtidig? Er det bare en liten del av spillet, eller kan man spille hele spillet/spillene med to stykk slik som f.eks. legospillene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå