Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Jordingsfeil på selvbygd PC?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Som emnetittelen antyder; Jeg tror min PC har en feil med jordingen.

Når jeg plugger inn hodetelefonene i hodetelefonutgangen på maskinen (BÅDE den i koblingspanelet bak på hovedkortet, og den som sitter i kabinettets front gir samme resultat), får jeg en brummelyd i høyre kanal på hodetelefonene. Hvis jeg legger en finger inntil kabinettets utside, forsvinner mye av denne brummingen. Legger jeg hele håndflaten på kabinettet, uansett hvor, så forsvinner jaggu meg all brummelyd.

Dette problemet var ikke der de 2 første ukene, men kom rett før helgen, sånn helt brått uten forvarsel.

Jeg har demontert maskinen, sjekket alle kabler, og montert opp igjen, men problemet vedvarer ennå.

Strømforsyningen er en corsair HX 650 hvis det er av interesse, og kabinettet er et Fractal design R3 hvis det har en betydning.

PC er koblet til jordet uttak i veggen.

hva er neste steg? Hvordan feilsøker jeg videre fremover nå?

På forhånd takk for svar :)

-Øivind-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den tilkobla jorda stikkontakt?

Om den er det, så kan det være en jordingsfeil i huset (f.eks en jordingskabel som sitter dårlig i en eller annen koblingsboks).

Isåfall kan du jo teste andre kontakter om du har mulighet?

*edit*

leste ikke posten din grundig nok.. men tipsene kan uansett være til hjelp, men da kan du se bort ifra første spørsmål :p hehe

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Er den tilkobla jorda stikkontakt?

Om den er det, så kan det være en jordingsfeil i huset (f.eks en jordingskabel som sitter dårlig i en eller annen koblingsboks).

Isåfall kan du jo teste andre kontakter om du har mulighet?

*edit*

leste ikke posten din grundig nok.. men tipsene kan uansett være til hjelp, men da kan du se bort ifra første spørsmål :p hehe

Det blir jo ikke jordingsfeil sånn helt uten videre i ledningdnettet mitt vel? uansett, maskinen har også brukt samme kobling i all sin tid. 2 uker perfekt, og nå noen dager med brumming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...