Gå til innhold

Donkey Kong Returns, diskuter nostalgien og opplevelsen av spillet!

Bruker-104685

24 stemmer

1. 1. Har du spillet?

Anbefalte innlegg

Donkey Kong Country

Returns

donkeykongcuontryreturnsboxart_160w.jpg

Controlled by a group of evil Tikis, the animals in Donkey Kong Island have raided Donkey Kong's Banana Hoard and stolen his stash of bananas – and he understandably wants them back!

Retro Studios brings Donkey Kong back a side-scrolling adventure with familiar characters and amazing levels that reignite the passion players had for the Super NES original. And For the first time ever, the franchise features the ability for two people to play together at the same time – one as Donkey Kong, one as Diddy Kong. Players can navigate the levels separately or as one unit. Diddy Kong can ride on Donkey Kong's back and hop off whenever he pleases, allowing novice players to ride on Donkey Kong's back through more challenging areas of the game.

Videoreview:

http://www.ign.com/videos/2010/11/19/donkey-kong-country-returns-video-review?objectid=14354707

Bilde:

http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/113/1130930/donkey-kong-country-returns-20101027053231386_640w.jpg

I dette spillet får man i bøtter og spann nostalgi. Du er i rollen som Donkey Kong som nok engang har blitt frastjelt sin banansamling som er hans livsnæring. Bananene ble stjelt av en ond og merkelig skapning.

Her må du som kongen i jungelen slynge og slenge deg framover for å ta tilbake samlingen av bananene og du er ikke alene, du får hjelp av din beste venn nemlig Diddy Kong.

Du kan samle opp mynter, samle puslebiter og bokstavene som gir deg mer insight og hemmeligheter i spillet.

Du skal hoppe og slenge deg i kjent stil med hjelp av Wii-Moten og Nunchucken i en herlig, solfylt verden og du støter på andre farer i dette eventyret!!

Slå deg løs og diskuter ivei dette herlige spillet, og del dine opplevelser som Donkey Kong!!

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er årets spill for meg, men så er jeg kanskje veldig "old-school" i min spillsmak. Elsker at vanskelighetsgraden er såpass høy, at det er så mange hemmeligheter, og brettene er så kreative, og den fantastiske DKC-musikken. Kontrollene kunne dog vært bedre (riste for å rulle wtf?), men det fjerner ikke det faktum at dette er et fantastisk spill.

Og Tamarin: Spill gjennom de tre gamle, om du går for 100% i de så har du mange gode timer med underholdning.

Lenke til kommentar

Dette er årets spill for meg, men så er jeg kanskje veldig "old-school" i min spillsmak. Elsker at vanskelighetsgraden er såpass høy, at det er så mange hemmeligheter, og brettene er så kreative, og den fantastiske DKC-musikken. Kontrollene kunne dog vært bedre (riste for å rulle wtf?), men det fjerner ikke det faktum at dette er et fantastisk spill.

Og Tamarin: Spill gjennom de tre gamle, om du går for 100% i de så har du mange gode timer med underholdning.

Bedre enn musikken til det første spillet? Er noe av det beste jeg har hørt av spillmusikk.

Går det an å bruke Classic Controller og unngå ristefunksjonen? Høres ut som om det vil kreve mer timing for å bli presist enn å ha en egen knapp for det, er litt skeptisk til slik bruk av bevegelighetstyring, men kommer nok allikevel til å synes dette er et topp spill.

Har spilt igjennom det første, og holder på med nummer 2 nå. Det å få 100% i spill krever nok litt for mye tid om jeg skal rekke å spille igjennom alle spillene jeg har lyst til å spille igjennom :p

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Bedre enn musikken til det første spillet? Er noe av det beste jeg har hørt av spillmusikk.

Går det an å bruke Classic Controller og unngå ristefunksjonen? Høres ut som om det vil kreve mer timing for å bli presist enn å ha en egen knapp for det, er litt skeptisk til slik bruk av bevegelighetstyring, men kommer nok allikevel til å synes dette er et topp spill.

Har spilt igjennom det første, og holder på med nummer 2 nå. Det å få 100% i spill krever nok litt for mye tid om jeg skal rekke å spille igjennom alle spillene jeg har lyst til å spille igjennom :p

Musikken er stort sett en "best of" av de tre gamle DKC-spillene, så den er meget bra, men har ikke samme orginaliteten som de gamle selvsagt. Og det går dessverre ikke an å bruke Classic Controller. Dog funker det fint med bare wii-mote som jeg brukte. Noen av bossene ble litt stress når man måtte rulle raskt, men for det meste gikk det ok. Dog et forferdelig dårlig designvalg.

Og det er forsåvidt ikke nødvendig å få 100% i det første, men i DKC2 og 3 bør du forsøke å få 100%, for da åpner du opp en ekstra verden med veldig utfordrende (og kule) brett. Pluss at du får en ny slutt. Selv har jeg spilt alle DKC-spillene (inkludert det siste) med samboeren min, og den prosessen å lete etter hemmeligheter på brettene fungerer perfekt til det da vi kan diskutere hvor vi skal lete og slike ting. Så jeg anbefaler det! Dog brukte vi sikkert et halvt år på de tre gamle spillene, så funker ikke om man har hast, men gøy å ta frem å lete litt sammen av og til.

Lenke til kommentar

Fikk spillet igår, ganske bra. Enaste jeg ikke likte er å måtte riste på kontrolleren for å knuse ting.

Men spillet er overraskende underholdende. Har savnet en god "side scrolling" spill...og et spill som er verdt å ha på Wii siden lansering....tror ikke jeg har skrud på Wii siden Zelda Twilight kom ut.

Lenke til kommentar

Musikken er stort sett en "best of" av de tre gamle DKC-spillene, så den er meget bra, men har ikke samme orginaliteten som de gamle selvsagt. Og det går dessverre ikke an å bruke Classic Controller. Dog funker det fint med bare wii-mote som jeg brukte. Noen av bossene ble litt stress når man måtte rulle raskt, men for det meste gikk det ok. Dog et forferdelig dårlig designvalg.

Og det er forsåvidt ikke nødvendig å få 100% i det første, men i DKC2 og 3 bør du forsøke å få 100%, for da åpner du opp en ekstra verden med veldig utfordrende (og kule) brett. Pluss at du får en ny slutt. Selv har jeg spilt alle DKC-spillene (inkludert det siste) med samboeren min, og den prosessen å lete etter hemmeligheter på brettene fungerer perfekt til det da vi kan diskutere hvor vi skal lete og slike ting. Så jeg anbefaler det! Dog brukte vi sikkert et halvt år på de tre gamle spillene, så funker ikke om man har hast, men gøy å ta frem å lete litt sammen av og til.

Hvor viktig er egentlig rullefunksjonen i Returns? I det første spillet så var det ikke nødvendig i det hele tatt om man ikke ville bruke det. Det å komme med en oppdatering som lar deg bruke Classic Controller vil vel aldri komme til å skje om jeg kjenner Nintendo rett.

Får få kjæresten hekta på spillet, hun er sånn som må få 100% i alle spill :p Derfor det ikke alltid fungerer like bra når vi skal spille spill som f.eks LittleBigPlanet også :ermm:

Lenke til kommentar

Hehe, ja det er et lurt triks :) Du trenger bare rullingen noen få steder om du går for 100%, og så er den grei å bruke på noen bosser. Men om du forsøker på "time-attack"-modusen, så må man ha rullingen. Dermed har jeg droppet det totalt.

Og til Avidgamer: Om du ikke har skrudd Wii-en din på siden Twilight Princess så sier det egentlig mer om din smak enn om Wii-ens bibliotek. Selv har jeg nærmere 30 Wii-spill, pluss Gamecube og Wiiwarespill, og det er enda mange jeg har lyst på :)

Lenke til kommentar

Har savnet et godt 'side scrolling'-spill ... og et spill som er verdt å ha på Wii siden lansering ... tror ikke jeg har skrud på Wii siden Zelda Twilight kom ut.

Og New Super Mario Bros Wii falt ikke i smak? Synes det var veldig bra, utrolig morsomt å spille sammen med andre også.

Ikke glem Sonic Colors heller. Nå er det en blanding av 2D og 3D, men det er veldig mye "gå rett frem på et eller annet vis" og helt klart utrolig bra. :)

Jeg har tenkt å kjøpe DKCR rett etter jul, med mindre jeg får det i julegave. Nå for tiden har jeg alt for mange spill fra før på PC, PS3 og DS jeg må spille ferdig først.

Lenke til kommentar

Og til Avidgamer: Om du ikke har skrudd Wii-en din på siden Twilight Princess så sier det egentlig mer om din smak enn om Wii-ens bibliotek. Selv har jeg nærmere 30 Wii-spill, pluss Gamecube og Wiiwarespill, og det er enda mange jeg har lyst på :)

Har vel mer å si at jeg er 35år og ikke interssert i 99.9% av spillene Nintendo gir ut på Wii.

Kjøpt heller ikke Donkey Kong Returns, men fikk den som bursdags gave.

Å sitte å riste på en kontroller begynner å bli kraftig plagsomt. Er så vidt at jeg orker det med Donkey Kong Returns. Fatter ikke at de ikke gir oss kontroller valg, om vi vil spille med eller uten "movement".

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Har vel mer å si at jeg er 35år og ikke interssert i 99.9% av spillene Nintendo gir ut på Wii.

Å sitte å riste på en kontroller begynner å bli kraftig plagsomt. Er så vidt at jeg orker det med Donkey Kong Returns. Fatter ikke at de ikke gir oss kontrollervalg, om vi vil spille med eller uten "movement".

Selv runder jeg snart 30 og bryr meg svært lite om et spill er barnlig eller blodig så lenge det er av god kvalitet. Tror nok jeg kommer til å ha samme holdning i lange tider, også når jeg er godt over 35 år.

Smak derimot kan være så mangt uavhengig av alder. De fleste jeg kjenner som har Wii tar den frem på fest, noen spiller VC-spill, ellers så er det mange som synes Nintendo er nokså sært. Jeg kjenner allikevel folk som er over 40 og fortsatt liker 'Super Mario'-serien.

Når det gjelder motion-greiene så har nok det hatt mye å si for Wii sin suksess, men personlig hater jeg de greiene i over 70% av tilfellene jeg må benytte det i, så er enig der. Skulle ønske Nintendo begynte å gi gamere et valg mellom vanlig kontroll og bevegelighetsstyring.

Lenke til kommentar

Ikke glem Sonic Colors heller. Nå er det en blanding av 2D og 3D, men det er veldig mye "gå rett frem på et eller annet vis" og helt klart utrolig bra. :)

Nå for tiden har jeg alt for mange spill fra før på PC, PS3 og DS jeg må spille ferdig først.

Har vurdert å kjøpe det til DS. Hadde aldri Sega-konsoller når jeg var mindre, så har aldri hatt noe forhold til Sonic, men ender nok opp med de første spillene på PSP-en via Sega Classics, føler at de er nokså obligatoriske.

Må si jeg kjenner meg igjen der ... bare minus PC (bortsett fra et par frie spill som), og pluss Xbox 360, PSP, og Wii.

Lenke til kommentar

Sonic Colours til DS og Wii er to helt forskjellige spill på mange måter. Begge har den samme historien og de samme wispene, men brettene og gameplayet er svært forskjellige. Men det betyr jo ikke akkurat at DS-versjonen er dårlig. ;)

Vil du ha gode, gamle Sonic kan du jo vurdere Sonic Classic Collection til DS? Da får du Soinc 1 - 3 pluss Sonic & Knuckles, og du kan bruke Knuckles i Sonic 2 og 3 som bonus. Det er mye snacks for pengene. :)

Lenke til kommentar

Å sitte å riste på en kontroller begynner å bli kraftig plagsomt. Er så vidt at jeg orker det med Donkey Kong Returns. Fatter ikke at de ikke gir oss kontroller valg, om vi vil spille med eller uten "movement".

Det har faktisk alt med smak å gjøre :) at din smak har endret seg med alderen, kan så være. Men det er likevel din spillsmak som avgjør om du er interessert i det Nintendo slipper eller ikke. Selv er jeg i slutten av 20-årene, og liker mange sjangre, men jeg har nok en forkjærlighet for ting som er litt eldre. Dermed er Wii perfekt da den har gjennopplivet plattformere, har et fantastisk utvalg av nye spill i halv-retrostil (som Metroid Other M), har Virtual Console, og generelt mange spill som fokuserer på gameplay fremfor historie, flashy grafikk, vold osv. En kan sammenligne to actionspill God of War og Super Mario Galaxy. I God of War så er der riktignok en del utfordringer knyttet til puzzles (spesielt å finne ut hvordan du skal ta bossene og slikt), men for det meste så er det et spill som "spiller seg selv" ved at det er hack and slash og ganske enkelt gameplay. Super Mario Galaxy på den andre siden, er derimot designet for å gi deg gameplay-utfordringer akkurat slik som spill til nes og snes, og for meg blir det dermed mye mer interessant (uavhengig av fargebruk, mangel på narrativ og slike ting). Dette føler jeg er en generell "nintendo-greie", spillene designes med tanke på gameplay-utfordringer først. Jeg forstår godt at ikke alle liker dette, men for meg er det perfekt :)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Ikke missforstå. Wii har mange bra spill. Flere jeg kunne godt tenkt meg å spille, men som nevnt det er dette forbanna bevegelses kontrollene jeg holder på å få fnatt av. Helt greit for sports spill, faktisk så vil jeg si at Wii er den beste sports spill konsollen nettopp pga dette.

Sony Move, og MS Kinect spill har jo "compatible" funksjon, dvs at spillene kan fritt spilles som normalt uten behovet for å benytte bevegelse om ønsket (utenom Kinect/Move fokuserte spill da).

Det at Nintendo tror at alle dems spillere er unge hyperaktive folk, som ikke har noe imot å riste på en kontroller bare for å utføre et enkelt funksjon, er ganske trangsynt av dem.

Ja, jeg er fulstending klar over at det er jo bevegelse som er hele salgspunktet for Wii. Men faen heller, de driver å stenge ute andre kunder som liker å sitte og slappe av med et spill. Noe jeg tror er grunnen til at Wii det totale spill salgene vs antall spill tilgjenglig er så lite.

Og endra merkligere er det at disse Virtuelle klassiske spille dems selger jo nesten bedre, og mangler jo bevegelses kontrollene. Kanskje Nintendo bør tenke seg litt om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...