MilKman' Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Aiit nå har jeg slitt med bluescreen i en måned og det har vært litt fram og tilbake blabalb, nok om det. Jeg har en teori om hva som kan være problemet. Hovedkortet mitt (Asus P5Q SE2) sier dette "Støttet RAM-hastighet PC2-6400, PC2-9600, PC2-8500" Jeg har et par brikker som er PC2-6400(Crucial Technology), så de skulle vel funke flott.(?) Men så har jeg et par til jeg fikk av en for en stund siden som sier noe helt annet: PC2-5300(Samsung). Jeg veit ikke helt HVA dette vil si, men ejg regner med at det har noe å si. Har hatt dette problemet en stund og flere av dere har prøvd å hjelpe meg, men uten hell. Så kanskje problemet endelig kan være løst? :> Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Vil bare slenge inn en litt dumpt forslag, siden du sikkert har testet det : Har du testet med kun en minnebrikke i om gangen? Mulig en er defekt. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Har jo tenkt på det, men Bluescreenen er ikke "stabil" nok hvis du skjønner : p Jeg vet liksom aldir når den kommer, selv om jeg kjører rammen opp til 100% så skjer det ingenting. Hadde jeg bare visst HVA som forårsaket BS enda, så kanskje jeg kunne gjort noe med det. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Ok, får på min brors nye pc han kjøpte for litt over to måneder siden, så var nettopp det problemet. En defekt rambrikke. Og da var ikke bluescreen stabil da heller. Av og til kom den rett etter oppstart, av og til kunne det ta noen timer før den dukket opp. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Ja jeg vet at det kan være tilfelle, men det kan også være hovedkortet som viser feil på MemDiagTool og da i verstefall så er det hovedkortet. Men som sagt så er ikke bs'en stabil nok til at jeg kan sjekke det : ) Men takk uansett :> Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Jeg har et par brikker som er PC2-6400(Crucial Technology), så de skulle vel funke flott.(?) Men så har jeg et par til jeg fikk av en for en stund siden som sier noe helt annet: PC2-5300(Samsung). Jeg veit ikke helt HVA dette vil si, men ejg regner med at det har noe å si. Helt sikkert problemet. Greien er når du bruker forskjellig spesifiserte brikker er at den som er "dårligst" spesifisert, slik som 5300-brikkene, styrer showet. Det vil si at 6400-brikkene får endret frekvensen og tilgangstidene til det samme 5300-brikkene. Kanskje så fungerer 6400-brikkene dårlig slik? Uansett, dette kan testes med memtest86+ http://www.memtest.org/ Endret 13. desember 2010 av Kongklykken Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg har et par brikker som er PC2-6400(Crucial Technology), så de skulle vel funke flott.(?) Men så har jeg et par til jeg fikk av en for en stund siden som sier noe helt annet: PC2-5300(Samsung). Jeg veit ikke helt HVA dette vil si, men ejg regner med at det har noe å si. Helt sikkert problemet. Greien er når du bruker forskjellig spesifiserte brikker er at den som er "dårligst" spesifisert, slik som 5300-brikkene, styrer showet. Det vil si at 6400-brikkene får endret frekvensen og tilgangstidene til det samme 5300-brikkene. Kanskje så fungerer 6400-brikkene dårlig slik? Uansett, dette kan testes med memtest86+ http://www.memtest.org/ Flott svar! Et kjapt spørsmål angående memtesten, MÅ jeg legge det inn på CD/USB-pinne for å kjøre den, eller er det en .exe-fil jeg kan sette igang...? Bare spør isteden for å prøve meg fram slik at noe går feil, jeg. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Minnepinne eller CD/DVD ja. Denne skal lastes før du starter OSet. Du må altså boote fra det mediet du velger å bruke. 1 Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Minnepinne eller CD/DVD ja. Denne skal lastes før du starter OSet. Du må altså boote fra det mediet du velger å bruke. Takker maasse for hjelpa Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Hvor lang tid tar forresten denne testen? Nå har den kjørt i akkurat 2 timer og den har funnet 1524 errors. Den sier følgende; Test #4 [moving inversions, random pattern] Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Den skal idellt vise 0 feil ja, prøv med en og en minnebrikke så ser du hvor feilen spretter opp. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Tenker jeg bare skifter alle brikkene og kanskje hovedkort, jeg... Sånn så testen ut etter 3 timer, hvertfall. Da slo jeg den av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå