sofiepett Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hei! Jeg har mista fyllinga til en tann som jeg rotfylte i sommer (juni/juli). Det kostet meg da ingenting, fordi jeg ikke hadde fylt 19 år enda. Men nå må jeg betale, og siden jeg er student så hadde det vært greit å vite litt om hvor mye det eventuelt koster for en ny behandling, eller om det finnes noen garanti på fyllingen? Tenkte også på å få en ordentlig "børsting" av tennene for å unngå eventuelle plager med tannstein. Jeg lurer også litt på om det er noen bra og rimelige tannleger i Oslo, siden det er her jeg nå befinner meg. - Og må jeg kontakte min forrige tannlege for å få journalen tilsendt? Håper noen kan svare meg, mvh Sofie. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Det bør jo være garanti på en rotfylling når den faller ut etter et halvt år. Ta kontakt med din gamle tannlege, da det eventuelt er han/hun som må gjøre jobben på nytt hvis det er en garantisak. Hvis det ikke skulle være en garantisak, kan du velge en hvilken som helst tannlege. Du behøver ikke å få journalen tilsendt fra den gamle til den nye tannlegen da et røntgenbilde stort sett avdekker det meste av din tannhistorie med mindre det er helt spesielle ting. Jeg har hatt to forskjellige tannleger etter skoletannlegen, men det har så vidt jeg vet aldri blitt oversendt noen journaler hit og dit. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Har du mistet rotfyllingen eller toppfyllingen? Hvis det er snakk om toppfyllingen, så kan sikkert tannlegen ordne dette for deg nærmest på dagen dersom du ringer og sier ifra. Hvis du har mistet rotfyllingen, så regner jeg nesten med at tannlegen ordner det i bytte mot å få lov til å skrive en artikkel om det, for rotfyllinger sitter godt... Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg mente jo forsåvidt toppfyllingen. Må nesten understreke at jeg har en IQ på 0 når det gjelder navn på de derre greiene. Hehe! Tok kontakt med tannlege-kontoret, men kan ikke si at jeg fikk noe særlig svar. - Så jeg tar heller behandlingen hos en tannlege her i byen, for han forrige var virkelig ikke god i hodet. - Bokstavelig talt! Hehe. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Da er det kanskje like greit å finne seg en privat tannlege som man liker og føler seg trygg på, og som man vet gjør godt arbeid. Det finnes mange flinke tannleger i Oslo, i ulike prisklasser. Det kan kanskje være greit å holde seg unna de billigste tannlegene, de er billigst av en grunn! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Er du 19 år betaler du vel bare 25% av regninga eller noe, om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå