Analmeth Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Halveis i ME2 kan Vanguards få tilgang til Assault Rifles. Og Charge funker vel på fiender som er på ulike høydenivå? Det er uansett ikke så ofte i Mass Effect at fiender står på f eks tak. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Kan Vanguard bære all slags våpen? Og spesielt machine guns? Håper at de kan bære Assault Rifle i ME3, men i ME2 har de kun Shotgun, SMG og Heavy Pistol. Siden Shotgun ble betydelig mindre effektiv på avstand i ME2 fikk man en følelse av at Vanguard mangler noe i spillet. Spilte vanguard selv i ME2. Utrolig gøy! Shotgun i close-combat, Heavy Pistol på avstand. Både gleder og gruer meg til ME3... synes ikke det ser lovende ut, men pytt... Får vel bare bite i det sure eplet for å se hvordan dette avsluttes. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Flere som synes at coverarten til Mass Effect 3 er søppel? Mass Effect hadde masse som skjedde, med flere viktige plot points, mens Mass Effect 2 bare hadde Shepard med to promoterte squad mates og et plot point i bakgrunnen. Mass Effect 3 har en sint Shepard i en teit pose med en brennende planet i bakgrunnen, med den nye "kule" gimmicken som er Omni-Blade. Herre, geværet på ryggen er ikke engang sammenpakket i kjent Mass Effect-stil. Liker ikke at det skal markedsføres som "Shepard's story". Mass Effect la opp til en interstellar krise. Hvorfor må alt bli designet etter malen for tiden? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 fordi så godt som alt av FPS spill eies av EA, og EA har kun som mål å tjene penger. 1 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) I ME3 så er det ikkje klasserestriksjon på våpen, restriksjonen er kor mange ulike våpen du kan ha samstundes uten å få ekstra long ability cooldown (weight limit). Typisk sett kan Soldier ha eit av kvart, medan Vanguard/Infiltrator kan ha fleire enn Adept/Engineer/Sentinel. Og ja, coverarten til ME3 er den verste til no. "SINT SHEPARD " Dei kunne spandert på seg fleire alternativ (Femshep? Biotic i staden for Omniblade-klasse?), sånn som Blizzard med WC3 fordi så godt som alt av FPS spill eies av EA, og EA har kun som mål å tjene penger. Påstand a er feil, påstand b er riktig - men ikkje akkurat revolusjonerende. Endret 21. februar 2012 av Zealuu Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 fordi så godt som alt av FPS spill eies av EA, og EA har kun som mål å tjene penger. Ifølge Moby Games er det 2071 FPS spill, og EA eier kun 125 av disse. Selvfølgelig ikke helt korrekte tall, men EA eier langt ifra alt av FPS spill. EA har dog som mål å tjene penger, slik som alle selskaper har. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 fordi så godt som alt av FPS spill eies av EA, og EA har kun som mål å tjene penger. EA har dog som mål å tjene penger, slik som alle selskaper har. Kvantitet over kvalitet, mao. Utviklingen i bransjen går feil vei. Skulle tro det ikke ble mer penger i kassa med denne tankegangen, men f***, spillbransjen raker inn mer penger enn sine rivaler i filmens verden. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Tja, om det eigentleg kan kvalifisere som ein kvantitet over kvalitet-filosofi når det talet på IP-ar dei genuint satsar på er såpass lågt som det er, er oppe til diskusjon. Men den vidare diskusjonen om spelbransjen sine problem ser eg helst at vi tar her: Vi trenger en revolusjon innenfor spillindustrien Dette er tross alt Mass Effect 3-tråde, ikkje EA-tråden. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Er det noen som har undersøkt hvor man kan forhåndsbestille billigst? Til PC-versjonen altså. Om det er digital download spiller ingen rolle! Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 Er det noen som har undersøkt hvor man kan forhåndsbestille billigst? Til PC-versjonen altså. Om det er digital download spiller ingen rolle! Jeg fikk collectors edition til 400 på gamestop. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Wow. Mass Effect 3 demoen var elendig. Vurderer å avbestille. Har sett lignende sitater som det her, og det av folk som digga de to første. Hva mener fok egentlig? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 ME3 fokuserer mer på action og gameplay enn de tidligere spillene, og det ødelegger RPG opplevelsen. De som ikke liker ME3, hater det fordi det fokuserer mindre på RPG. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 En kan jo velge 3 forskjellige spill opplevelser, Action,Story og RPG mode. Er det for dårlige RPG elementer i RPG modus altså? Synes dette var så genialt da jeg ikke liker denne old school RPG biten som er i endel spill den dag idag...OM det er i det i Mass Effect 3 da vel å merke..ikke testet den biten av opplagte grunner Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Det er ikke sikkert at det går an å velge forskjellige spillopplevelser i spillet, men bare i demoen for å demonstrere hvordan spillet er. Jeg tror ikke at det gikk an å velge spillopplevelser i de andre spillene. Men hvis det går an å velge, velger jeg nok Action, fordi jeg er ikke en så stor RPG-fan. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 En kan jo velge 3 forskjellige spill opplevelser, Action,Story og RPG mode. Er det for dårlige RPG elementer i RPG modus altså? Synes dette var så genialt da jeg ikke liker denne old school RPG biten som er i endel spill den dag idag...OM det er i det i Mass Effect 3 da vel å merke..ikke testet den biten av opplagte grunner Det er lite som er korkje old-school eller RPG med Mass Effect fra og med ME2. Valet mellom Action, Story og RPG er stadfesta å vere med i sjølve spelet, ikkje berre i demoen. Kvifor nokon ville velje noko anna enn "RPG mode" kjem eg aldri til å forstå. Kamp i ME-spela er ikkje så vanskeleg at nokon burde ha behov for Story mode (dei kan vel berre skru difficulty ned på easy uansett?), og om du ikkje sjølv vil bestemme kva Shepard skal seie og gjere (INTERAKTIVITET), kvifor spele Mass Effect i det heile? Gears of War er eit betre alternativ om du helst berre vil gjøyme deg bak små veggar og skyte på folk. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 En kan jo velge 3 forskjellige spill opplevelser, Action,Story og RPG mode. Er det for dårlige RPG elementer i RPG modus altså? Synes dette var så genialt da jeg ikke liker denne old school RPG biten som er i endel spill den dag idag...OM det er i det i Mass Effect 3 da vel å merke..ikke testet den biten av opplagte grunner Det er lite som er korkje old-school eller RPG med Mass Effect fra og med ME2. Valet mellom Action, Story og RPG er stadfesta å vere med i sjølve spelet, ikkje berre i demoen. Kvifor nokon ville velje noko anna enn "RPG mode" kjem eg aldri til å forstå. Kamp i ME-spela er ikkje så vanskeleg at nokon burde ha behov for Story mode (dei kan vel berre skru difficulty ned på easy uansett?), og om du ikkje sjølv vil bestemme kva Shepard skal seie og gjere (INTERAKTIVITET), kvifor spele Mass Effect i det heile? Gears of War er eit betre alternativ om du helst berre vil gjøyme deg bak små veggar og skyte på folk. Smaken er som baken vettu. Jeg liker ikke noe spesielt dette ved å skifte på masse utstyr på flere personer, rote med talent tree osv. Styre dialog kan være greit det, litt dumt det ikke var denne muligheten i Action mode egentlig. Men Action mode var bra og ikke fordumma for mye ned ifra det lille en fikk teste i demoen synes jeg. Gjemme seg bak små vegger må du da gjøre om du kjører RPG mode også, men du gjør bare alt i snegle fart isteden? Slik virker det på hva jeg har sett av klipp... Men som nevnt, smaken er som baken. Om jeg kan få noe ala Gears of War gameplay men i Mass Effect universet som virker utrolig bra så si er jeg OH YEAH BABY! Lenke til kommentar
Licht Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 ME2 og 3 har ikkje utstyr utover våpen, inkludert mods og ammotype. Talent-"tre" i ME2 er 5-6 skills du kan oppgradere lineært fram mot slutten, då du får heile to val for oppgradering, i ME3 får du to val på dei tre siste nivåa. Skytedelen av spelet går i nøyaktig same tempo i RPG mode som i Action mode, einaste skilnaden er at cutscenes vert interaktive. Som sagt, både Story og Action mode er overflødige. Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Jeg liker at de gir spillerene et valg. Personlig liker jeg RPG-elementene veldig godt, og liker sånn sett også ME1 bedre enn ME2. Men jeg skjønner veldig godt at ikke alle gjør det. I eksemplet ME1 er det flere folk jeg gjerne skulle anbefalt det til, men det går ikke pga. MAKO kjøring og knotete inventory-system. Det interesserer ikke nok. Men for meg er det helt knall:) (selv om jeg har fått hjerteflimmer av MAKOen opptil flere ganger) - Jeg håper Story blir fokus på historien. Lite fokus på gear, automatisk levling, lav vanskelighetsgrad (kanskje?). Ikke MAKO kjøring for å si det sånn. - Jeg håper Action blir mere som.. ME2 med mindre dialoger? Er jo ikke akkurat nødvendig å kødde med gear i ME2. Kanskje mindre mas med våpenoppgraderinger. Planetscanning for å få råd til bedre våpen er ikke helt action. - Jeg håper RPG blir mere RPG enn ME2. Jeg håper vi blir gitt større valg mtp. armor og våpen og tweaking av disse. Jeg håper det er loot som ikke bare er ammo og granater. Jeg håper man kan finne gear rundt om kring. Jeg håper det blir vanskelig å få det beste gearet, og jeg håper det beste gearet faktisk er bra. (colossus armor og master spectre våpen.. aaawwyyeeeaaaahhh!!) BW fikk kritikk for å fjerne mange RPG-elementer fra ME1 til ME2, for å gjøre spillet mere tilgjengelig. Jeg tror (og håper og ber) om at noe av dette er tilbake igjen i ME3, og at det er grunnen til at man har disse forskjellige modusene. Den tanken er i så fall bra. Jeg skjønner at de vil nå ut til flest mulig, samtidig som de (forhåpentligvis) vil ta vare på gamle fans. Da er dette blandt de bedre måtene å gjøre det på. DISCLAIMER!! Forutsatt at det fungerer bra, at det ikke bare er en gimmick etc. etc. etc. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Heh... Story Mode: betal for noe du kan se på youtube. Action Mode: betal for et svakt 3. persons skytespill RPG Mode: full opplevelse, virkelig rollespilling og (til en viss grad) meningsfylt kampsystem. Helt klart lagt opp slik for å selge flere kopier, rimelig stygt egentlig. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 BW fikk kritikk for å fjerne mange RPG-elementer fra ME1 til ME2, for å gjøre spillet mere tilgjengelig. Jeg tror (og håper og ber) om at noe av dette er tilbake igjen i ME3, og at det er grunnen til at man har disse forskjellige modusene. Den tanken er i så fall bra. ME3 er en konsoll-port fra ende til annen. Ikke hold pusten om du ønsker RPG ala første Deus Ex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå