Gå til innhold

Den lille Mass Effect 3 Tråden [ingen spoilere!]

Anbefalte innlegg

Savene må jo sjølvsagt stamme frå PS3-utgåva. Kan ikkje garantere for at det finst ein online-ressurs for akkurat det, då, Mass Effect på PS3 har aldri vore så aktuelt for meg :p

Tanken var altså at du kunne laste ned ein save med vala du har tatt og berre bruke den, ikkje at du skulle overføre frå PC-en. Det vert nok litt for scifi sjølv for Mass Effect.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, ja da gir det mer mening. Skal ta å se litt etter ME2 savegames til PS3. Til nøden ender det kanskje med at jeg kjøper ME2 og den muligheten for å endre på valg fra ME1 til PS3. Da slipper jeg ihvertfall å kjøpe mye nytt til PC'en.

Spilte ikke ME spillene på den PC'en jeg har nå, og den takler ikke en dritt :thumbdown: Er det mulig å spille ME med tastatur og mus på PS3? Vet jeg kan koble det til, men vet ikke om det vil fungere på spill x) Synes hele "sprint og styre" greiene var vanskelig med kontroller. "Svinge" med venstre stick, sprinte med X og bevege kameraet med høyre stick.

Lenke til kommentar

Hehe, ja da gir det mer mening. Skal ta å se litt etter ME2 savegames til PS3. Til nøden ender det kanskje med at jeg kjøper ME2 og den muligheten for å endre på valg fra ME1 til PS3. Da slipper jeg ihvertfall å kjøpe mye nytt til PC'en.

Spilte ikke ME spillene på den PC'en jeg har nå, og den takler ikke en dritt :thumbdown: Er det mulig å spille ME med tastatur og mus på PS3? Vet jeg kan koble det til, men vet ikke om det vil fungere på spill x) Synes hele "sprint og styre" greiene var vanskelig med kontroller. "Svinge" med venstre stick, sprinte med X og bevege kameraet med høyre stick.

Det er nok veldig tvilsomt. For å kunne spille med mus + tastatur på konsoll, må utviklerene legge til rette for at det blir mulig på samme måte som en gamepad på PC. De fleste utelar denne støtten av forskjellige årsaker.

Lenke til kommentar

Kan nevne det at jeg fant dette her:

http://www.masseffectsaves.com/xbox.php

Her står det at ved bruk av en mod, kan man konvertere saves fra PC til Xbox 360 og omvendt. Om dette fungerer til PS3 står det ingenting om, men det er ihvertfall verdt å merke seg.

--Edit--

Hvordan er det med DLC pakker til ME2 på PS3? Jeg kjøpte "Shadow Broker" pakken på PC og vil gjerne ha den til PS3 også.

Endret av G27
Lenke til kommentar

Kan nevne det at jeg fant dette her:

http://www.masseffectsaves.com/xbox.php

Her står det at ved bruk av en mod, kan man konvertere saves fra PC til Xbox 360 og omvendt. Om dette fungerer til PS3 står det ingenting om, men det er ihvertfall verdt å merke seg.

--Edit--

Hvordan er det med DLC pakker til ME2 på PS3? Jeg kjøpte "Shadow Broker" pakken på PC og vil gjerne ha den til PS3 også.

Tok en kikk på bruktmarkedet, fant et HD 5770 til 500 kr, og dette vil takle Mass Effect 3 glatt.

Mass Effect 2 koster 200 kr og da følger Shadowbroker med, konsollspill lanserer vanligvis til 100 kr over PC-utgaven. Du sparer ikke penger, men det er enklere enn å kjøpe ME2 til PS3 og du slipper tullet med å spille skytespill med kontroller. Du kan jo også spille nyere PC-spill på et 5770 ;)

Lenke til kommentar

Tok en kikk på bruktmarkedet, fant et HD 5770 til 500 kr, og dette vil takle Mass Effect 3 glatt.

Mass Effect 2 koster 200 kr og da følger Shadowbroker med, konsollspill lanserer vanligvis til 100 kr over PC-utgaven. Du sparer ikke penger, men det er enklere enn å kjøpe ME2 til PS3 og du slipper tullet med å spille skytespill med kontroller. Du kan jo også spille nyere PC-spill på et 5770 ;)

Enig med det at et nytt skjermkort er tingen, og skjermkortet du linket virket som et godt kjøp. Jeg satt nettopp inn Radeon HD 4850 og det er AKKURAT plass til dette i kabinettet mitt. Jeg vet ikke hvor stort det er, og vet ikke hvor stort det skjermkortet du linket er så derfor er det kanskje et sjansespill å kjøpe skjermkort uten større kabinett. Jeg fant ikke bredden og lengden på noen av skjermkortene.

OT: Ikke nok med det, men jeg bruker vanligvis ikke dette skjermkortet jeg har satt i. Jeg bruker vanligvis et annet ATI skjermkort, men det er enda dårligere. Problemet er at det skjermkortet jeg har satt i nå (HD 4850) klikker etter en stund med spilling, og hele skjermen blir svart, deretter lukkes spillet. Jeg tenkte å prøve det på nytt nå og laste ned nye drivere for å se om det hjelper. Testet skjermkortet på flere PC'er, og problemet har oppstått på alle pc'ene. Noen som vet hva feilen kan være?

Lenke til kommentar

da var ME2 spilt igjennom *enda* en gang da jeg mista de gamle savefilene mine i en spontan diskkrasj.

noen andre som valgte å ta vare på collector basen og skal fortsette den saven videre?

er redd det kan bli "skummelt" da cerberus har blitt badboys igjen og illusive man sitter på sånn teknologi

Lenke til kommentar

Hei,

Har lest noe om en save game editor for ME1 og ME2. Er det noen som vet om dette eksisterer? Evt noen som har hørt noe om det blir flere valg/spørsmål i ME3 utover de som er med i demoen?

Det finnes en som heter Gibbed's ME2 Editor. Vet ikke om noen ME1 versjoner (Link til nedlasting finnes i seksjon 01)

http://www.masseffect2faces.com/index.php?show=tutorials&tutorial=saveEdit

Lenke til kommentar

To spørsmål:

Hva synes dere om utseendet til Ashley? Personlig ble jeg veldig tatt på senga første gangen jeg så henne. Nå som hun har sluppet håret ned på skuldrene, så trodde jeg det var Miranda ved første øyenkast.

Er det noen andre som har problemer med utseende editoren for Shepard? Jeg har kjørt samme utseende på Shepard helt siden det første Mass Effect ble sluppet. En mann i 40-årene, med mellombrunt, kort hår, smal munn, 3dagers skjegg og et arr på venstre øyenbryn. Jeg kan uten problemer lage en kopi av dette utseendet i både ME1 og ME2, men i ME3 måtte jeg virkelig slite med å få alt korrekt. Etter 30 minutter med arbeid fikk jeg en som lignet, men øynene og den rette hudfargen ble ikke korrekt, og han lignet mer på en jevnaldret bror. I tillegg manglet arret på venstre øyenbryn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...