Gå til innhold

Den lille Mass Effect 3 Tråden [ingen spoilere!]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! :)

 

Antar at spoilere er lov, så lenge de blir satt i spoilerboks?!

 

Uansett, har et spørsmål angående Miranda Lawson, og trenger hjelp.. Spoiler!

 

 

 

Jeg får ikke til å redde Miranda! :(

 

Har sjekket rundt på nettet, men skjønner fortsatt ikke..

 

Det står at man skal advare henne?! Hvis jeg ikke husker helt feil, så blir jeg først kontaktet av Miranda med forespørsel om å møte henne. Jeg møter henne så via VidCom ved Spectre-terminalene.. Her nevner jeg Kai Leng, og hun sier hun da bør være på vakt.. Dette er ikke noe jeg selv aktivt advarer mot, men noe som blir advart om automatisk..

 

Så møter jeg henne "in person" på et rom i common rooms (eller hva det nå het igjen), hvor jeg gir henne noe, og jeg får ikke vite hva det er, men må stole på henne..

 

Så møter jeg henne igjen på Horizon, og jeg valget Paragon i valget med hennes far. Faren slipper Oriana, men Miranda "puffer" han ut av vinduet allikevel, ..men SÅ faller hun ned på bakken og dør.. Igjen.. Prøvd et par turer nå ved å loade tilbake og spille på nytt flere oppdrag..

 

 

 

Takk for all hjelp!! :)

 

 

Litt usikker, men tror du må importert saven din fra ME2 for å ha sjanse til å redde henne. Var ihvertfall det jeg kom frem til når jeg søkte. Hun døde hos meg også, og jeg hadde ikke importert fra ME2.

 

 

Lenke til kommentar

Takk for svar, men:

 

 

 

..har importert saven fra ME2, og jeg gjorde "alt riktig" der, loyalty quests, alt svar av positiv karakter (paragon), osv.. Men, hun var ikke en "romantic partner" da.. Vet ikke om det har noe å si? Jeg spiller som dame..

 

Takk igjen!

 

Edit: Ellers har du gjort akkurat det samme som hos meg?

 

 

Endret av Bone
Lenke til kommentar

 

Romanse med Miranda er absolutt ikke et krav for at hun skal overleve.

 

Men utifra beskrivelsene, så ser jeg ikke en grunn til at hun skulle dø. Lojaliteten kan mistes om man tar Jacks side (ME2), men det er antakelig ikke tilfelle her (edit: Se også mitt neste innlegg). Første møte med Miranda er forøvrig også in person, vidcomm er "møte" nr. 2.

 

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Fortsatt angående Miranda:

 

 

hmm.. Helt ærlig, så husker jeg ikke Jack fra ME2? Hvis det ikke var hun biotech-rebellen med alle tatoveringene etc.. Men, jeg var stort sett venner med alle.. Hvis det har vært valg i spill som skulle ha gått i favør til noen, så har det nok vært Miranda, -går jo ikke an å ikke like Yvonne! :p hehe..

 

Muligens at jeg har gått glipp av det første møtet, for jeg er rimelig sikker på at mitt første møte var over vidcomm denne gangen, bare at jeg ble forespurt om å møte henne der i Spectre-avdelingen over mail, eller annet.. Kanskje det er det som ødela for meg? :( hmm.. Da blir det i så fall altfor langt å spille om igjen..

 

*crap*

 

 

 

Takk alle! :)

Lenke til kommentar

Antakelig. Litt drøyt, men wiki sier:

 

 

(http://masseffect.wi...rity%3A_Horizon)

Miranda will die during this mission unless Shepard has satisfied three conditions:

  • Imported a Mass Effect 2 save, and have completed Miranda: The Prodigal in that game.
  • Warning her that Kai Leng is at large. This requires reading the dossier on Kai Leng before speaking to Miranda over vidcomm.
  • Granting her Alliance support during the meeting with her in the apartment.

(...)

If you break off a romance with her she will also die, reguardless as to if you did both her loyalty mission and warned her of Kai Leng.

(...)

(http://masseffect.wi...iority:_Horizon)

Something that should be added to this is that you have to meet her all three times. I'm playing as femshep so I have no romance options with Miranda. She's loyal from ME2. I missed the first meeting with her but met her the next two, warned her about KL, gave her alliance resources, and successfully completed the Paragorn option of getting her father to give up... and yet she died. I've seen on BioWare Social that other people have said that you do have to meet her all three times on the Citadel. It makes me sad because I did everything else possible..

 

 

 

 

Hun trenger faktisk ikke

 

være lojal engang (ME2) for å overleve. Dette har jeg erfart selv så sent som i dag. Støtt Jack i krangelen, og Miranda kan likevel overleve i ME3. For å få denne krangelen må Mirandas lojalitetsoppdrag ha blitt gjort, så dette motsier ikke wiki over.

 

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Extended Cut har fått release date.

 

"The Mass Effect 3: Extended Cut is a downloadable content pack that will expand upon the events at the end of Mass Effect 3. Through additional cinematic sequences and epilogue scenes, the Extended Cut will include deeper insight to Commander Shepard’s journey based on player choices during the war against the Reapers."

 

"The Extended Cut will release on June 26th on Xbox 360, PC, and PlayStation 3 in North America and July 4th for PlayStation 3 in Europe."

http://www.masseffec...t/extended_cut/

 

(mine uthevelser)

 

 

Raskere ute enn jeg hadde trodd, egentlig. Vel, vel, får prøve å ha lavest mulige forventninger.

 

http://www.youtube.com/watch?v=3y7xk1_x8ko

Lenke til kommentar

Jeg har ventet med å investere i Mass Effect 3 fordi internett-tilkoblingen min her jeg bor for øyeblikket er elendig, og så vidt jeg har skjønt ut fra de vage beskrivelsene av spillet uten spoilere så må man spille multiplayer for at single player-opplevelsen skal bli best mulig. Er det noen oppdateringer som har endret på dette, eller bør jeg vente på et nett som tillater multiplayer-spilling før jeg kjøper ME3?

Lenke til kommentar

Jeg har ventet med å investere i Mass Effect 3 fordi internett-tilkoblingen min her jeg bor for øyeblikket er elendig, og så vidt jeg har skjønt ut fra de vage beskrivelsene av spillet uten spoilere så må man spille multiplayer for at single player-opplevelsen skal bli best mulig. Er det noen oppdateringer som har endret på dette, eller bør jeg vente på et nett som tillater multiplayer-spilling før jeg kjøper ME3?

Vet ikke hvordan det blir med "Extended Cut," men akkurat nå må du spille noen timer Multiplayer for å få den beste slutten.

Lenke til kommentar

Uten å spoile for mye kan man si at multiplayer ikke er essensielt for en optimal opplevelse.

 

Spillet har to systemer som heter Total Military Strength og Galactic Readiness. Førstnevnte består av de ulike styrkene du bygger opp gjennom forsåvidt hele trilogien, og sistnevnte er bare prosenttall som viser hvor klare alle galakseregionene er til krig.

Det er kun sistnevnte som påvirkes av MP (prosenten ligger på 50% hvis du ikke spiller MP, og kan økes til 100%). Prosenten mulitpliseres med TMS, og resultatet kalles Effective Military Strength. Hvis dette tallet er for lavt kan enkelte ting skje.

 

 

eneste jeg kommer på nå er at de allierte styrkene blir pult så til de grader under motangrepet på Jorda

 

 

Men jeg spilte min første ME3-runde uten å ha rørt MP, og ved å ha en importert char og en alvorlig completionism-sykdom, greide jeg å få høy nok EMS til den beste mulige slutten. Men når alt kommer til alt så påvirker MP på ingen måte den ultimate slutten til Mass Effect 3. Så, buy that shit.

Endret av Analmeth
Lenke til kommentar

Jepp.

 

 

 

eneste jeg kommer på nå er at de allierte styrkene blir pult så til de grader under motangrepet på Jorda

 

 

Men jeg spilte min første ME3-runde uten å ha rørt MP, og ved å ha en importert char og en alvorlig completionism-sykdom, greide jeg å få høy nok EMS til den beste mulige slutten. Men når alt kommer til alt så påvirker MP på ingen måte den ultimate slutten til Mass Effect 3. Så, buy that shit.

Mer enn én oppfatning kan være gyldig, men for de fleste vil nok en slutt der

 

Shepard er i live, være den beste.

 

Slik spillet funker nå kan du bare se dette om du har 4000+ EMS, som per nå er umulig uten å spille multiplayer (eller uten å benytte mobil-app-saken).

 

 

 

Edit: Endret spoiler-tag-bruken litt.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Takker for svar fra alle tre, bare synd det er spoiler-tags i et par av svarene. :p

 

Virker som om det (forståelig nok) er vanskelig å forklare hva jeg går glipp av med MP uten å spoile noe essensielt, men er det slik at jeg må klare ALT av single player-side missions hvis jeg skal få høy nok "Galactic Readiness" til å klare den beste slutten? Har inntrykk av noe slikt fra andre steder jeg har lest.

Lenke til kommentar

Takker for svar fra alle tre, bare synd det er spoiler-tags i et par av svarene. :p

 

Virker som om det (forståelig nok) er vanskelig å forklare hva jeg går glipp av med MP uten å spoile noe essensielt, men er det slik at jeg må klare ALT av single player-side missions hvis jeg skal få høy nok "Galactic Readiness" til å klare den beste slutten? Har inntrykk av noe slikt fra andre steder jeg har lest.

Alt i SP høres for lite ut for meg. Tror jeg fikk noe slikt som 6500-7000 poeng, og du må opp i 8 000 og velge perfekte valg på slutten av spillet for å få "beste" slutt, eller 10 000 poeng om du ikke må være avhengig av "riktige" valg på slutten. Jeg gjorde da alle sidequest jeg kom over i SP og brukte over 30 timer på gjennomspillingen, ca 15 timer av spilletiden var av typen "filler" (det hadde ingenting med historien å gjøre og var faktisk mer kjedelig enn å skanne planeter i ME2.)

Lenke til kommentar

@Analmeth

Klarte du virkelig å få 8 000 Sidequest-poeng? Det høres voldsomt mye ut.

For ikke å nevne at en må ha 10 000 sidequest-poeng for å være 100% garantert om man ikke velger 100% riktig i de siste samtalene.

 

Husker virkelig ikke hvor mange poeng jeg hadde, men

 

 

hvis det har noe å si så fikk jeg Illusive Man til å begå selvmord, Garrus og EDI var i live med Joker og jeg fikk se et kort klipp hvor Shepard lå og pustet.

 

 

Når det først er snakk om multiplayer, må jeg si at det er utrolig morsomt og veldig stort mtp ulike chars, våpen og consumables. Veldig interessant. Eneste vi trenger mer av for øyeblikket er maps. Så sånn sett må du gjerne vente til du får bra nett, Husam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...