Mladic Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Når funker reave? Istad da jeg spilte multiplayer hadde jeg bare to barer på helsebaren, også brukte jeg Reave, samtidig som jeg skjøt ned og drepte monstrene, men likevel fikk jeg ikke noe liv eller shields. Hva gjør Sabotage? Så en gang ved loadingskjermen, at de tipset om å bruke Sabotage på Atlaser for å få de til å ikke angripe deg, men engang da jeg skjøt Sabotage på Atlasen, så skjøt han meg retter etter at han ble infisert med Sabotage. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 (endret) Atlas er jo ingen synthetic. Vil tro du i i beste fall får du en "stagger" effekt som sinker dem. Sabotage er nydelig mot geth (bruk for eksempel på Pyros slik at de griller andre geth). Mot Cerberus er det fryktelig deilig å bruke det på turrets, slik at de kverker f.eks. engineeren som satte opp turreten. Mot Reapers har jeg ikke funnet noe spesielt. Endret 13. april 2012 av Cyberfrog Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Får jeg poeng når fiendene dreper sine lagkamerater? Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Hva gjør Sabotage? Så en gang ved loadingskjermen, at de tipset om å bruke Sabotage på Atlaser for å få de til å ikke angripe deg, men engang da jeg skjøt Sabotage på Atlasen, så skjøt han meg retter etter at han ble infisert med Sabotage. Det skal funke på Atlaser like godt som på Geth, men for meg virker det som det varierer fra gang til gang hvor godt det fungerer. Noen ganger angriper de en av sine med en gang, andre ganger stivner de bare og står stille, og andre ganger virker det som at det rett og slett ikke funker. Kjører man Infiltrator med Sniper gjør man noe feil. Infiltrator + Shotgun fungerer langt bedre. Infiltrator er jo som skapt for sniper, spesielt Salarian. Inn og ut av cloak for massiv damage bonus + Energy Drain som drainer shields og gir dem en forutsigbar staggeranimasjon = veldig mange one shot kills på avstand. Sabotage er også effektivt. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Atlas reknast som synthetic, men så lenge ting framleis har Shield oppe vil dei vere vanskelegare å få styring på. Mogleg det ligg ein slags "resistance check"-terningkast, kvart x sekund eller noko, bakom som avgjer kor lenge du har kontroll. I tillegg er det diminishing returns på ting som Sabotage og Stasis. Lenke til kommentar
Play2603 Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Sabotage funker på Atlas, men varer ikke så lenge. 15 sek på rank 1. Gøy å bruke sabotage på turreter men å skyte på turreten med disruptor ammo mens engineeren fortsatt har den på ryggen er helt konge. Anbefales! Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Kjører man Infiltrator med Sniper gjør man noe feil. Infiltrator + Shotgun fungerer langt bedre. Teit å si at man gjør noe feil hvis man er Infiltrator som sniper. Hvis man vil være sniper, er Infiltrator en bra klasse for det. Og hvis du greier å soloe et gold mission, er jo ikke det akkurat feil. Selv er jeg Infiltrator med pistol. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Sjølvsagt gjer ein ikkje noko feil om ein er infiltrator med sniper. Det er den klassen som får mest ut av snipers, og med fordel kan bere ei tung rifle i staden for å lene seg på å angripe med powers. Ein cloak-specca sniper kan plukke frå kvarannan armor omtrent like fort som ein explosion-specca adept, og oneshotte sjølv skumle organiske mål (t.d. phantoms). Om ein som infiltrator må springe rundt med shotgun for å vere i nærleiken av laget ditt gjer heile laget noko feil. Ein burde ikkje flytte seg rundt utanfor missions. Endret 13. april 2012 av Zealuu Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Mange irriterende sideoppdrag i Mass Effect 3. Man får jo inn dusevis med sideoppdrag uten å ha snakket med NPC-ene. Man trenger ikke engang å høre på dialogene, men de legger seg på oppdragslisten i det man går forbi noen som står og prater. Lenke til kommentar
Play2603 Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 ...og det å finne stashet NPC'ene trenger kan være veldig frustrerende. Som regel får du vite at det befinner seg i Enellerannen-Nebula, ikke hvilket system eller hvilken planet. Dermed må du scanne hvert eneste system. Denne nye scanningen er frustrerende. Selv om signalet ikke finner objekter rett utenfor Normandy blir det fanget opp av reapere utenfor systemet... Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Jeg syns det egentlig funker greit å få oppdrag av å overhøre folk, men jeg har savnet en bedre meny i galaxesurfinga siden toeren når aktuelle planeter ikke lenger ble mulig å besøke. At man i det hele tatt ikke kan sjekke oppdrag mens man ser på kartet er for dumt, fattig trøst at de viktigste oppdragene blir markert. 3 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Så langt er ikke ME3 på noen måte et dårlig spill, men det er ikke like bra som de forrige spillene i serien. Det virker som at valgene man tar i ME1 og ME2 nesten spiller null rolle. Man merker det såvidt, og det har heller ingenting å si for slutten. Det irriterer meg at Bioware lager en illustrasjon av at man kan ta egne valg. Jeg valgte for eksempel på slutten av ME1 at Anderson skulle representere "council", men uansett ender det opp med at Udina er den som blir valgt. De andre valgene har så langt bare påvirket noe av dialogene i liten grad. 3 Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Har ikke fulgt med i timen de siste ukene bla pga ferie. Har det kommet noen patcher eller noe lyd fra Bioware angående patcher? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Var ein patch før Resurgence. Også har du jo, vel, Resurgence, som er ein gratis DLC med nye kart, karakterar og våpen. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Så langt er ikke ME3 på noen måte et dårlig spill, men det er ikke like bra som de forrige spillene i serien. Det virker som at valgene man tar i ME1 og ME2 nesten spiller null rolle. Man merker det såvidt, og det har heller ingenting å si for slutten. Det irriterer meg at Bioware lager en illustrasjon av at man kan ta egne valg. Jeg valgte for eksempel på slutten av ME1 at Anderson skulle representere "council", men uansett ender det opp med at Udina er den som blir valgt. De andre valgene har så langt bare påvirket noe av dialogene i liten grad. Jeg har to problemer med ME3, og du nevner ett av de. Jeg valgte å gi Udina sparken, men han var plutselig tilbake, og Anderson var tilbake i marinen. Jeg valgte også å la rådet dø, og ville ha mennesker i det nye rådet. Men i praksis var det nye rådet akkurat det samme, bare at nå var medlemmene uten navn. Det andre problemet er slutten. Jeg har ingen problemer med en litt dyster slutt. Det som irriterer er at du ikke kan påvirke slutten i det hele tatt når det kommer til hva som skjer med Shepard og gjengen hans, i tillegg til alle andre problemene med slutten... Tenkt hvis hele spillet hadde hatt samme kvalitet som oppdraget som omhandlet "Genofage cure"-dilemmaet. Der må du ta en avgjørelse for noe som startet i ME1, og avhengig av tidligere valg i de første spillene, kan aktørene være veldig forskjellige personer. I det oppdraget får du faktisk ta valg av betydning, som baserer seg på valgene dine fra tidligere spille, og som vil ha følger for galaksen i lang tid fremover. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Så langt er ikke ME3 på noen måte et dårlig spill, men det er ikke like bra som de forrige spillene i serien. Det virker som at valgene man tar i ME1 og ME2 nesten spiller null rolle. Man merker det såvidt, og det har heller ingenting å si for slutten. Det irriterer meg at Bioware lager en illustrasjon av at man kan ta egne valg. Jeg valgte for eksempel på slutten av ME1 at Anderson skulle representere "council", men uansett ender det opp med at Udina er den som blir valgt. De andre valgene har så langt bare påvirket noe av dialogene i liten grad. Jeg har to problemer med ME3, og du nevner ett av de. Jeg valgte å gi Udina sparken, men han var plutselig tilbake, og Anderson var tilbake i marinen. Jeg valgte også å la rådet dø, og ville ha mennesker i det nye rådet. Men i praksis var det nye rådet akkurat det samme, bare at nå var medlemmene uten navn. Det andre problemet er slutten. Jeg har ingen problemer med en litt dyster slutt. Det som irriterer er at du ikke kan påvirke slutten i det hele tatt når det kommer til hva som skjer med Shepard og gjengen hans, i tillegg til alle andre problemene med slutten... Tenkt hvis hele spillet hadde hatt samme kvalitet som oppdraget som omhandlet "Genofage cure"-dilemmaet. Der må du ta en avgjørelse for noe som startet i ME1, og avhengig av tidligere valg i de første spillene, kan aktørene være veldig forskjellige personer. I det oppdraget får du faktisk ta valg av betydning, som baserer seg på valgene dine fra tidligere spille, og som vil ha følger for galaksen i lang tid fremover. Nettopp. Jeg føler som sagt at at Bioware prøver å gi spillerne en illustrasjon av at man kan avgjøre ting man egentlig ikke kan. Istedet for å gjøre valgene permanente er de istedet erstattet med enkle dialoger for å minne spilleren på at valget ble gjort. I tillegg er det ganske kjedelig at nesten alle karakterene fra ME1 og ME2 ikke er spillbare i kamper i ME3. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Det er også lite personlighet i mange av sideoppdragene. Å velge side under en dialog, eller avhøre "tilfeldige" samtaler, for så å finne en løsning på problemene uten å kommunisere med personene er en stor nedgradering fra de forrige spillene. Mye av dette var så kjedelig at jeg tenkte at jeg kunne ta dette før slutten av spillet, men oppdragene på f.eks Citadel forsvant fort og ble erstattet med nye om man ventet for lenge. Har ikke fulgt med i timen de siste ukene bla pga ferie. Har det kommet noen patcher eller noe lyd fra Bioware angående patcher? Det har vel kommet en patch som blant annet skal fikse problemene mange hadde med å importere sin gamle Shepard inn i ME3. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 har origin gått helt apeshit her i gården eller er det fler enn meg som har fått en update på 10gb? Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) Akkurat runda spillet på Insanity. Klinkende lett med importert Infiltrator i level 52, Energy Drain som bonus power og Liara med nærmest konstant Singularity. Døde kanskje ti ganger. Skal sies at det som virkelig gjorde ME2 vanskeligere på Insanity var at minors fikk et ekstra lag med beskyttelse, så man kunne f eks ikke bare slenge en Throw på en Collector Drone for å få den bort. Endret 5. juni 2012 av Bunnskrap 1 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Hei! Antar at spoilere er lov, så lenge de blir satt i spoilerboks?! Uansett, har et spørsmål angående Miranda Lawson, og trenger hjelp.. Spoiler! Jeg får ikke til å redde Miranda! Har sjekket rundt på nettet, men skjønner fortsatt ikke.. Det står at man skal advare henne?! Hvis jeg ikke husker helt feil, så blir jeg først kontaktet av Miranda med forespørsel om å møte henne. Jeg møter henne så via VidCom ved Spectre-terminalene.. Her nevner jeg Kai Leng, og hun sier hun da bør være på vakt.. Dette er ikke noe jeg selv aktivt advarer mot, men noe som blir advart om automatisk.. Så møter jeg henne "in person" på et rom i common rooms (eller hva det nå het igjen), hvor jeg gir henne noe, og jeg får ikke vite hva det er, men må stole på henne.. Så møter jeg henne igjen på Horizon, og jeg valget Paragon i valget med hennes far. Faren slipper Oriana, men Miranda "puffer" han ut av vinduet allikevel, ..men SÅ faller hun ned på bakken og dør.. Igjen.. Prøvd et par turer nå ved å loade tilbake og spille på nytt flere oppdrag.. Takk for all hjelp!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå