Gå til innhold

Den lille Mass Effect 3 Tråden [ingen spoilere!]

Anbefalte innlegg

Serien startet langt mer rollespill-ish, det aller frøste spillet var veldig RPG'ete, så forsvant det aller meste i ME 2 før ME 3 la seg på en litt mer vennlig innstilt til rollespill enn nummer 2, men fortastt litt for tung på action-fronten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altf4: Du kan bruke Widow i einkvar rolle kor du elles ville hatt ein Sniper. Som Infiltrator treng du ikkje ha med deg anna enn rifla, sjølv om ein Shuriken med Ultralight SMG Materials gjerne er "vektlaus", så då kan du jo ha det i tillegg. Mykje av poenget med Widow er at ho har "gratis" armor penetration, noko du med dei fleste rifler må spandere ein mod slot på. Her opner det for at du kan ha både +damage eller scope (fordi røyk er irriterande), eventuelt byte ein av dei med ekstra kapasitet om du ikkje vil campe ein ammocrate. Then again, du har jo sikkert 200 ammo packs. Minst. Har ingen problem med å blåse ei sånn om det er praktisk.

Men ja, gratis penetration gjer at du kan plukke frå kvarannan fiendar med armor veldig raskt, særlig som ein sniper/cloak-infiltrator Guardians er trivielle og brutes/ravagers nede på to-tre gode treff. Same med Atlas, og Geth vert ein vits.

Siden skota går gjennom vanlege fiendar og kan treffe nye mål bak dei, kan du òg skape nokre seriøse kodak moments når du finn ei tettpakka fiendegruppe.

For min del har det funka greitt med Widow som infiltrator og engineer, og i starten av levleprosessen med andre klassar. Når det er sagt så er single-shot-våpna desidert suboptimale om du ikkje har ein høg prosent hovudskot. På bronse er treff i overkroppen på grunts one-shot sjølv med Widow 1, men ikkje på silver og gold, så då er treff andre stader i hovudet vekkasta tid. Om eg ikkje vil konsentrere meg eller vil ha lågare weight burden, køyrer eg Viper. Fem skudd per clip, men ikkje burst som Incisor og den Cerberus-rifla. Betre alternativ om du vil "skyte deg inn".

Sånn, det var avhandlinga for i dag. :p

Lenke til kommentar

Puh endelig ferdig. Skjønner ikke helt alt maset om slutten. Den var jo grei den. Må jo spille gjennom 2-3 ganger til tenker jeg for å få med meg alt, men vet ikke om jeg gidder. Er ikke av typen som spiller story spill om og om igjen.

Tror ikke spillet egner seg helt til MMO. BioWare prøvde seg jo med Star Wars som helt klart har lånt mye kode fra ME serien (er begge basert på en litt foreldet Unreal Engine kanskje?) og det ligna mer på single player enn MMO egentlig.

Alt i alt fornøyd med Mass Effekt. Heftig spillserie :)

Lenke til kommentar

Sliter med motivasjonen til å kommer ordentlig i gang med ME3. Spiller vanguard med importert lvl 30 char fra ME2, så jeg har jo et forsprang med power abilities, men likevel føler jeg veldig svak som lvl 33 vanguard på insanity.

Har ikke kommet meg av lunar basen en gang, fordi jeg føler at jeg ikke får brukt charge (selvmord) før på siste personen i en fiendlig gruppe. Spammer bare abilities fra kaiden og liara, og supplerer med litt assult rifle fra avstand. Utrolig kjedelig, mao.

Lenke til kommentar

Sliter med motivasjonen til å kommer ordentlig i gang med ME3. Spiller vanguard med importert lvl 30 char fra ME2, så jeg har jo et forsprang med power abilities, men likevel føler jeg veldig svak som lvl 33 vanguard på insanity.

Har ikke kommet meg av lunar basen en gang, fordi jeg føler at jeg ikke får brukt charge (selvmord) før på siste personen i en fiendlig gruppe. Spammer bare abilities fra kaiden og liara, og supplerer med litt assult rifle fra avstand. Utrolig kjedelig, mao.

Hvor mange tonn med våpen er det du bærer på deg O_O

Dropp alt unntatt shotgun og kjør charge-charge-charge uendelig pleier da å være rimelig lett.

EDIT:

Anderson: How long?

Hacket: Not long.

Trodde Alliance var militært, i militæret pleier man å være "litt" mer spesifikk.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Tok litt tid for meg også å skjønne at å lasse rundt på masse våpen var bare tull. Endte opp med kun Black Widow og en "superlett" maskinpistol som infiltrator. SMG med full disruptor ammo var slett ikke noe dårlig våpen. Har ikke testet på det vanskeligste. Er ikke masochist :)

Lenke til kommentar

Gikk så ei kula ditta då! Fra -39% til +160 ved å ta bort alle junk weapons :D

Positive ting å merke seg, ME3 vs. ME2;

Du kan trykke escape på bioware/EA logo ved oppstart.

Ingen påtvungede 15 sekunder loading screens for de som har SSD :D

Endret av ttt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...