Licht Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Sats på Adept (Asari for maksimal biotic explosion) eller Salarian Infiltrator om du vil ha ein mjuk inngong til Silver. Silver er ikkje så ille når alle er vakne og veit kva dei driv med. Med gold er det meir aktuelt å bry seg om at folk speler riktig klasse på riktig måte, og har oppgraderte våpen. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Jeg har i det store og det hele forferdelig dårlige våpen, er der det skorter. Bruker som regel Mattock 1 eller Shuriken 2 avhengig av hvilken klasse jeg spiller. Har også ganske dårlig med våpenutsyr. Fått mest til sniper, og det hater jeg å bruke fordi jeg mister oversikten. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Liker Sniper, eg. Er designa såpass enkelt i ME3 at det ikkje er vanskeleg å berre headshots like a boss. Køyrer gjerne det når eg er Engineer, til dømes. Eller når eg er ein level 1-klasse, uansett kva. Meir nyttig å vere support med Sniper enn å gå pistol som Adept når eg uansett ikkje har noko som kan eksplodere. Låste opp Widow på fredag. 8D Mattock er eit av dei beste AR-våpna gitt at du kan trykke fort. Altfor tungt til at eg ville brukt det som Adept, då. Om du er misnøgd med våpna så er jo Adept med pistol og eventuelt Shuriken (mod med Lightweight Materials) ein god løysing. Powerspam, 200% recharge, med pistol som backup. Trur sjansene for å få eit N7-våpen i pakka du får for å ha forfremma to stykk skal vere ganske god. Men eg kan ta feil. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Har en del erfaring med Vanguard, som er hinsides OP i mine øyne. Human Vanguard, max biotic charge og nova + de to nederste skillene kan soloe bronze challenge ( har ikke kommet meg lenger enn til midten av lvl 10 tho, mot både geth, reapers og cerberus). Nova gjør sinnsykt mye skade, og biotic charge gir deg maks skjold igjen. jeg kan stå face to face med atlas, brutes, phantoms, flammegethene og alt annet de kan kaste etter deg, og ta dem ned alene. Eneste som av og til er et problem er Asari reaper tingene, de som teleporterer og instagibber deg når de føler for det. For å spille denne kombinasjonen trenger du heller ikke våpen. Kjør med kun en SMG sånn at du har 200% recharge på powers og du er gudd to go Lenke til kommentar
mesteryoda Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Sitter på gjerdet angående å kjøpe ME3 fra komplett (normal versjon). Har et par spørmål før jeg "drar kortet" 1. Kan jeg velge hvor jeg installerer Origin på pcen? Har en liten c: partisjon til windows å vil derfor ikke installere Origin på den. 2. Leste at det fulgte med ekstra innhold for folk som forhåndsbestillte, men er dette fortsatt tilgjenglig for meg hvis jeg kjøper spillet nå? 3. Multiplayer i ME3 er no jeg har liten interesse i å teste... Kan jeg fortsatt få den beste slutten i SP mode uten å røre MP mode? 4. Hvis jeg importerer min female infiltrator inn i ME3, kan jeg da skifte klasse i begynnelsen av spillet slik man kunne i ME2? Håper noen kan svare meg! Hilsen Lars Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Sitter på gjerdet angående å kjøpe ME3 fra komplett (normal versjon). Har et par spørmål før jeg "drar kortet" 1. Kan jeg velge hvor jeg installerer Origin på pcen? Har en liten c: partisjon til windows å vil derfor ikke installere Origin på den. Ja, det kan du. 2. Leste at det fulgte med ekstra innhold for folk som forhåndsbestillte, men er dette fortsatt tilgjenglig for meg hvis jeg kjøper spillet nå? Det tviler jeg ekstremt mye på. 3. Multiplayer i ME3 er no jeg har liten interesse i å teste... Kan jeg fortsatt få den beste slutten i SP mode uten å røre MP mode? Nei, det kan du ikke. Man må samle noe som heter "Galactic Readiness" ellerno, og uten Multiplayer får man maksimalt 3600, mens den beste slutten krever over 5000. 4. Hvis jeg importerer min female infiltrator inn i ME3, kan jeg da skifte klasse i begynnelsen av spillet slik man kunne i ME2? Du kan endre på alt i starten av spillet, selv etter en import. Håper noen kan svare meg! Hilsen Lars Lenke til kommentar
mesteryoda Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Takk for super raskt svar Slimda Dette MP greiene du snakka om. Tar det lang tid å skaffe "Galactic readiness" i MP? + Må jeg spille MP for hver eneste ny char jeg lager? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Galactic Readiness holder seg stabilt på 50% for de som ikke spiller multiplayer. Dvs at om du får 7 000 poeng i spillet (fullt mulig), så er det bare 3 500 som er effektivt. Med multiplayer, vil prosenten øke for hver kamp du vinner. Jeg vet ikke hvor mye det øker, da jeg ikke støtter EA Games økonomisk, og sitter dermed med en piratkopi av spillet. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Går vel opp en 5-6% per match tror jeg. Egentlig helt unødvendig (fra EA/BioWare sin side) å slenge sånt inn i en singleplayerspill, men multiplayerdelen er faktisk ganske morsom, så de små timene går fort og du er raskt oppe på en 30-40% ekstra EMS. Lenke til kommentar
mesteryoda Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Maks nedtur Du har min fulle sympati i å pirat kopiere spillet Slimda! Er selv ekstremt skeptisk til Origin klienten på grunn av at jeg er en stor bruker av Steam. Bare tanken på å ha 2 klienter for kjøp av spill online gjør at jeg ser dystert på fremtiden hvis flere klienter dukker opp... Hvem vil ha sine spill spredt utover masse online platformer med forskjellige passord ect. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Du treng berre 4000-4999 for å kunne få den beste slutten, så lenge du òg har nesten maks Paragon eller Renegade. Jeg vet ikke hvor mye det øker, da jeg ikke støtter EA Games økonomisk, og sitter dermed med en piratkopi av spillet. Radikal idé: Om du ikkje vil støtte dei, lat vere å spele det. No gjev du dei berre vatn på mølla for å gjere lovleg kjøpte kopiar for resten av oss enda meir irriterande. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Radikal idé: Om du ikkje vil støtte dei, lat vere å spele det. No gjev du dei berre vatn på mølla for å gjere lovleg kjøpte kopiar for resten av oss enda meir irriterande. Jeg holder meg unna alt som har med EA Games å gjøre ellers, men jeg vil gjerne ha en slutt på en historie jeg har brukt over hundre timer på. Derav piratkopierte jeg spillet. De andre to eier jeg lovlig. Så får de tolke det hvordan de vil. 1 Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Går vel opp en 5-6% per match tror jeg. Egentlig helt unødvendig (fra EA/BioWare sin side) å slenge sånt inn i en singleplayerspill, men multiplayerdelen er faktisk ganske morsom, så de små timene går fort og du er raskt oppe på en 30-40% ekstra EMS. 4% om du ikke velger galakse (kamparena), 7% på det stedet du velger å sloss (men da veldig lite til de andre stedene). Jeg er praktisk motstander av sammenblanding av enspillerdelen og flerspillerdelen i spill på denne måten - men veldig for denne måten å lage en flerspiller på. Rett og slett ganske morsomt så lenge jeg slipper fler kamper rett etter hverandre. Hadde vært gøy å få en modus som ikke sluttet før alle 4 var døde. Lenke til kommentar
mesteryoda Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Da var ME3 å from ashes kjøpt. Føler meg ærlig talt litt skitten nå, mest på grunn av dlc pakka å origin. Kan med god sikkerhet si at når jeg er ferdig med ME3, så kommer jeg aldrig til å bruke Origin igjen. Steam funker bedre for meg siden de har mye salg + 151 spill der allerede Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Har en del erfaring med Vanguard, som er hinsides OP i mine øyne. Human Vanguard, max biotic charge og nova + de to nederste skillene kan soloe bronze challenge ( har ikke kommet meg lenger enn til midten av lvl 10 tho, mot både geth, reapers og cerberus). Nova gjør sinnsykt mye skade, og biotic charge gir deg maks skjold igjen. jeg kan stå face to face med atlas, brutes, phantoms, flammegethene og alt annet de kan kaste etter deg, og ta dem ned alene. Eneste som av og til er et problem er Asari reaper tingene, de som teleporterer og instagibber deg når de føler for det. For å spille denne kombinasjonen trenger du heller ikke våpen. Kjør med kun en SMG sånn at du har 200% recharge på powers og du er gudd to go Vanguard? Jeg hater Vanguard. Ikke finner jeg noe våpen som passer (har enten alt for tunge våpen eller alt for dårlige SMG'er), og ikke føler jeg at jeg oppnår annet enn en å charge rett inn i egen død heller. Det lille sekundet fra jeg charger til nova er klar er mer enn nok til å drepe meg. Dessuten føler jeg at jeg som oftes charger alt for sinet eller ikke i det hele tatt. Usikker på om det skyldes lag eller hva det er, men som oftest ender jeg opp med å spamme Y bare for å stå der som en idiot mens resten av laget dreper fiendene. At jeg ikke kan charge folk jeg ikke har direkte øyekontakt med er greit nok, verre er det når de står i forholdsvis grei avstand og jeg ikke får gjort en dritt. Har enda til gode å oppleve at jeg har en situasjon hvor jeg er mer glad for å ha nova enn håndgranater. Har arvet TF 2-loot-skillsa mine. Er det random drops får jeg all dritten først. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Du må ha rask recharge (rundt 200%) for at Novaguard skal funke. Og det er ikkje så mykje sprett i builden før du får Charge-talentet som fyller opp igjen skjoldet ditt. Du skal ikkje trenge andre våpen enn Shotgun eller Pistol når du er klar til å bruke builden, men du må passe på å ikkje charge sånn at du vert meid ned av ein turret eller elite-unit etter du Novaer. Charge er dog glitchy og har ein tendens til å ikkje funke ordentleg så snart det er litt lag. WTB dedikerte servarar. 1 Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Har en del erfaring med Vanguard, som er hinsides OP i mine øyne. Human Vanguard, max biotic charge og nova + de to nederste skillene kan soloe bronze challenge ( har ikke kommet meg lenger enn til midten av lvl 10 tho, mot både geth, reapers og cerberus). Nova gjør sinnsykt mye skade, og biotic charge gir deg maks skjold igjen. jeg kan stå face to face med atlas, brutes, phantoms, flammegethene og alt annet de kan kaste etter deg, og ta dem ned alene. Eneste som av og til er et problem er Asari reaper tingene, de som teleporterer og instagibber deg når de føler for det. For å spille denne kombinasjonen trenger du heller ikke våpen. Kjør med kun en SMG sånn at du har 200% recharge på powers og du er gudd to go Vanguard? Jeg hater Vanguard. Ikke finner jeg noe våpen som passer (har enten alt for tunge våpen eller alt for dårlige SMG'er), og ikke føler jeg at jeg oppnår annet enn en å charge rett inn i egen død heller. Det lille sekundet fra jeg charger til nova er klar er mer enn nok til å drepe meg. Dessuten føler jeg at jeg som oftes charger alt for sinet eller ikke i det hele tatt. Usikker på om det skyldes lag eller hva det er, men som oftest ender jeg opp med å spamme Y bare for å stå der som en idiot mens resten av laget dreper fiendene. At jeg ikke kan charge folk jeg ikke har direkte øyekontakt med er greit nok, verre er det når de står i forholdsvis grei avstand og jeg ikke får gjort en dritt. Har enda til gode å oppleve at jeg har en situasjon hvor jeg er mer glad for å ha nova enn håndgranater. Har arvet TF 2-loot-skillsa mine. Er det random drops får jeg all dritten først. Har også opplevd problemet med at chargen bruker "lang tid" på å sette i gang. Det skyldes lag mot serveren, men på PC har jeg fikset dette ved å hoste selv Våpenet til Vanguard er uten betydning, bare ta det som veier minst. Hadde det vært ekstra poeng for å spille uten hadde jeg lett gjort det Forøvrig: Metoden med charge->nova->charge har et viktig poeng man må lære seg: Charge først den du vil skal forsvinne, vent så til charge er nesten klar igjen (ca 1 sek med 200% recharge), nova og så instant charge etter det. Og, mens du charger er du udødelig, så hvis noen sender en stygg power din vei er det bare å charge rett gjennom Nova deler ikke cooldown med de andre powerne, så derfor er det lurt å vente til du har charge nesten klar før du bruker den fordi du mister skjoldet ditt av nova Tar litt tid å venne seg til spillmåten uten våpen, men jeg lover deg det sparker rumpe. Kjørte gjennom SP som vanguard også, kombinasjonen av flammeammo som detoneres av charge eller nova er sinnsyk. Spilte gjennom siste del på Hardcore uten noen problemer Lenke til kommentar
Licht Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Endte opp med å 3-manne Silver nettopp, med ein klasse eg ikkje var heilt komfortabel med. Hadde ikkje trudd vi skulle greie det, men there you go. Trur alle i gruppa tenkte at dette gjekk jo kjempebra etter første runda, og så byta litt rundt til andre klassar for å levle/eksperimentere. Bortsett frå at han eine stakk på wave 2. Derp. Lenke til kommentar
Sintfisk Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Fy søren som du har satt deg inn i multiplayer-delen da! Hadde flaks (tror jeg) i demoen og fikk unlocket asari adept på første pakka jeg kjøpte - har ikke hatt like flaks i retail. Til nå har jeg kun spilt MP for å booste EMS i SP, og jeg har et inntrykk av at det kan være vanskelig å komme skikkelig i gang (så sent)? Ender ofte med å sitte å vente på en host som skal stryke skjortene sine, se nyhetene på TV, lage mat og betale regninger før han disconnecter etter wave 1. Ellers ender det ofte med at jeg blir votekicket før runden i det hele tatt starter. Virker som om folk er helt opphengt i N7-verdien man har, og dømmes deretter. Kan hende jeg har hatt uflaks, men ut i fra det jeg har sett så bærer det preg av at ME først og fremst er et singleplayer-spill [tankestrek]. Har "fått lov" til å spille ferdig et (eneste) helt silver-kart - men det virker som om jeg må belage meg på en lang grind-session for å få lov til å spille silver regelmessig - teit, men sånn er det vel for alle(?). Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Er det ingen her som faktisk spiller med venner? Med fire venner er Silver nødvendig. Bronze blir kjedelig og Gold er innen rekkevidde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå