Gå til innhold

Den lille Mass Effect 3 Tråden [ingen spoilere!]

Anbefalte innlegg

Problemet er at den slutter brått. Den gir ingen oppsummering eller videre forklaring eller noe som helst. Det er bare den korte sekvensen, og the end. Og spilleren sitter igjen med en haug med spørsmål om hvorvidt det var seriøst eller ei.

Jeg synes spillet tapte seg på at det prøvde å forklare for mye. Jeg ble nettopp ferdig med spillet og jeg synes slutten føltes veldig fjollete og nesten religiøs på hvordan den prøvde å forklare alt. Opp gjennom hele serien har vi blitt fortalt at vi ikke kunne forstå hvordan reaperne tenkte og at det derfor var meningsløst å prøve og forstå hvorfor de gjorde det de gjorde. Da kunne spillet sluttet slik også synes jeg. Isteden måtte vi liksom få en forklaring og siden den var så teit så ødela det mye for meg.

Totalt sett så synes jeg treeren var gjennomgående dårligere enn de forrige to. Eneren var veldig røff i kantene, men hadde så mye potensiale. Så kom toeren og tok serien i en helt annen retning enn jeg hadde håpet, men var likevel veldig underholdene. Treeren kom jeg aldri helt inn i. Klarte ikke ta handlingen seriøst da det var så mye å sette fingeren på hele tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!

MOORRDIIIN!!! :cry:

Fantastisk spill nå har jeg jo ikke kommet lenger enn ^ enda, men men :)

Mordin overlever faktisk om du har vært alle renegaders mor: Om Wrex er død, Maelons data ikke har blitt reddet i ME 2 og om curen blir ødelagt. Han synger også bare i heisen på veien opp om du pratet med han såpass mye at han sng i ME 2. Ganske kult!

Altf4: Effective Military Strength er Total Military Strength x Prosentverdien frå Galactic Readiness.

&--#62; 5000 EMS for sikker veg til "beste" slutt, 4000-4999 så er den oppnåeleg med høg persuasion eller kjapp interrupt.

Interrupt?

Er det renegade-valget som kommer hvor du skyter TIM du sikter til da? Har vært paragon hele veien med min Shepard, men fikk faktisk ikke velge den aller siste blå. Nesten litt håpløst, lurer på hva som skal til

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Artig at det er så mye av handlingen man kan endre på gjennom egne valg. Desto mer skuffende at ingenting har noe og si i slutten. :p

Likte serien fordi det var noenlunde hard sci-fi hele veien. Forstår ikke hvorfor de mistet grepet helt og bare peiset på med den slutten de gjorde, spesielt når den slutten er helt uungåelig, med unntak av noen ubetydelige småendringer, etter hva jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Artig at det er så mye av handlingen man kan endre på gjennom egne valg. Desto mer skuffende at ingenting har noe og si i slutten. :p

Likte serien fordi det var noenlunde hard sci-fi hele veien. Forstår ikke hvorfor de mistet grepet helt og bare peiset på med den slutten de gjorde, spesielt når den slutten er helt uungåelig, med unntak av noen ubetydelige småendringer, etter hva jeg har forstått.

La meg liste opp hvor mye som endres av dine valg:

Mordin/Wrex død/levende

Geth/Quarian død/levende

Rachni død/levende (om du reddet dronningen i 1)

slutten

Tror det er alt ja.

BTW:

Jeg drepte Mordin for å få salarians med på laget

Senere kom Wrex løpende inn på Citadel og jeg måtte drepe han også.

Min Shepard drepte to venner uten å bry seg, likevel har han mareritt om en liten gutt :nei2:

Lenke til kommentar

NEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!

MOORRDIIIN!!! :cry:

Fantastisk spill nå har jeg jo ikke kommet lenger enn ^ enda, men men :)

Mordin overlever faktisk om du har vært alle renegaders mor: Om Wrex er død, Maelons data ikke har blitt reddet i ME 2 og om curen blir ødelagt. Han synger også bare i heisen på veien opp om du pratet med han såpass mye at han sng i ME 2. Ganske kult!

Heh, det er dritfett ja :D

Men det hadde jo vært værre om Wrex hadde vært død, han er enda fetere! :D "I AM URDNOT WREX AND THIS IS MY PLANET!!!" Hittil har ingen andre dødd.. Får håpe det ikke skjer med fler. Isåfall kan de ta noen av de andre folka som ikke var like kule. James eller han duden i 2ern. Lurer forresten på hvor Grunt, Samara og alle de andre er. :hmm: gleder meg til å finne det ut!! :D

Lenke til kommentar

Interrupt?

Er det renegade-valget som kommer hvor du skyter TIM du sikter til da? Har vært paragon hele veien med min Shepard, men fikk faktisk ikke velge den aller siste blå. Nesten litt håpløst, lurer på hva som skal til

Den "siste blå", er det paragon-dialog du tenker på då?

Eg fekk lov å velje det, men paragon-målaren min var omtrent maksa ut. Resultatet var at TIM skaut seg sjølv.

Lenke til kommentar

Det er min også. Det eneste renegade-valget jeg har gjort var ikke så lenge før i spillet, skjedde på ren impuls. Mulig jeg bomma på en paragon tidligere, det var et par sekvenser jeg ikke helt fulgte med og tror det kom en blå vinge i hjørnet under en av dem.

Hva slags våpenpakker kjøper dere på multiplayer? Har kjøpt alle fire typene, men føler ikke at jeg har blitt så mye rikere. Fått en geth assault rifle og en ar som skyter granater, en pistolmod og M-92 Mantis 3. Ellers bare de vanlige sakene.

Lenke til kommentar

Hmm. Kanskje vi burde ha ein separat tråd for MP.

Uansett, erfaringsmessig er ikkje Spectre Packs verdt 60 000 credits, så for min del går det i Veteran, med litt recruit innimellom. Kjem sikkert til å droppe recruit heilt når eg har alt av customization upgrades for dei "basis"-karakterane eg spelar (som eigentleg berre er Human Adept..). Då har eg sikkert fått Predator og Katana til nivå 10 òg. På ønskjelista no er opplåsing av Asari Adept, meir customization av Asari Vanguard, og diverse våpen. Har veldig lyst på Disciple, sjølv om ein oppgradert Katana er overraskande god.

Folk drap visst femten spekesillioner Brutes i helga, så vi skal alle få ein gratis Commendation Pack i løpet av kvelden. PLEASE HAVE GOOD STUFF.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Det er min også. Det eneste renegade-valget jeg har gjort var ikke så lenge før i spillet, skjedde på ren impuls. Mulig jeg bomma på en paragon tidligere, det var et par sekvenser jeg ikke helt fulgte med og tror det kom en blå vinge i hjørnet under en av dem.

Sånn som jeg har skjønt det må du ha 4000 EMS for å få den siste paragon interrupten

Lenke til kommentar

Mass Effect 3 oppsummert for Argoniel:

Du, Andersen og The Illusive Man dør. Du ofrer livet for å enten ta over, ødelegge eller kombinere alle syntetiske. Resultatet er at enten så dør alle syntetiske units. Eller så kontrollerer du Reapers. Eller så ender alle opp med å bli biologisk/syntetiske kombinasjoner. The end. Og ja, alle Mass Relays ødelegges. Uansett. Og du dør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...